تجربه سفر به آینده با بازدید از موزه آینده دبی

موزه آینده دبی

موزه آینده دبی که به موزه زمان هم شهرت دارد؛ به‌عنوان یکی از ۱۴ موزه زیبا در جهان شناخته می‌شود. این موزه که در مجاورت برج‌های سربه‌فلک‌کشیده دبی بنا شده است؛ یکی از منحصربه‌فردترین طراحی‌ها را دارد! طراحی زیبای موزه آینده دبی در کنار فناوری‌های استفاده شده در آن؛ باعث می‌شود تا احساس سفر به آینده را تجربه کنید.

ظبقه پنجم موزه آینده دبی

درصورتی که شما قصد سفر با تور دبی را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از بازدید از موزه آینده دبی، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به راهنمای بازدید از موزه زمان دبی خواهیم پرداخت.

با سازنده و هدف از ساخت موزه آینده دبی آشنا شوید:

موزه آینده دبی ( Dubai Museum of the Future ) که توسط نخست وزیر امارت متحده عربی لقب “زیباترین سازه در جهان” را کسب کرده است؛ در سال ۲۰۱۵ توسط “مطر بن لاحج” در شرکت معماری “کیلا دیزاین” طراحی شده است.

هدف از ساخت موزه آینده دبی؛ نمایش ایده‌ها، طرح‌ها و فناوری‌هایی است که در هیچ‌کدام از دایره‌المعارف‌های جهان؛ نمی‌توانید اطلاعاتی درباره آن‌ها پیدا کنید. اگر شما هم به دیدن آینده و لمس آن علاقه دارید؛ بازدید از این موزه می‌تواند لحظات بسیار خوشی را برای شما، همراه داشته باشد.

معرفی قسمت‌های داخل موزه آینده دوبی:

طراحی موزه آینده دبی، با ۳۰ هزار متر مربع مساحت، به شکل یک بیضی با مرکز باز و به رنگ نقره‌ای انجام شده است. نمای این ساختمان از جنس فولاد ضد زنگ می‌باشد که توسط ربات‌ها و تکنولوژی مدل‌سازی پارامتریک ساخته شده است.

قسمت‌های داخلی موزه آینده دبی

موزه زمان دبی دارای ۷ طبقه می‌باشد. ۲ طبقه از مجموع طبقات این ساختمان، متعلق به بخش VIP و اداری است. در ادامه به معرفی قسمت‌های داخل موزه آینده دبی خواهیم پرداخت:

۱. طبقه همکف موزه زمان دبی:

با ورود به طبقه همکف موزه آینده، شما با لابی، فروشگاه هدیه و کافی‌شاپ مواجه خواهید شد. ربات باریستا در این طبقه که قهوه مشتریان را آماده می‌کند؛ به‌خوبی منعکس‌کننده هویت این موزه می‌باشد.

۲. طبقه اول موزه، مخصوص کودکان کنجکاو:

اولین طبقه موزه آینده دبی، مخصوص کودکان زیر ۱۰ سال طراحی شده است. در این طبقات فرزندان شما می‌توانند با انجام ماموریت‌های جالب، خلاقیت‌ها و رویاهای خود را محقق کنند.

۳. طبقه دوم موزه، بهترین فرصت برای عکسبرداری:

طبقه دوم موزه آینده دبی

در طبقه دوم موزه زمان دبی، می‌توانید انواع تکنولوژی که همواره در حال تغییر هستند را مشاهده کنید؛ مانند: انواع سیستم تحویل خودکار، فناوری هایپر لوپ، لوازم الکتریکی آینده‌نگر، لباس‌های جت گرانشی و …

۴. طبقه سوم؛ جهت آرامش ذهن و روح شما!

طبقه سوم موزه آینده دوبی که “واحه” نام دارد؛ به نوعی طراحی شده است تا حواس مختلف بازدیدکنندگان را درگیر کند. این دیگری علاوه‌بر القا احساس آرامش ذهنی، میزان هماهنگی جسم و ذهن افراد را مشخص می‌کند. کارشناسان موزه، درصورت لزوم به بازدیدکنندگان درمان‌های لازمه را نیز، ارائه خواهند داد؛ بعضی از این درمان‌ها، شامل: احساس درمانی، زمین درمانی، حرکت درمانی، ارتباط درمانی و مرکز مدیتیشن می‌شود.

۵. طبقه چهارم موزه آینده برای بازگشت به زمین:

اگر جزو علاقه‌مندان به زمین‌شناسی، بوم‌شناسی و زیستگاه خود یعنی زمین هستید؛ بازدید از طبقه چهارم موزه آینده دبی برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود. طراحان این طبقه سعی کرده‌اند به بازدیدکنندگان، پیامدهای منفی گرم‌شدن زمین را به‌صورت ملموس گوشزد نمایند! همچنین یک بانک DNA شامل ۲۴۰۰ کد ژنتیکی از انواع گیاهان، حشرات، حیوانات و آبزیان در این موزه قابل مشاهده می‌باشد.

۶. طبقه پنجم موزه آینده برای سفر به فضا!

بازدید از موزه زمان دبی از طبقه پنجم شروع می‌شود؛ برای بازدید از این طبقه بهتر است حدود ۲ ساعت زمان در نظر داشته باشید. این طبقه شما را به یک سفر خیالی به ایستگاه فضایی Hope خواهد برد. راهنمای انسانی از تور خیالی، یک آواتار مجازی بوده و شما را با شبیه‌سازی مجازی پرواز می‌برد. در این پرواز، صفحات نمایشگر وضعیت دبی را در سال ۲۰۷۰ به شما نشان خواهد داد.

نکته: لازم به ذکر است که موزه آینده دبی، دارای ۳ طبقه زیر زمینی نیز می‌باشد. این طبقات دارای پارکینگ، رستوران و کافی‌شاپ، سالن کنفرانس و فروشگاه است.

راه‌های دسترسی به موزه آینده دبی کدام است؟

موزه زمان دبی

موزه آینده دبی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر دبی به نام شیخ زائد بنا شده است. این ساختمان دقیقا در جلوی ساختمان جمیرا امارت واقع شده و راه‌های دسترسی بسیاری برای مراجعه به موزه زمان دبی وجود دارد.

بهترین روش دسترسی به موزه آینده دبی، استفاده از مترو است. برای این منظور شما باید سوار خط قرمز مترو دبی شده و در ایستگاه جمیرا امارات از مترو پیاده شوید؛ سپس با کمی پیاده‌روی به موزه خواهید رسید.

پاسخ به سوالات متداول:

۱. قیمت بلیط موزه آینده دبی، چقدر است؟

قیمت بلیط موزه زمان دبی، برای بزرگسالان برابر با ۱.۱۱۶.۵۰۰ تومان می‌باشد. لازم به ذکر است که بلیط بازدید از موزه برای کودکان زیر ۳ سال، افراد معلول و سالمندان کاملا رایگان است.

۲. ساعت بازدید از موزه آینده دبی، چگونه است؟

برای بازدید از موزه آینده دبی شما می‌توانید هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر به این موزه مراجعه کنید. بهتر است حداقل ۳ ساعت را برای گشت‌وگذار در طبقات این موزه در نظر داشته باشید.

بخش فضایی موزه آینده دبی

سخن آخر:

یکی از مشهورترین موزه‌های دبی، موزه آینده دبی می‌باشد. در این مطلب از سایت آژانس گردشگری گشت‌نامه، به راهنمایی بازدید از این موزه ۷ طبقه پرداختیم. لازم به ذکر است که هر ۱۰ سال یکبار، تمام محتوا موزه آینده دبی، تغییر می‌کند.

سوالات و تجربیات خود درباره موزه آینده دبی را می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *