باغ گل معجزه دبی،جاذبه‌ایی بی‌نظیر در دل شهر کویری دبی

اشنایی با باغ گل معجزه دبی

امروزه دبی خانه بسیاری از چشمگیرترین شاهکارهای مهندسی و معماری مدرن جهان است. از بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، تا بزرگترین مرکز خرید جهان، دبی مال، جای تعجب نیست که تور دبی یک مقصد گردشگری محبوب است. اما اگر به دنبال چیزی فراتر و البته طبیعی تر هستید، پس حتما باید باغ گل معجزه دبی را ببینید.

باغ گل معجزه دبی (Dubai Miracle Garden) در جاده شیخ محمد بن زاید واقع شده است،این باغ گل یکی از دیدنی‌‌ترین جاذبه های گردشگری دبی است. این باغ در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و به سرعت به یکی از جاهای دیدنی و محبوب تبدیل شد. این باغ گل در واقع بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است و مساحت آن بیش از ۷۲۰۰۰ متر مربع است.

شناخت انواع گونه‌های گیاهی در باغ گل معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی به چهار بخش تقسیم شده است. اولین باغ، باغ  گل رز است که بیش از ۵۰ نوع گل رز را در خود جای داده است. بخش دوم باغ متعلق به پاسی فلورا است که بیش از ۷۰ گونه گل را در خود جای داده است. بخش سوم باغ،متعلق ارکیده بزرگ است که بیش از ۳۰ گونه ارکیده را در خود جای داده است. و بخش چهارم مربوط به باغ پروانه ها است که بیش از ۲۰ گونه پروانه را در خود جای داده است.

در باغ گل معجزه دبی چه چیز در انتظار شماست 

وقتی از باغ گل‌های دبی بازدید می کنید، با مجموعه ای زیبا از گل ها پذیرایی می‌شوید که حتی تصورش را نمی‌کنید. این باغ بیش از  ۱.۵ میلیون گل از جمله گل رز، ارکیده و نیلوفر را در خود جای داده است. گل ها در الگوها و معماری به هم پیچیده در هم تنیده شده اند، که اغلب با نورهای رنگارنگ روشن می شوند و تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

از موزه آینده دبی بازدید نمایید

شما همچنین می‌توانید در این باغ گل در تعدادی از فعالیت‌ها، از جمله گردش‌های داخلی باغ گرفته تا کارگاه‌های عکاسی و نقاشی، شرکت کنید. این باغ همچنین میزبان چندین رویداد در طول سال است، از جشنواره های گل گرفته تا نمایش های فرهنگی.

باغ گل دبی یکی از جاهای دیدنی این شهر است که در این مقاله با این مکان زیبا اشنا میشویم.

تاریخچه باغ گل میراکل دبی

 باغ گل معجزه دبی زاییده فکر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی بود. او می خواست مکانی ایجاد کند که مردم بتوانند دور هم جمع شوند و از ز‌یبایی های طبیعت لذت ببرند. این باغ توسط تیمی از متخصصان از جمله معماران مناظر طبیعی، باغبانان و گیاه شناسان طراحی شده است. این باغ در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و از آن زمان به یکی از محبوب ‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی تبدیل شده است.  این باغ در تمام طول سال باز است و هر روز هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند. باغ گل دبی برنده جوایز متعددی از جمله جایزه بین المللی گردشگری و جایزه کیفیت دبی شده است.

انواع گل در باغ گل‌های دبی

باغ گل میراکل دبی بیش از ۱.۵ میلیون گل از جمله گل رز، ارکیده و نیلوفر را در خود جای داده است. محبوب ترین گل های باغ گل رز است که در بیش از ۵۰ گونه وجود دارد. این باغ همچنین دارای طیف گسترده ای از ارکیده ها است، از ارکیده عجیب و غریب Phalaenopsis گرفته تا ارکیده ظریف Dendrobium گلهای دیگر عبارتند از: نیلوفر، بابونه و گل لاله. این باغ همچنین دارای تعدادی گیاهان خاص مانند درخت معجزه کمیاب است که اعتقاد بر این است که همه بیماری ها را درمان می کند. همچنین تعدادی از گونه های نادر و کمیاب در معرض انقراض مانند گل لاله عربی در معرض خطر انقراض و رز عربی در حال انقراض وجود دارد.

کاشت انواع گیاهان کمیاب و قیمتی در Dubal miracle garden

اهمیت باغ گل معجزه دبی

برای دبی، باغ گل‌ها بخش مهمی از هویت دبی است. این باغ نمادی از تعهد شهر به پایداری و تمایل آن به ایجاد فضایی برای دور هم جمع شدن مردم و قدردانی از زیبایی طبیعت است. همچنین به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شده و به رونق اقتصاد شهر کمک کرده است. این باغ همچنین به افزایش آگاهی در مورد حفاظت از محیط زیست کمک کرده است.

مزایای بازدید از باغ میراکل دبی

بازدید از میراکل گاردن دبی یک راه عالی برای رهایی از شلوغی و هیاهوی شهر است. اینجا مکانی آرام است که می توانید در آن استراحت کنید و از زیبایی های طبیعت لذت ببرید. این باغ همچنین مکانی عالی برای عکس گرفتن و ایجاد خاطراتی است که تا آخر عمر باقی می ماند. باغ همچنین مکانی عالی برای آشنایی با انواع گل ها و گیاهان و همچنین نحوه مراقبت از آنها است.

مزایای بازدید از باغ گل معجزه دبی

نکاتی برای بازدید از باغ گل‌های دبی

هنگام بازدید از باغ گل معجزه دبی، یادآوری چند نکته مهم است. اول از همه، بهتر است لباس و کفش راحت بپوشید، زیرا باغ بسیار بزرگ است و پیاده روی زیادی خواهید داشت. همراه داشتن کلاه و کرم ضد آفتاب نیز مهم است، زیرا آفتاب در دبی می تواند بسیار قوی باشد. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید یک دوربین به همراه داشته باشید، زیرا باغ مکانی عالی برای عکس گرفتن است. در نهایت، مهم است که تقویم رویدادها را قبل از بازدید بررسی کنید، زیرا باغ اغلب میزبان تعدادی از رویدادها در طول سال است.

 

چگونه به باغ گل دبی برویم؟

آدرس باغ گل معجزه دبی به منظور بازدید از این باغ زیبا می توانید علاوه بر تورهای گردشگری از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

ساعت کار اتوبوس ها

در روزهای عادی: ۱۴:۰۰-۲۰:۰۰
در تعطیلات و آخر هفته ها: ۱۲:۰۰- ۲۲:۰۰

همراه با گشت نامه از دیدنی‌های باغ گل معجزه دبی مانند:ایرباس A380,خیابان دیزنی،برج خلیفه،خرس تدی،میکی‌موس و…بازدید به عمل می‌اوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *