سوغات ارمنستان

شکلات و قهوه از بهترین سوغات ارمنستان است

سوغات ارمنستان از تنوع فراوانی برخوردار می‌باشد. به دلیل این‌که ارمنستان دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا، چشم‌نواز و دیدنی بی‌شماری است، سالانه گردشگران زیادی با تور هوایی ارمنستان به این کشور سفر می‌کنند. بهترین سوغات ارمنستان جواهرات، شکلات، قهوه، میوه خشک، مربای گردو، صنایع دستی، خاچکار، لباس‌های محلی زیبا، قالی ارمنی، عروسک‌های چوبی و… می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین بخش سفر به ارمنستان خرید یادگاری و سوغاتی است. بنابراین بهتر است قبل از سفر، با سوغاتی‌های‌ ارمنستان بیشتر آشنا شوید. خلاقیت هنری و ذوق مردم ارمنستان سبب شده است این کشور به عنوان یک منطقه توریستی دارای سوغاتی‌های متنوع و بی‌نظیری ‌باشد. به طوری‌که گردشگران در سفر به ارمنستان مشتاق خرید انواع سوغاتی‌های ایروان هستند.

قالی ارمنی یکی از بهترین سوغات ارمنستان

قالی ارمنی 

یکی از صنایع دستی محبوب و زیبای مردم ارمنستان قالی ارمنی می‌باشد. این قالی‌ها دارای نمادهایی همچون حقیقت، نور و صلیب هستند. تنها نشانه‌ای که قالی ارمنی را از سایر محصولات مشابه خود جدا می‌کند، طرح صلیب و یک لوزی در قالی می‌باشد. شما با مشاهده یک لوزی و طرح صلیب اطمینان می‌یابید که قالی متعلق به ارمنستان می‌باشد.

لباس های محلی و پوشاک سنتی ارمنستان

لباس های محلی ارمنستان از رنگ‌های متمایزی برخوردار می‌باشند، به طوری‌که هر رنگ معنای خاص خود را دارد. به طور مثال رنگ لباس سفید مردم ارمنستان نشانه پاکی و زلالی آب است. رنگ قرمز بیانگر خون و رشادت، رنگ آبی نشانه عدالت، رنگ زرد بیانگر خاک، رنگ نارنجی نشانه فروتنی و… می‌باشد. در ارمنستان هر روستا و شهری دارای لباس محلی و پوشاک سنتی خاص خود هستند.

جواهرات ارمنستان

یکی از سوغاتی‌های ارمنستان جواهرات نقره می‌باشد. این جواهرات از محبوب‌ترین سوغاتی ارمنستان به شمار می‌روند. با توجه به فراوانی نقره در این کشور، قیمت این سوغاتی بسیار ارزان است. انگشتر، گردنبند، دستبند، گوشواره و… به عنوان جواهرات نقره نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. برخی جواهرات نقره دست‌ساز و از طرح سنتی زیبایی برخوردار هستند.

جواهرات ارمنستان یکی از بهترین سوغات ارمنستان است

 

عروسک‌های چوبی و پارچه‌ای ارمنی

عروسک‌های چوبی و پارچه‌ای به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی ارمنستان شناخته شده‌اند. ساخت این عروسک‌ها با سری پارچه‌ای و بدنی کاموایی صورت می‌گیرد. طرح لباس عروسک‌ها برگرفته از طرح لباس سنتی زنان ارمنی می‌باشد. روسری، کلاهک‌های پولکی و زیبا، لباس‌های بلند با کمربندهای نگین‌دار از نمادهای عروسک‌ها به شمار می‌روند.

نمونه ایی از سوغات ارمنستان عروسک‌های متنوع پارچه ایی است

خاچکار

در زبان فارسی به خاچکار چلیپا سنگ گفته می‌شود. این صنایع دستی قدیمی به عنوان سوغات ایروان نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. در واقع به تکه سنگ‌های کوچکی که بر روی آن‌ها طرح صلیب وجود دارد، خاچکار می‌گویند. این سنگ‌ها نزد مردم ارمنستان بسیار مقدس هستند. گورستان‌های باستانی از خاچکارهایی با ابعاد بزرگتر برخوردار می‌باشند.

قهوه و شکلات ارمنستان

یکی از بهترین سوغات ارمنستان قهوه و شکلات است. برای خرید این سوغات مرغوب، فروشگاه‌های متعددی وجود دارند. در این فروشگاه‌ها قهوه را پودر کرده و به مشتریان خود ارائه می‌دهند. همین امر سبب می‌شود ماندگاری و عطر قهوه تا مدت‌ها باقی بماند. این کشور در تولید شکلات با طعم‌های متنوع فعالیت دارد. شما می‌توانید خوش طعم‌ترین شکلات‌های ارمنستان را به عنوان سوغات خریداری کنید.

شکلات و قهوه یکی از معروفترین سوغات ارمنستان است

 

مربای گردو ارمنستان

مربای گردوی ارمنستان از طعم ملس برخوردار است. این مربا نه خیلی ترش و نه خیلی شیرین است. این مربا دارای رنگ تیره‌ای است. مشکل پسند ترین افراد نیز با خوردن مربای گردو طعم و مزه آن را می‌پسندند. روستاهای گارنی و گغارد از مرغوبت‌ترین مربای گردو برخوردار هستند. شما می‌توانید این مربای فوق‌العاده خوشمزه را از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

میوه خشک ارمنستان

یکی از سوغاتی‌هایی که همه گردشگران به آن علاقمند هستند، میوه خشک می‌باشد. میوه خشک مانند زردآلو که به آبنبات و شکلات آغشته شده است، یکی از بهترین سوغات ارمنستان محسوب می‌شود. طعم دلنشین، کیفیت بالا، قیمت ارزان و… میوه‌های خشک سبب شده است، گردشگران اشتیاق زیادی برای خرید این سوغاتی خوشمزه داشته باشند.

خرید میوه خشک از معروف‌ترین سوغاتی‌های کشور ارمنستان است

 

قیمت سوغات ارمنستان

به دلیل تنوع در سوغات ارمنستان، تنوع در قیمت آن‌ها نیز فراوان است. قیمت جواهرات ارمنستان به گونه‌ایست که شما را شگفت زده می‌کند. لباس‌های محلی بر اساس مدل، طرح، رنگ و… از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. سوغات خوردنی ارمنستان نیز از قیمت‌های مناسبی برخوردار می‌باشند. جهت خرید بهترین سوغات بهتر است، لیست مراکز خرید در ارمنستان را با خود داشته باشید.

قهوه و شکلات ارمنستان به عنوان خوراکی‌های خوش عطر و خوش طعم، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این خوردنی‌های خوشمزه دارای قیمت مناسبی هستند. به طوری‌که اکثر گردشگران شکلات معروف ارمنستان را به عنوان سوغات برای دوستان، خانواده و آشنایان خود می‌خرند. خاچکار نیز از سوغاتی‌های ارزشمند ارمنستان است که از قیمت مناسب و ارزانی برخوردار است.

یکی از کشورهای توریستی که هر ساله توجه تعداد زیادی گردشگر را به خود جلب می‌کند، ارمنستان است. گشت نامه سرزمین پارسان شما را با انواع سوغاتی‌های ارمنستان، جاذبه‌های طبیعی زیبا، مناطق تفریحی، کلیساهای تاریخی و… آشنا می‌کند. با خرید صنایع دستی ارمنستان یادگاری‌های ماندگار را به دیگران هدیه دهید. شما می‌توانید با تور ارمنستان به این کشور سفر کنید و از سفر خود بینهایت لذت ببرید.