وقت سفارت آمریکا در قطر

مدارک لازم جهت اخذ وقت سفارت آمریکا در دوحه قطر

همان‌طور که می‌دانید کشور آمریکا در ایران سفارتی ندارد؛ بنابراین ایرانیانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، قطر، ارمنستان و … سفر کنند. از میان تمام این کشورها، کشور قطر به علت هزینه‌های ارزان‌تر و روابط دوستانه با کشور ایران، بهترین گزینه است؛ بنابراین در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه به راهنمایی درباره دریافت وقت سفارت آمریکا در قطر پرداخته‌ایم.

پرداخت سفارت آمریکا در قطر

باتوجه‌به قوانین ایالات متحده اروپا، امکان پرداخت با کردیت کارت برای سفارت آمریکا در قطر وجود ندارد و مبالغ باید تنها از طریق بانک واریز شوند. درصورتی‌که می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن، هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا (MRV Fee) را پرداخت کنید؛ گشت‌نامه این کار برای شما انجام خواهد داد. مدارک موردنیاز عبارت است از:
۱. اسکن از پاسپورت فرد متقاضی
۲. دریافت فیش واریزی از وب‌سایت سفارت آمریکا در دوحه قطر

نحوه پرداخت وقت سفارت آمریکا در قطر

سفارت آمریکا در دوحه قطر

سفارت آمریکا در قطر از موقعیت مکانی بسیار خوبی برخوردار است که علاوه‌برآن امنیت بسیار بالایی نیز دارد. البته لازم به ذکر است که کشور قطر نیز از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. برای مصاحبه در سفارت کشور آمریکا در قطر باید:
۱. وقت قبلی دریافت کنید.
۲. به یکی از زبان‌های انگلیسی یا عربی تسلط کافی داشته باشید؛ زیرا مصاحبه به زبان فارسی انجام نخواهد شد.
۳. قبل از حضور در سفارت آمریکا، مطمئن شوید که تمام مدارک لازم را به همراه دارید.

آدرس سفارت آمریکا در دوحه قطر

U.s. Embassy Al-Luqta District

Nd22, February street

P.o. Box 2399

Doha, Qatar

تلفن‌ (۹۷۴) ۴۴۹۶۶۷۲۹

فکس ۴۸۸۴۱۶۳(۹۷۴)

ساعت کاری : یکشنبه تا پنج شنبه ۸:۰۰ تا۱۶:۳۰

بهترین گزینه برای هر متقاضی اخذ ویزای آمریکا، ثبت درخواست آنلاین از طریق سایت سفارت آمریکا است. برای این کار متقاضیان ابتدا باید در سایت سفارت آمریکا در قطر یک حساب کاربری ایجاد کنند؛ سپس تمامی مدارک موردنیاز را جهت بررسی توسط مأمورین سفارت آمریکا در قطر، بارگذاری کنند.
زمانی که روز انگشت‌نگاری و مصاحبه از طرف سفارت به متقاضی اعلام می‌شود؛ درصورتی‌که متقاضی امکان حضور در زمان تعیین شده را ندارد باید در اولین فرصت از طریق ارسال تیکت با حساب کاربری خود، علت عدم حضور در وقت معین شده را اعلام کند.
در این شرایط وقت مصاحبه کنسل شده و متقاضی باید دوباره اقدام به ثبت درخواست و طی‌کردن مراحل کارشناسی کند. پیشنهاد گشت‌نامه این است که درخواست‌دهندگان ویزای آمریکا، حتماً در اولین وقت تعیین شده توسط سفارت حاضر شوند.

مدارک لازم جهت اخذ وقت سفارت آمریکا در دوحه قطر

 

مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت امریکا در قطر

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آمریکا در دوحه قطر که باید حتماً به همراه افراد باشد؛ به شرح زیر است:
۱. فرم DS160 که به زبان فارسی تکمیل شده باشد یا صفحه تأیید از تکمیل فرم به زبان انگلیسی
۲. ساخت یک ایمیل معتبر که به آن دسترسی داشته باشید.
۳. ثبت درخواست بر روی سربرگ
۴. به‌همراه‌داشتن کپی از صفحه اول پاسپورت (حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.)
۵. اسکن از عکس پرسنلی ۵*۵ با زمینه سفید
۶. اسکن از ویزا (اگر درگذشته ویزای آمریکا دریافت کرده‌اید.)

ارائه مدارک  کامل و مورد نیاز برای اخذ ویزا از سفارت آمریکا در دوحه قطر

منظور از مدارک لازم برای وقت سفارت آمریکا در قطر همان مدارکی است که شما باید همراه ترجمه آنها را به سفارت این کشور ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:
• آدرس ایمیل معتبر و شماره همراه مسافر
• کپی صفحه اول پاسپورت
• اسکن عکس تمام‌رخ ۵*۵ رنگی با بک‌گراند سفید
• اصل پاسپورت به حداقل شش ماه اعتبار به انضمام پاسپورت‌های قبلی
• اصل و ترجمه کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدم
• ترجمه سوابق بیمه
• تأییدیه واریز سفارت

مدت زمان پاسخگویی وقت سفارت آمریکا در قطر

مدت‌زمان دریافت ویزا از سفارت آمریکا در قطر، در برخی موارد ممکن است که در پرونده مشکلی وجود داشته باشد که در این صورت وارد پروسه AP خواهید شد.
AP پروسه‌ای است که پرونده شما برای بررسی در دستور کار قرار می‌گیرد؛ این پروسه بین ۱ الی ۶ ماه طول می‌کشد. پس از انجام مصاحبه در سفارت، اگر مشکلی وجود نداشته باشد به‌صورت یک‌ضرب، ویزای شما پس از ۳ الی ۵ روز صادر می‌شود.
لازم به ذکر است که تمام مصاحبه‌های دریافت ویزای آمریکا، تنها در سفارت آمریکا در قطر و با تعیین وقت و توسط کمیسیون مربوطه انجام می‌شود. قبل از انجام مصاحبه، متقاضیان باید از مراحل پیچیده‌ای عبور کنند؛ درصورتی‌که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر دارید، به سایت درخواست ویزا آمریکا در قطر مراجعه کنید.
مدت‌زمان بررسی درخواست ویزا و صدور ویزا پس از تأیید سفارت آمریکا برای هر درخواست‌دهنده با سایر متقاضیان متفاوت است؛ زیرا این مدت‌زمان کاملاً به وضعیت متقاضی بستگی دارد. شما می‌توانید پس از انجام مصاحبه، وضعیت درخواست خود را از طریق مرکز درخواست الکترونیکی کنسولی سفارت پیگیری نمایید.

نکات مهم در مورد نحوه گرفتن وقت سفارت امریکا در قطر

نکات مهم درباره وقت سفارت آمریکا در دوحه

اگر قصد دارید برای مصاحبه به سفارت آمریکا در دوحه بروید؛ لازم است به نکات زیر توجه کنید:
۱. هزینه سفارت را نمی‌توان به‌صورت آنلاین پرداخت نمایید؛ بلکه باید این کار به‌صورت بانکی انجام شود.
۲. مصاحبه در سفارت آمریکا تنها به زبان‌های عربی یا انگلیسی انجام می‌شود.
۳. در طول انجام مصاحبه، آرامش خود را حفظ نموده و هیچ‌گونه استرسی نداشته باشید. سعی کنید بادقت به سؤالات افسر کنسولی پاسخ دهید.

متقاضیان اخذ وقت سفارت آمریکا در قطر می‌توانند جهت سفر به این کشور نسب به رزرو تور قطر،از آژانس مسافرتی گشت نامه اقدام نمایند.

سوالات متداول

۱. آیا با ویزای دانشجویی می‌توانم در آمریکا کار کنم؟
بله! درصورتی‌که ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کرده باشید؛ پس از مشورت با دانشگاه می‌توانید در مشاغل پاره‌وقت استخدام شود.
۲. برای تعیین وقت در سفارت آمریکا، چقدر باید هزینه پرداخت کنیم؟
هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ این عوامل شامل هزینه سفر رفت‌وبرگشت به قطر، هزینه اقامت در قطر، هزینه مربوط به نوسانات نرخ ارز، هزینه مراحل اداری در سفارت می‌شود.
۳. مصاحبه دانشجویی در سفارت آمریکا در قطر، چه تفاوتی با سایر مصاحبه‌ها دارد؟
سؤالاتی که در مصاحبه دانشجویی پرسیده می‌شود با سایر مصاحبه‌ها متفاوت است؛ همچنین اگر دانشگاهی که برای پذیرش گرفته‌اید اعتبار نداشته باشد؛ ممکن است درخواست شما، رد شود! تفاوت دوم در تعیین تمکین مالی است که در ویزای توریستی یک مبلغ ثابت است؛ ولی برای ویزای تحصیلی باید دانشگاه تعیین کند.

جمع‌بندی

بسیاری از متقاضیان سفر به آمریکا باید برای دریافت ویزا به سفارت آمریکا در کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه، ارمنستان، هند، قطر و … مراجعه کنند. در این مطلب به راهنمایی کامل درباره نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا در دوحه پرداختیم.
مهم‌ترین نکته قبل از ثبت درخواست ویزای از سفارت آمریکا در قطر، داشتن تسلط کافی به زبان عربی یا انگلیسی است! زیرا تمامی مراحل ثبت درخواست تا صدور ویزا تنها با زبان انگلیسی یا عربی انجام خواهد شد.

سؤالات و تجربیات خود درباره دریافت وقت سفارت آمریکا در قطر را در بخش نظرات ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *