دریاچه سوان؛ نگینی در دل طبیعت زیبای ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان؛نگینی درخشان در طبیعت زیبای کشور ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان به عنوان یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان شناخته شده است. آب و هوای این دریاچه در تابستان بی‌نظیر است. به طوری‌که گردشگران زیادی در این فصل جهت دیدن دریاچه سوان به ارمنستان سفر می‌کنند. شما می‌توانید با تور ارمنستان از سفری ایمن برخوردار شوید و زیبایی‌های ساحل دریاچه سوان را از نزدیک مشاهده کنید.

تاریخچه دریاچه سوان

حدود دو و نیم میلیون سال قبل پیدایش این دریاچه چشم‌نواز رقم خورده است. هنگام جابجایی پوسته زمین دریاچه‌ای به بزرگی ده برابر دریاچه کنونی به وجود آمده است. تحقیقات نشان می‌دهد دریاچه‌ای که هم اکنون با پوشش‌های طبیعی زیبا، آب و هوای مطبوع، جاذبه‌های گردشگری و… نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است، از پیشینه بیست و پنج تا سی هزار ساله برخوردار می‌باشد.

نمایی زیبا از دریاچه سوان ارمنستان

جاذبه‌های گردشگری اطراف دریاچه 

در اطراف دریاچه سوان ارمنستان جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد. پارک ملی سوان یکی از وسیع‌ترین جاذبه‌های گردشگری دریاچه می‌باشد. چنان‌چه قصد دیدن دریاچه سوان دارید، ابتدا باید به این باغ بزرگ وارد شوید و از دیدن دریاچه سوان درون پارک لذت ببرید. کارشناسان جهت محافظت از این دریاچه جذاب و فوق‌العاده زیبا، پارک ملی را ساختند.

جاهای دیدنی و کلیساها و صومعه های اطراف دریاچه سوان ارمنستان

پارک ملی سوان یکی از چهار باغ حفاظت شده می‌باشد که تمام موارد محیط زیستی این باغ زیر نظر کارشناس صورت می‌گیرد. باغ ملی سوان در سال ۱۹۷۸ میلادی ساخته شده است. از آن زمان تا کنون دریاچه سوان تحت نظارت و محافظت قرار دارد، تا از گزند و نابودی در امان باشد. این دریاچه چشم‌نواز سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

صومعه سواناوانک

مجموعه ای از دو کلیسا صومعه سواناوانک را تشکیل می‌دهند. این صومعه از گنبدهای هشت ضلعی برخوردار می‌باشد که بسیار شبیه به یکدیگر هستند. گردشگرانی که برای دیدن دریاچه‌ی زیبای سوان به ارمنستان سفر می‌کنند، حتما سری به صومعه سواناوانک می‌زنند. زیرا این کلیسا یکی دیگر از جاذبه‌های نزدیک به دریاچه سوان می‌باشد.

کلیسای سنت جیکوب

این کلیسا در نزدیکی کلیسای سواناوانک قرار دارد. به طوری‌که می‌توانید هر دو کلیسا را در یک زمان مشاهده کنید. نمای کلیسای سنت جیکوب از سنگ‌توف می‌باشد. همین امر باعث سیاه شدن نمای این کلیسا شده است. به دلیل خلوت بودن این کلیسا، شما می‌توانید به راحتی افرادی که مشغول فعالیت در این کلیسا هستند را مشاهده کنید.

نمایی زیبا از تفریحات و جزایر واقع در دریاچه سوان

صومعه هایراوانک

این صومعه از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد. روستای هایراوانک در نزدیکی این صومعه قرار دارد. به همین دلیل مردم این صومعه را با نام هایراوانک می‌شناسند. این بنای تاریخی و معروف در قسمت شمال شرقی دریاچه قرار دارد. قدمت این بنا به قرن نهم تا دوازدهم میلادی برمی‌گردد. شما می‌توانید به رفتن به دریاچه سوان ارمنستان چند صومعه و کلیساهای زیبا و تاریخی را از نزدیک ببینید.

قلعه آدزبرد

سالم‌ترین قلعه برجا مانده که ۲۸۰۰ سال قبل محل اقامت پادشاهی اورارتو بوده است، قلعه آدزبرد می‌باشد. برای دیدن این قلعه باید به شهر تسووینار بروید. این قلعه در سمت شرقی شهر تسووینار قرار دارد. این قلعه به عنوان سالم‌ترین قلعه‌های اطراف دریاچه معرفی شده‌ است که از زمان‌های قدیم به یادگار مانده است. در گذشته قلعه آدزبرد را به نام تیسبا می‌شناختند.

تفریحات دریاچه سوان

دریاچه سوان ارمنستان از تفریحات مفرح و شادی برخوردار می‌باشد. از جمله این تفریحات می‌توان به ماهی‌گیری، باد موج سواری، آب‌تنی و شنا، آفتاب گرفتن، قایق سواری، جت اسکی و… اشاره کرد. کایت سرفینگ ( ترکیب دو ورزش موج سواری و کایت سواری)، اسنوبرد و اسکی، ویک بوردینگ ( موج سواری با قایق موتوری) از جمله تفریحات شاد دریاجه می‌باشد.

امکانات و تفریحات در اطراف دریاچه سوان

پاراگلایدر سواری به عنوان یک تفریح هوایی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. جهت دیدن مناظر بی‌نظیر دریاچه از آسمان، پاراگلایدر گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. شما می‌توانید همراه با افراد محلی که مشغول به ماهیگیری هستند، اقدام به ماهیگیری کنید. پرنده‌های مهاجر بسیار زیبایی نیز در این دریاچه مشاهده می‌شوند که می‌توانید از همه جذابیت‌های این دریاچه عکس بگیرید.

روستای نرکین گتاشن

یکی از روستاهای معروف و مهمی که در بخش جنوبی دریاچه سوان قرار دارد، روستای نرکین گتاشن است. از دل این روستا رودخانه وروتان جاریست. این روستا از دو قبرستان وسیع برخوردار است. در روستای نرکین گتاشن تعداد زیادی خاچکار و چلیپا سنگ به چشم می‌خورد. سنگ قبرهای استثنایی این روستا نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. 

قبرستان نوراتوس

بزرگ‌ترین مجموعه خاچکارهای جهان در قبرستان نوراتوس قرار دارد. روستای نوراتوس به دلیل قبرستان متفاوتش بسیار معروف می‌باشد. این قبرستان دارای نهصد چلیپا سنگ یا خاچکار بی‌نظیر است که پیشینه برخی از سنگ قبرها به قرن دهم میلادی باز می‌گردد. فاصله این قبرستان دیدنی تا شهر سوان چهل کیلومتر است.

بهترین فصل سفر به دریاچه سوان

موقعیت جغرافیایی دریاچه سوان به گونه‌ای است که شما می‌توانید در هر فصل سال به دیدن این دریاچه زیبا و رویایی بروید. در ارتفاعات هزار و نهصد متری این دریاچه هوا کوهستانی و بسیار خنک می‌باشد. بنابراین اگر فصل تابستان قصد سفر و دیدن دریاچه سوان ارمنستان را در برنامه خود دارید، لازم است لباس مناسب با خود داشته باشید. از ایروان به سمت دریاچه سوان فقط شصت کیلومتر فاصله است.

تابستان یکی از بهترین فصل های بازدید از دریاچه سوان ارمنستان است

هتل های اطراف دریاچه سوان

هتل های مختلفی در اطراف دریاچه سوان قرار دارند، برخی هتل‌ها پنج ستاره و برخی دیگر هتل های ارزان قیمت هستند. هتل بتر پارت، کوتج‌این سوان، کروس سوان ویلا، جکساماهوم، بوتیک دلا گاردن، هاستل سوانو، هتل کامبوز، هتل دلا کرونک، هتل آشوت ارکات، لاواش هتل،هتل هارسناکار و… از جمله هتل‌های اطراف دریاچه سوان ارمنستان می‌باشند.

برای این‌که بتوانید در کشور ارمنستان به دریاچه‌ی سوان دسترسی یابید، لازم است ابتدا به استان گغارکونیک بروید. سپس می‌توانید با وسیله‌های مختلفی همچون تاکسی، ون، قطار، اتوبوس و… خود را به دریاچه‌ی زیبای سوان برسانید. طبیعت بکر و رنگی، آب و هوای دل‌انگیز، جاذبه‌های بی‌نظیر، هتل‌های پنج ستاره، کلیساهای تاریخی و…. گردشگران زیادی را به دیدن جواهر ارمنستان یا seven lake فرا می‌خوانند.

تور دریاچه سوان ارمنستان

اگر علاقمند به موج سواری در دریاچه‌ی سوان هستید، اگر می‌خواهید ماهی‌گیری در بزرگترین دریاچه ارمنستان را تجربه کنید، اگر دوست دارید بر فراز دریاچه زیبا و شگفت‌انگیز سوان پرواز کنید و سی و شش جویباری که به این دریاچه رویایی می‌ریزند را با دقت ببینید، با آژانس مسافرتی گشت نامه سرزمین پارسیان سفر کنید، بدون شک تور ارمنستان با گشت نامه جذاب‌تر و لذت‌ بخش تر بوده و پر از خاطره‌های بیاد ماندنی  مانند بازدید از جرموک خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *