معرفی بهترین مراکز خرید عمان از بازارهای سنتی تا پاساژهای لوکس!

بهترین مراکز خرید در مسقط

 مراکز خرید عمان، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کشور عمان محسوب می‌شوند. گردشگران به مقاصد مختلفی اعم خرید سوغات، تهیه اجناس اصل با قیمت مناسب یا آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم، در بازارها گشت‌وگذار می‌کنند.

 درصورتی‌که شما قصد سفر با تور عمان را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً پاساژهای لوکس و بازارهای سنتی عمان را بشناسید. در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی بهترین مراکز خرید عمان برای سلیقه‌های گوناگون، خواهیم پرداخت.

قدیمی‌ترین و بهترین مراکز خرید در مسقط عمان، کدام است؟

بازارهای سنتی عمان، بهترین روش برای شناسایی فرهنگ مردم، عادت‌ها و رسوم آن‌ها محسوب می‌شوند؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با آداب‌ورسوم جدید ملل مختلف هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً از بازارهای سنتی آن بازدید کنند. از جمله بازارهای سنتی مشهور کشور عمان عبارت است از:

۱. بازار مطرح مسقط (Mutrah Souq):

بازار مطرح مسقط

بازار مطرح مسقط، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جهان شناخته شده است. این بازار که با کوچه‌های باریک و تو در تو بسیار به بازار بزرگ تهران شباهت دارد؛ بهترین مکان برای شناخت مردم عمان است. سقف این بازار از چوب ساخته شده و نور کمی به داخل بازار تابیده می‌شود؛ به همین علت، بازار مطرح به بازار تاریکی نیز شهرت دارد.

 لازم به ذکر است که شما برای گشت‌وگذار در این بازار باید چند ساعت زمان در نظر داشته باشید. شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۲ در منطقه کورنیش مسقط از این بازار بازدید کنید.

۲. بازار سیب (Al Seeb Souq):

بازار سیب در عمان

بازار سیب در عمان، همان بهشتی است که شما می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدم را با بهترین قیمت از آنجا خریداری کنید! تنوع محصولات در این بازار بسیار بالا بوده و شما با هر میزان بودجه‌ای، دست‌خالی از آن باز نخواهید گشت. انواع ادویه، صنایع چوبی، پوشاک و کیف و کفش و… را می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۲۲ در خیابان السوق شهر مسقط تهیه نمایید.

۳. بازار نیزوا (Nizwa Souq):

بازار نیزوا در عمان

در قلب بافت تاریخی کشور عمان، بازار نیزوا مانند جواهری گران‌بها می‌درخشد! این بازار که به‌خوبی آینه‌ای از سنت‌های کشور عمان است؛ قیمت‌های بسیار مناسبی داشته و شما می‌توانید سوغات سنتی کشور عمان را در این بازار خریداری کنید. ظروف سفالی، صنایع‌دستی حصیری، جواهرات، خوراکی‌های سنتی و… همگی در بازار نیزوا عمان یافت می‌شود!

 این بازار در ۱۶۰ کیلومتری مسقط در شهر نیزوا و در مجاورت قلعه باستانی نیزوا قرار دارد. شما می‌توانید از ۸ الی ۱۳ و از ۱۶ الی ۲۲ به این بازار مراجعه کنید.

۴.  فروشگاه‌های یک ریالی عمان:

فروشگاه‌های یک ریالی در عمان یا بازار الصینی، بازاری است مملو از اجناس یک ریالی با قیمت ارزان! اجناس این فروشگاه‌ها از بازار کشور چین بوده و شما می‌توانید اجناس متنوع را با قیمت ارزان خریداری کنید.

مشهورترین مراکز خرید لوکس در مسقط عمان را بشناسید!

مراکز خرید لوکس در عمان به‌نوعی طراحی شده‌اند که یک مرکز تفریحی نیز محسوب می‌شوند. بسیاری از گردشگران ایرانی، تمایل به گشت‌وگذار و خرید در این مراکز تجاری دارند؛ به همین علت، در ادامه این مطلب به معرفی بهترین اوت‌لت‌های مسقط خواهیم پرداخت.

۱. مرکز خرید پانوراما مال (Panorama Mall):

مرکز خرید پانوراما مال

بیشتر بازدیدکنندگان از مرکز خرید پانوراما مال، با هدف سرگرمی به آن مراجعه می‌کنند. این مجتمع تجاری، امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری را به گردشگران ارائه می‌دهد؛ از جمله مشهورترین امکانات تفریحی پانوراما مال می‌توان به پینت بال لیزری آن اشاره کرد. شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۲۳ در خیابان الغبره شهر مسقط از این مرکز خرید بازدید کنید.

۲. مرکز خرید اونیوز مال عمان (Oman Avenues Mall):

مرکز خرید اونیوز مال عمان

مرکز خرید اونییوز مال، بزرگترین مرکز خرید کشور عمان شناخته می‌شود. این مجتمع تجاری در سال ۲۰۱۵ در ۵ طبقه افتتاح شد. شما می‌توانید انواع خدمات تفریحی و رفاهی را در کنار تعداد زیادی فروشگاه برند پوشاک، خرده فروشی و … دریافت کنید. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی مرکز خرید اونیوز مال عمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارکینگ رایگان و خدمات کارواش خودرو
  • سینما
  • رستوران و کافی‌شاپ
  • کتابخانه
  • چرخ مخصوص کودکان
  • بازار موبایل عمان جهت تهیه سیم‌کارت و تلفن‌همراه
  • و …

شما می‌توانید برای بازدید به پاساژ اونیوز مال عمان از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به خیابان سلطان قابوس شهر مسقط مراجعه کنید.

۳. مرکز خرید سیتی سنتر مسقط (City Center Muscat):

 

مرکز خرید سیتی سنتر مسقط

اگر زمان محدودی را برای گشت‌وگذار در مراکز خرید می‌توانید اختصاص دهید؛ مرکز خرید سیتی سنتر به علت تنوع بالای محصول و خدمات تفریحی، بهترین انتخاب است. این مجتمع تجاری، از انواع پوشاک، اکسسوری و جواهرات، لوازم‌خانگی و… را در کنار امکانات تفریحی مانند شهربازی سرپوشیده، سینما، رستوران و مرکز آموزشی در یک‌جا گردآوری کرده است. شما می‌توانید از ساعت ۱۰ الی ۲۲ برای بازدید از مرکز خرید سیتی سنتر به پشت فرودگاه بین‌المللی مسقط مراجعه نمایید.

۴. مرکز خرید عمان مال (Mall Of Oman):

مرکز خرید عمان مال

مرکز خرید عمان مال، با انواع فروشگاه پوشاک، کودک، ورزشی، لوازم‌خانگی، اکسسوری و…؛ یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید عمان است. این مرکز خرید با امکانات تفریحی مانند سینما، شهربازی مجیک پلنت، مرکز آموزش و سرگرمی کودکان، واقعیت مجازی و… یک بستر مناسب برای خلق لحظات دلنشین خانوادگی محسوب می‌شود. شما می‌توانید از ساعت ۱۰ الی ۲۲ در خیابان باوشار مسقط به این مجتمع تجاری مراجعه کنید.

۵. مرکز خرید بلوار العریمی (Al Araimi Boulevard):

مرکز خرید بلوار العریمی

اگر به دنبال بهترین قیمت گوشی و لوازم‌خانگی در عمان هستید؛ مرکز خرید بلوار العریمی بهترین گزینه برای مراجعه است. این مرکز خرید ۲ طبقه دارای ۲۰۰ مغازه از شناخته‌شده‌ترین برندهای داخلی و بین‌المللی است. طراحی مرکز خرید بلوار العریمی با الهام از گنجینه‌های طبیعی این کشور و تلفیق با طراحی مدرن، انجام شده است؛ بنابراین این مجتمع تجاری برای علاقه‌مندان به هنر و برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون بسیار جذاب خواهد بود.

 شما می‌توانید از ساعت ۱۰ الی ۲۴ در خیابان الفروسیه منطقه السیب از مرکز خرید بلوار العریمی بازدید کنید.

۶. مرکز خرید مسقط مال (Mall Of Muscat):

مرکز خرید مسقط مال

مرکز خرید مسقط مال، یکی از مراکز تجاری بزرگ با طراحی متفاوت کشور عمان است. طراحان این مجتمع تجاری با تمرکز بر ایجاد فضای سبز سعی کرده‌اند؛ تا محیطی باطراوت و انرژی‌بخش برای بازدیدکنندگان خلق نمایند! لازم به ذکر است که بزرگ‌ترین آکواریوم کشور عمان نیز، در مرکز خرید مسقط مال واقع شده است.

از مسجد سلطان قابوس عمان بازدید نمایید

 درصورتی‌که امکانات تفریحی برای شما اولویت بالایی دارد؛ حتماً پاساژ مسقط مال را در صدر جدول خود یادداشت کنید. این مرکز خرید دارای سرزمین برفی، شهربازی فابی لند، اکستریم زون، اتاق فرار و… است. شما می‌توانید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ و در پنجشنبه و جمعه تا ساعت ۲۴ به خیابان السلام، منطقه السیب شهر مسقط مراجعه کنید.

۷. مرکز خرید سیتی سنتر قروم (City Center Qurum):

مرکز خرید سیتی سنتر قروم

مرکز خرید سیتی سنتر قروم که به هایپرمارکت کارفور نیز شهرت دارد؛ یکی از متنوع‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه مواد غذایی و لوازم‌خانگی محسوب می‌شود. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ با ۸۰ فروشگاه و ۱۴ رستوران افتتاح شده است. شما می‌توانید در روزهای مختلفی از سال از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به خیابان الاعلام مسقط مراجعه کرده؛ و از تخفیفات ویژه مرکز خرید ستیتی سنتر قروم بهره‌مند شوید!

جمع‌بندی:

سوغات شهر مسقط

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، شما را با بهترین مراکز خرید عمان آشنا کردیم. شما می‌توانید در این مراکز خرید سنتی و مدرن انواع سوغات مسقط یا اجناس برند را خریداری کنید. از جمله سوغات کشور عمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صندوقچه عمانی
  • خجر سنتی عمانی
  • لباس‌های سنتی
  • انواع خوراکی مانند کندر، خرما، شیرینی سنتی و …
  • جواهرات عمان
  • ظروف سفالی
  • و …

 

شما خرید و گشت‌وگذار در کدام یک از مراکز خرید مسقط را پیشنهاد می‌دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *