با برج‌های دوقلو پتروناس مالزی، به‌عنوان نماد کشور مالزی آشنا شوید.

برج‌های دوقلو پتروناس مالزی-min

کشور مالزی، بهشتی برای عاشقان خرید و طبیعت‌گردی است؛ سالیانه نیز گردشگران بسیاری از ایران به این کشور سفر می‌کنند. شهر کوالالامپور، یکی از شهرهای زیبای مالزی است که به علت معماری جذاب، امکانات تفریحی و گردشگری متنوع و … بیشترین جذب توریست را دارد! یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر کوالالامپور، برج‌های دوقلو پتروناس مالزی است که به‌عنوان نمادی از کشور مالزی و اقتصاد آن، شناخته می‌شود.

بازدید از برج دوقلو پتروناس، برای هر گردشگری جالب است؛ به همین علت ما در ادامه این راهنمای سفر به مالزی، به معرفی کامل برج‌های دوقلو پتروناس مالزی خواهیم پرداخت. اگر شما هم قصد سفر با تور مالزی را دارید؛ حتماً این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه را تا انتها مطالعه کنید.

برج دوقلو پتروناس در شب

با تاریخچه و معماری برج‌های دوقلو پتروناس مالزی، آشنا شوید:

برج‌های دوقلو پتروناس Petronas Twin Towers در سال ۱۹۹۹ توسط هفتمین نخست‌وزیر کشور مالزی، افتتاح شدند. این آسمان‌خراش که در جایگاه ۱۳ بلندترین برج‌های جهان قرار دارد؛ توسط سزار پل (Cesar Pelli)، یک مهندس معمار آرژانتینی – آمریکایی در مدت ۶ سال طراحی و ساخت شد. این برج پس از افتتاح توسط مردم و گردشگران با استقبال بالایی مواجه شد و اکنون به نمادی از کشور مالزی تبدیل شده است.

برج پتروناس کوالالامپور، دارای ۸۸ طبقه است که در طبقات ۴۱ و ۴۲، دو برج به یکدیگر متصل می‌شوند. این برج ۴۵۲ متری بر روی گودالی به عمق ۳۰ متر که حفاری، بتن‌ریزی و ستون‌گذاری شده است؛ بنا شده و در برابر زلزله و بادهای شدید، بسیار مقاوم است. برج دوقلو پتروناس، توسط شرکت ملی نفت مالزی و گروه خصوصی پتروناس ساخته شد است.

طراحی داخلی برج‌های دوقلو پتروناس مالزی، با الهام از معماری سنتی اسلامی و تلفیق آن با معماری مدرن انجام شده است. در اولین لحظه ورود به برج، آینه‌کاری‌های داخل آن و همچنین آسانسورهای عظیم با دیواره‌های شیشه‌ای و بدنه فولادی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد! این برج در سال ۲۰۱۱ یکبار دیگر به طور کامل بازسازی شد.

امکانات تفریحی و رفاهی در برج پتروناس مالزی، چیست؟

سالن اپرا برج دوقلو پتروناس

همان‌طور که گفتیم برج دوقلو پتروناس، یکی از جاهای دیدنی مالزی است که بیشتر گردشگران از آن بازدید می‌کنند. به همین علت دولت مالزی، امکانات تفریحی و رفاهی خوبی را برای بازدیدکنندگان از برج در نظر گرفته که عبارت است از:

۱.       آکواریوم بزرگ برج پتروناس واقع در طبقه اول

۲.      فروشگاه کتاب بسیار بزرگ

۳.     نمایندگی رسمی برندهایی بین‌المللی مانند سونی و …

۴.     سینمای چندبعدی

۵.     مرکز خرید سوریا

۶.      پارک تفریحی ۱۷ هکتاری

۷.     رستوران بین‌المللی

۸.     سالن کنفرانس

۹.      سالن کنسرت

۱۰.   سالن ورزشی

۱۱.    و …

با مرکز خرید سوریا کی ال سی سی، آشنا شوید.

مرکز خرید لوکس سوریا، در ۶ طبقه و با مساحت ۱۴۰ هزار مترمربع، در پایین برج‌های دوقلو پتروناس واقع شده است. این مرکز خرید میزبان برندهای مشهور جهانی بوده و دارای ۳۵۰ فروشگاه است؛ این فروشگاه‌ها در زمینه مد و پوشاک، رستوران و فست‌فود، لوازم‌خانگی و دیجیتال و … فعالیت می‌کنند.

پل معروف برج‌های دوقلوی پتروناس، چه ویژگی‌هایی دارد؟

پل هوایی پتروناس

آسمان‌خراش‌های دوقلو پتروناس در طبقات ۴۱ و ۴۲ به یکدیگر متصل می‌شوند. این پل معلق، اسکای بریج (Sky Bridge Petronas) نام دارد و با ارتفاع ۱۷۰ متر به‌عنوان بلندترین پل معلق میان دو برج در جهان شناخته می‌شود.

این پل ۷۵۰ تنی با ۸۵.۴ طول، دارای دیواره‌های شیشه‌ای بوده و گردشگران می‌توانند در طبقه ۴۱ بر روی پل قدم زده و نمای شهر را زیر پاهای خود مشاهده کنند. البته لازم به ذکر این نکته است که روزانه تنها هزار بلیت برای بازدید از پل هوایی پتروناس فروخته می‌شود.

بازدید از محوطه اطراف برج دوقلوی پتروناس را فراموش نکنید!

 

نمای بیرون برج دوقلو پتروناس

در اطراف برج‌های دوقلو پتروناس، یک پارک با مساحت ۱۷ هکتار وجود دارد. نورپردازی بسیار زیبا و متفاوت این پارک، موقعیت خوبی را برای قدم‌زدن و استراحت‌کردن در شب برای بازدیدکنندگان پارک پتروناس فراهم آورده است.

در ایام عید نوروز در پارک پتروناس کوالالامپور، آتش‌بازی‌های بسیار زیبایی انجام می‌شود و گردشگران بسیاری در این زمان به پتروناس مراجعه می‌کنند. این پارک دارای یک زمین‌بازی مخصوص کودکان و یک آب‌نمای بزرگ در بخش ورودی برج‌های دوقلو پتروناس نیز، است.

سؤالات متداول:

۱. چگونه به آدرس برج‌های دوقلو پتروناس مراجعه کنیم؟

باتوجه‌به کیفیت بالای سیستم حمل‌ونقل عمومی مالزی، استفاده از مترو و اتوبوس برای بازدید از دیدنی‌های کوالالامپور، بهترین گزینه است! برای این امر تنها کافی است در ایستگاه مترو KLCC از قطار پیاده شوید.

۲. ساعت بازدید از برج‌های دوقلو پتروناس، چگونه است؟

برای بازدید از برج دوقلو پتروناس می‌توانید همه‌روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ الی ۲۱ به برج‌های دوقلو پتروناس شهر کوالالامپور مراجعه کنید.

برج دوقلو پتروناس در روز

جمع‌بندی:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه به معرفی برج‌های دوقلو پتروناس مالزی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی پرداختیم. این برج به‌عنوان یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان شناخته شده و نمادی از پیشرفت اقتصادی کشور مالزی است.

آیا تاکنون به کشور مالزی سفر کرده‌اید؟

کدام یک از جاذبه‌های گردشگری مالزی برای شما جالب‌تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *