غذاهای ارمنستان؛ آشنایی با ۱۰ غذای معروف و سنتی ارمنی

تبوله (Tabbouleh) و ادامه لیست خوشمزه ترین غذاهای ارمنستان

معروف ترین غذای ارمنستان چیست؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از شما وجود دارد. بسیاری از افرادی که اقدام به رزرو تور ارمنستان از گشت نامه می کنند، علاقه مند هستند که در رابطه با خوشمزه ترین غذاهای ارمنستان اطلاعات کسب کنند. به هر حال اینکه مسافران بدانند غذاهای ارمنستان چیست و چه غذاهای سنتی در این کشور وجود دارند، بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با غذاهای معروف ارمنستان صحبت کنیم و لیست ۱۰ نمونه از بهترین غذاهای ارمنی را برای شما ارائه کنیم.

لیست خوشمزه ترین غذاهای ارمنستان

به طور کلی هر یک از کشورهای جهان دارای غذاهای متنوع و خاصی می باشند. اینکه افراد کدام نوع غذا را دوست داشته باشند، بستگی به سلیقه و ذائقه هر یک از افراد دارد. غذاهای ارمنستان معمولا خوشمزه و خوش طعم می باشند. اما شاید برای شما این سوال مطرح شود که غذاهای معروف ارمنستان چیست؟ به همین خاطر در ادامه لیست خوشمزه ترین غذاهای ارمنستان را ارائه می کنیم.

خاش یا کله پاچه (Khash)؛ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ارمنستان

خاش یا کله پاچه (Khash)؛ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ارمنستان

به عنوان اولین غذای معروف ارمنستان، می توان کله پاچه یا خاش را معرفی کرد. در واقع، خاش جزء غذاهای سنتی و محلی ارمنی شناخته می شود و در بسیاری از کشورهای مختلف دیگر نیز یافت خواهد شد. خاش یا کله پاچه ارمنی حاوی پا و سر پخته شده گوسفند و یا گاو است. همچنین، مغز، سر، سیرابی و … گاو و گوسفند نیز در کله پاچه وجود دارد.

ایشخان (Ishkhan)؛ غذاهای دریایی ارمنستان

ایشخان (Ishkhan)؛ غذاهای دریایی ارمنستان

یکی از غذاهای دریایی ارمنستان، ماهی ایشخان می باشد. این ماهی جزء لذیذترین ماهی هایی است که تا به حال خورده اید. ماهی ایشخان لذیذتر از ماهی قزل آلای ایرانی است و گوشت بسیار خوشمزه ای دارد. یکی از مزیت های ماهی ایشخان این است که دارای تیغ نیست و به راحتی کباب می شود.

دلما (Dolma)

یکی دیگر از غذاهای خوش طعم ارمنستان، دلما می باشد. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، توصیه می کنیم که حتما این دلمه خوش طعم را تست کنید. دلما از گوشت چرخ کرده گاو، خوک و … و یک سری از سبزیجات خاص مانند پونه، نعناع و … تهیه می شود. دلما مانند دلمه های ایرانی در برگ مو پیچیده می شود.

دلما (Dolma) از غذاهای سنتس ارمنستان

هریسه یا هاریسا | Harissa

یکی دیگر از غذاهای ارمنستان که دارای طعم بسیار خوبی می باشد، هریسه یا هاریسا می باشد. هریسه از فرنی با گندم خشک و یا برشته شده و گوشت مرغ یا گوسفند پرچرب تهیه می شود. از ویژگی های این غذا این است که برای تهیه آن باید زمان بسیار زیادی را صرف کرد.

هریسه یا هاریسا | Harissa

بورک پنیری

بورک یکی از معروف ترین دسرهایی است که در کشورهای مختلف جهان تهیه می شود. بورک پنیری از پنیر تهیه می شود و بیشتر در مراسم های کریسمس و مراسم های خاص ارمنستان مورد استفاده قرار می گیرد.

بورک پنیری

لولا کباب (Lula kebab)؛ کبابی خاص و خوش طعم در ارمنستان

اگر طرفدار غذاهای گوشتی و کبابی می باشید، ما به شما لولا کباب ارمنستان را پیشنهاد می کنیم. یکی از لذیذترین غذاهای ارمنستان لولا کباب است که مانند کباب کوبیده کشور ایران می باشد. با این تفاوت که لولا کباب با برخی از سبزیجات خاص مانند نعناع، سرکه و … طعم دار می شود. همچنین، دارچین یک ادویه طعم دهنده به لولا کباب است.

لولا کباب (Lula kebab)؛ کبابی خاص و خوش طعم در ارمنستان

باقلوا؛ جزء دسرهای خوشمزه ارمنی

آن چیزی که باعث شده است باقلوا را به عنوان یک غذای خوشمزه ارمنی در این لیست جای دهیم، طعم بی نظیر آن است. باقلوا جزء محبوب ترین غذاهای ارمنستان محسوب می شود که از لایه های مختلف خمیر و آجیل خرد شده تشکیل شده است. باقلوا دارای طعم شیرینی است و بهترین گزینه برای عصرانه های شما است.

باقلوا؛ جزء دسرهای خوشمزه ارمنی

تبوله (Tabbouleh)

اگر به سالادهای خوشمزه علاقه مند هستید، توصیه می کنیم که حتما در ارمنستان اقدام به خوردن تبوله کنید. تبوله جزء سالادهای خوش طعم ارمنستان محسوب می شود که حاوی نعناع، بلغور گندم، گوجه و جعفری می باشد.

تبوله (Tabbouleh)تبوله جزء سالادهای خوش طعم ارمنستان محسوب می شود که حاوی نعناع، بلغور گندم، گوجه و جعفری می باشد.

برش (Borscht)

برش از جمله سوپ هایی است که در کشورهای مختلف جهان یافت می شود. سوپ برش ارمنستان با فلفل سبز، گوشت گاو و برخی از سبزیجات مانند جعفری و گشنیز تهیه می شود. طعم بی نظیر این غذا باعث شده است که بسیاری از مسافران علاقه مند به خوردن آن باشند.

سوپ برش ارمنستان

اسپاس (Spas یا spahs)؛ سوپی خاص و خوشمزه

اگر علاقه مند به غذاهای سبک و خوش طعم می باشید، ما به شما اسپاس را پیشنهاد می کنیم. اسپاس یکی از محبوب ترین غذاهای ارمنستان محسوب می شود که دارای طعم خامه ای و ترش است. این سوپ بیشتر در فصل های سرد سال سرو می شود.

اسپاس (Spas یا spahs)؛ سوپی خاص و خوشمزه

کدام غذاهای ارمنستان را میل کنید؟

تا به اینجای مقاله، لیست ۱۰ نمونه از غذاهای ارمنستان را ذکر کردیم. شما می توانید بسته به ذائقه و علاقه خودتان هر یک از غذاهایی که ذکر کردیم را میل کنید. اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید غذاهای جدید را امتحان کنید، به شما توصیه می کنیم که حتما در سفر به ارمنستان سری به رستوران‌های ایرانی در این کشور بزنید.

در تور ارمنستان گشت نامه می توانید هر روز یکی از غذاهای ذکر شده را امتحان کنید. شیرینی های خوش طعم ارمنستان مانند باقلوا و بورک پنیری، بهترین گزینه برای میان وعده های شما محسوب می شوند. در فصل سرد سال هم خوردن سوپ های خوش طعم ارمنی را هرگز فراموش نکنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *