با چرخ و فلک دبی آسمان را لمس کنید

آشنایی با بزرگترین چرخ و فلک جهان یعنی عین دبی

دبی از مهم‌ترین شهرهای دنیا است که تمرکز بالایی در جذب گردشگر و صعنت توریسم دارد. جاذبه‌های زیادی که در این شهر وجود دارند باعث شده‌اند تور دبی به یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری دنیا تبدیل شود. یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر، چرخ و فلک دبی است. این چرخ و فلک با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، علاقه‌مندان زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کرده است. در این مطلب به معرفی کامل مشخصات این جاذبه گردشگری بی‌نظیر می‌پردازیم.

نمایی زیبا از چرخ و فبک دبی،نگین دخشان امارات

چرخ و فلک دبی؛ نگین انگشتر امارات

در میان تمام جاذبه‌های گردشگری دبی، چرخ و فلک دبی از زیباترین جاذبه‌های این شهر است که مقصد بسیاری از گردشگران است. این سازه عظیم‌الجثه به قدری زیبا است که در میان انبوهی از زیبایی‌های دبی مانند نگینی انگشتری می‌درخشد. در ادامه به معرفی کامل چرخ و فلک دبی می‌پردازیم.

عین دبی (AIN DUBAI)؛ چشم آبی زیبای این شهر

چرخ و فلک یا به عربی فانفار عین دبی (Ain Dubai) یکی از سازه‌های بزرگ این شهر است که زمان شروع احداث آن سال ۲۰۱۳ بود. بسیاری از گردشگران به دلیل زیبایی و جلوه‌ای که این سازه دارد، نام «چشم آبی دبی» را برای این سازه انتخاب کرده‌اند. برج‌العرب از مرتفع‌ترین هتل‌های جهان، پالم جمیرا از جزایر دست‌ساز امارات و برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان، مناظر بی‌نظیری هستند که تماشای آن‌ها از بالای عین دبی لذت فراوانی دارد.

عین دبی بلندترین چرخ و فلک جهان است

دبی پر از عناوین «ترین‌ها» است. یکی از این عناوین در اختیار عین دبی است. تا پیش از ساخته‌شدن این سازه غول‌پیکر، عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا از آن «های رولر» در لاس وگاس آمریکا بود. بسیاری از مهندسان طراحی و سازه‌ای را که برای چرخ و فلک دبی به کار رفته است، بی‌سابقه دانسته و آن را یکی از عجایب علم مهندسی معرفی کرده‌اند.

عین دبی بلندترین چرخ فلک در جهان است

مشخصات فنی چرخ و فلک دبی

زمانی که حاکمان امارات تصمیم به ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان گرفتند، باور این که بتوان چنین سازه بزرگی را در دبی ساخت، دشوار نبود. چرا که آن‌ها می‌خواستند با صرف هزینه‌های هنگفت در ساخت‌وسازهای شهری باعث توسعه گردشگری دبی شوند. آن‌ها برای طراحی و ساخت این سازه از دو شرکت معتبر مهندسی دنیا کمک گرفتند. در سال ۲۰۱۵ بود که هیوندای (Hyundai) و استارنث (Starneth) طراحی عین دبی را انجام دادند و پس از ۲ سال که ساخت این سازه متوقف شده بود، دوباره پروسه ساخت آن را از سر گرفتند. عین دبی با استفاده از طراحی‌ منحصربه‌فرد و فناوری‌های روز دنیا ۲۱ اکتبر۲۰۲۱ افتتاح شد.

در ساخت این جاذبه گردشگری۱۱۲۰۰ تن فولاد و ۱۹۲ کابل با طولی بالغ بر ۲۴۰۰ کیلومتر استفاده شده است. این سازه ۴۸ کابین دارد که ۱۴۰۰ نفر را در خود جای می‌دهند. حرکت آهسته عین دبی این امکان را به شما می‌دهد که از تمام مناظر دبی دیدن کنید. یک دور کامل فانفار دبی حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

ارتفاع چرخ و فلک دبی

عین دبی (Dubai eye) مرتفع‌ترین چرخ و فلک جهان با ارتفاع ۲۷۰ متر است. عین دبی در حالی توانست عنوان مرتفع‌ترین چرخ و فلک جهان را از آن خود کند که پیش از آن «های رولر» لاس وگاس با ۱۶۷ متر این جایگاه را در اختیار داشت. چرخ و فلک سنگاپور، نانچانگ چین، چشم لندن، اسب سرخ ژاپن، چشم اورلاندو و ستاره ملبورن در رتبه‌های بعدی مرتفع‌ترین چرخ و فلک‌های جهان قرار دارند.

نمایی زیبا از بلندترین و بزرگترین چرخ و فلک جهان یعنی عین دبی

انواع بلیط‌های چرخ و فلک دبی

بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان به‌طور عادی باید بلیط‌های گرانی داشته باشد. اما برای این که امکان استفاده از این جاذبه گردشگری برای همه فراهم باشد، بلیط‌های عین دبی متناسب با نوع کابین‌های مختلف آن قیمت‌گذاری می‌شوند. این کابین‌ها را می‌توان به شکل زیر دسته‌بندی کرد:

·         کابین‌های مشاهده (Observation Cabins)

·         بلیط خانوادگی (Family Pass)

·         کابین‌های خصوصی (Private Cabins)

·         کابین پرایوت پلاس (Private Plus)

·         کابین پرایوت اسکای بار (Private Skybar)

·         کابین پریمیوم پرایوت (Premium Private)

·         کابین پریمیوم پرایوت بابلی (Premium Private Bubbly)

قیمت بلیط ورودی چرخ و فلک دبی

قیمت بلیط‌های فانفار دبی متناسب با نوع کابین متفاوت است. ارزان‌ترین نوع بلیط مربوط به کابین مشاهده است که از ۳۵ دلار شروع می‌شود. کابین خانوادگی امکانات بیشتری برای افراد در نظر می‌گیرد و قیمت آن از ۴۷ دلار آغاز می‌شود. افراد بالای ۲۱ سال می‌توانند از این کابین استفاده کنند. گران‌ترین نوع بلیط هم مربوط به کابین خصوصی است که بیش از ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد. این کابین زیرمجموعه‌های متنوعی دارد که هر کدام از آن‌ها متناسب با شرایط گردشگر امکانات مختلفی را در اختیار او قرار می‌دهند. با توجه به نوع کابین خصوصی قیمت‌های آن متغیر است.

قیمت بلیط چرخ و فلک دبی با توجه به امکانات کابین تعیین میشود.

 

قوانین استفاده از چرخ و فلک دبی

گردشگران می‌توانند از فانفار دبی به سادگی استفاده کنند. اما برای تسهیل در امر خدمت‌رسانی و سلامت خود گردشگران، مسئولین دبی قوانینی را برای استفاده از این سازه غول‌پیکر وضع کرده‌اند.

این قوانین عبارتند از:

·         استفاده از لباس مناسب در زمان بازدید

·         حضور در محل ۳۰ دقیقه پیش از زمان درج شده در بلیط

·         ممنوعیت ورود کیف یا کوله بزرگ به داخل کابین

·         ممنوعیت همراه داشتن مواد خوراکی پیش از ورود به کابین

·         ممنوعیت داشتن ابزار نوک تیز

·         ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی

·          ممنوعیت ورود مواد قابل اشتعال

·         ممنوعیت استعمال دخانیات

·         ممنوعیت ایجاد هرگونه سر و صدای مزاحم

·         ممنوعیت فیلمبرداری با مقاصد تجاری

قوانین مربوط به رزرو فانفار دبی برای گردشگران

ساعات کاری چرخ و فلک دبی

در دوران کرونا استفاده از عین دبی با محدودیت روبه‌رو بود اما پس از فروکش کردن این پاندمی، گردشگران می‌توانستند از این جاذبه گردشگری همه روزه به جز دوشنبه‌ها، از ساعت ۱۰ الی ۲۲ استفاده کنند. همچنین در یک مدت زمان کوتاه، عین دبی به دلیل تعمیرات بسته شده بود.

راه‌های دسترسی به چرخ و فلک دبی

بهترین راه برای دسترسی به عین دبی، مترو خط قرمز و ایستگاه «DMCC» است. پس از پیاده شدن از این ایستگاه می‌توان با ۳۰ دقیقه پیاده‌روی به عین دبی رسید. همچنین می‌توان از اتوبوس خطوط شماره «F55A»، «۸۴» و «۸» برای رفتن به این مجموعه استفاده کرد.

آدرس چرخ و فلک دبی

چشم آبی دبی در جزیره مصنوعی بلوواترز (Bluewaters Island) احداث شده است که در منطقه دبی مارینا (Dubai Marina) و آب‌های خلیج فارس قرار دارد. جزیره بلوواترز از جمله محبوب‌ترین جزایر دبی است که علاوه بر عین دبی مراکز متعدد تفریحی، پاساژها، هتل‌های لوکس و … در آن قرار دارند. برای رفتن به عین دبی ابتدا باید به ساحل جمیرا بروید. در ساحل زیبای جمیرا یک پل ۲۶۵ متری وجود دارد که به جزیره بلو واترز منتهی می‌شود. با عبور از این پل به عین دبی می‌رسیم.

نمایی زیبا از داخال کابین چرخ و فلک دبی

لذت گردشگری را در چرخ و فلک چشم آبی دبی بچشید

چشم آبی دبی بهترین مکان برای گردشگران دبی است تا بتوانند از مناظر زیبای دبی لذت ببرند. دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری گشت نامه در این راه به متقاضیان دیدار از دبی و این سازه زیبا کمک می‌کند. ما در این مجموعه برای شما خدمات متنوع تورهای گردشگری، اخذ ویزا، رزرو هتل و خدمات اقامتی و مهاجرتی را در نظر گرفته‌ایم. گشت نامه با برخورداری از باکیفیت‌ترین امکانات گردشگری و تورهای مقرون به‌صرفه، بهترین پیشنهاد برای کسانی است که قصد دارند از جاذبه‌های گردشگری دبی دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *