مجسمه مادر ارمنستان

بازدید از مجسمه مادر ارمنستان با گشت نامه سرزمین پارسان

یکی از جاذبه‌های گردشگری ایروان مجسمه مادر ارمنستان است. این مجسمه به عنوان یکی از بلندترین مجسمه‌های ایروان شناخته شده است. به طوری‌که شما در هر قسمت شهر قرار بگیرید، به راحتی می‌توانید مجسمه مادر را ببینید. شما می‌توانید با تور ارمنستان در کنار مشاهده تمام جاذبه‌های دیدنی و گردشگری ایروان، بازدید از مجسمه مادر را در اولویت قرار دهید.

نمایی زیبا از مجسمه مادر در ایروان پایتخت ارمنستان

تاریخچه مجسمه مادر ارمنستان

رونمایی این مجسمه با شکوه در سالگرد تاسیس جمهوری ارمنستان، تاریخ بیست و نهم نوامبر سال ۱۹۵۰ صورت گرفت. قبل از این‌که مجسمه مادر در ایروان نصب گردد، مجسمه رهبر جماهیر شوروی ژوزف استالین  جهت یادبود و پیروزی در جنگ جهانی دوم نصب شده بود. اما دوازده سال بعد مجسمه ژوزف برداشته شد و به‌جای آن مجسمه فرشته نگهبان قرار داده شد.

نمایی زیبا از مجسمه مادر ایروان ارمنستان

مجسمه مادر یک تندیس شگفت انگیز، نماد قدرت، صلح و اراده قوی مردم ارمنستان است. این مجسمه مظهر تجسم زنان ارمنی که در جنگ با نیروهای متفقین، سربازان کُرد و… همراه با همسرانشان جنگیدند و تا پای جان از کشورشان دفاع کردند. مجسمه مادر ارمنستان به عنوان یادبود تاریخی قرن بیستم بسیار مورد توجه می‌باشد. این تندیس زیبا نمایان‌گر معماری سنتی کلیسا‌های ارمنستان نیز می‌باشد.

مجسمه مادر ارمنستان و روز ۹ می

روز پیروزی مردم ارمنستان در جنگ جهانی دوم نهم ماه می است. در این روز نمایندگان دولت به پارک پیروزی ایروان می‌روند و با هدیه تاج گل به قبر سرباز گمنام، یاد تمام قربانیان جنگ جهانی دوم را گرامی می‌دارند و به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت می‌کنند. این روز یادآور خاطرات سوسه مایریک یکی از زنان شجاع ارمنستان است که در جنگ‌های فداییان حضور فعال داشت.

موزه نظامی مادر ارمنستان

علاوه بر نمایندگان دولت تمام خانواده‌های ارمنی با قرار دادن شاخه گل در کنار مجسمه مادر، به شهدای جنگ جهانی دوم ادای احترام می‌کنند. موزه نظامی مادر ارمنستان در قلب تندیس قرار دارد. همه مردم به رسم یک سنت دیرینه از موزه دیدن می‌کنند. بیش از سی هزار آیتم‌های مختلف همچون اسلحه، اسناد شرکت کنندگان در جنگ، نقشه آزادی شوشی و… در این موزه قرار دارد.

موزه نظامی ارمنستان در مجموعه مجسمه مادر ارمنستان قرار دارد

در این موزه چند کتیبه بسیار با ارزش به چشم می‌خورد. به طوری‌که بازدید کنندگان از مشاهده این کتبه‌ها هیجان زده می‌شوند. لازم به ذکر است کتیبه‌های باستانی و نمادها در حوزه‌های فرهنگی بی‌شماری همچون معماری، هنر، ساختمان‌های تاریخی، مجسمه سازی و … ارمنستان مورد استفاده قرار گرفته است. در این موزه نقاشی‌های زیادی از زمان جنگ جهت بازدید گردشگران قرار دارد.

ابعاد مجسمه مادر ارمنستان

این مجسمه دارای بیست و دو متر طول می‌باشد که با قرار گرفتن بر روی ستون و پایه، ارتفاع آن به پنجاه و یک متر می‌رسد. ساخت این مجسمه زیبا با مس چکشی و ساخت پایه‌های آن با سنگ‌های بازالت صورت گرفته است. این تندیس زیبا در انتهای شرقی پارک طبیعی پارک پیروزی ایروان قرار دارد. ابعاد مجسمه مادر به گونه‌ای‌ست که مجسمه به صورت فرشته نگهبان در حال محافظت از ایروان به نظر می‌رسد.

مام ارمنستان که به مجسمه مادر معروف است

شما می‌توانید با گشت نامه سرزمین پارسان تور ارمنستان، تمام جاهای دیدنی ارمنستان را از نزدیک مشاهده کنید. مراکز خرید معروف و متنوع ارمنستان، دریاچه زیبا و رویایی سوان، خیابان نورس، کلیساهای تاریخی و… از جمله جاذبه‌های گردشگری و طبیعی ارمنستان به شمار می‌روند. مجسمه مادر نیز به عنوان مام ارمنستان یا فرشته نگهبان یکی از مکان‌های دیدنی و جذاب ارمنستان است.

 این مجسمه به نام‌های مام ارمنستان یا فرشته نگهبان شناخته شده است. گردشگران زیادی جهت دیدن این مجسمه زیبا و با ابهت به ارمنستان سفر می‌کنند. در تمام روزهای هفته بجز دوشنبه‌ها، بازدید گردشگران از موزه نظامی مجسمه مادر امکان‌پذیر است.

2 پاسخ

  1. با سلام
    گشت نیم روز شامل بازدید از مجسمه مادر ایروان هم میشه؟
    هزینه تور زمینی ارمنستان چقدر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *