بهترین سوغات قطر که نظیرش را هیچ جا پیدا نمی‌کنید!

بهترین سوغات قطر

قطر یکی از کشورهای کوچک در جنوب کشور ایران و در مجاورت خلیج‌فارس است. این کشور در سال‌های اخیر؛ تلاش بسیاری برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب، برای جذب گردشگر کرده؛ به همین علت، به یک از مقاصد گردشگری پرطرف‌دار میان مردم جهان تبدیل شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ این کشور کوچک، برخلاف مساحت اندکی که دارد؛ از نظر سوغات تنوع بسیار زیادی دارد!

درصورتی که شما قصد سفر با تور قطر را دارید؛ بهتر است تا سوغات آن را نیز بشناسید! در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، شما را با بهترین سوغات قطر که نظیرش را هیچ جا پیدا نخواهید کرد؛ آشنا می‌کنیم.

سوغات قطر چیست؟

معمولاً رسم است تا هر فرد در زمان سفر؛ سوغات آن شهر را خریده و به شهر خود به یادگار برد! کشور قطر نیز، یکی از کشورهای غنی از نظر تنوع سوغات و فرهنگ است. در ادامه، به معرفی محصولات قطر که مناسب سوغات هستند؛ خواهیم پرداخت.

۱. پارچه و منسوجات سنتی:

پارچه و منسوجات قطر

صنایع‌دستی قطر، می‌تواند بهترین سوغاتی باشد که برای عزیزان خود، هدیه می‌برید. شما می‌توانید با مراجعه به بازار دوحه، انواع پارچه و منسوجات پارچه‌ای سنتی را مشاهده کنید. کشور قطر به علت آب‌وهوای بسیار گرمی که دارد؛ معمولاً برای بافت پارچه از الیاف بسیار خنک و ظریف استفاده می‌کند. همچنین، پارچه‌های قطر، نمادی از فرهنگ سنتی آن نیز محسوب می‌شوند.

پارچه‌های حریر، نخی و پنبه‌ای، بیشترین سهم را در میان سوغات قطر دارند. لازم به ذکر است که ظاهر پارچه‌های سنتی کشور قطر، با سایر پارچه‌ها به‌سادگی قابل‌تشخیص است. برخی از این پارچه‌ها همچنان به روش سنتی و با دست بافته می‌شوند!

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین پارچه‌های کشور قطر، “آل سادو” است؛ این پارچه به روش سنتی و از بافت پشم بز و شتر بافته می‌شود. پارچه آل سادو، قدمتی طولانی در تاریخچه پوشاک مردم قطر داشته و غالب مردم بادیه‌نشین در گذشته از این پارچه استفاده می‌کردند. از آل سادو برای دوخت انواع کوسن، چادر، گلیم و … استفاده می‌شود.

۲. لباس سنتی کشور قطر:

لباس‌های سنتی قطر

بهترین سوغات هر شهر و کشور، لباس محلی آن منطقه است. لباس‌های سنتی نمادی از فرهنگ و آداب‌ورسوم آن شهر یا کشور بوده و بهترین یادگاری برای گردشگران خواهند بود. کشور قطر نیز، انواع پوشاک کودکانه، زنانه و مردانه را دارد؛ روی تمامی این البسه رنگارنگ انواع گل‌دوزی به چشم می‌خورد.

لباس سنتی آقایان در قطر دشداشه سفید و لباس بانوان انواع شال، عبایه، چادر و پوشیه در رنگ‌های متنوع است. بعضی از شال و عبایه‌های قطری به علت دست‌دوز بودن قیمت بسیار بالایی دارند.

۳. طلا، مروارید و جواهرات:

مروارید و طلا در قطر

همه بانوان در سراسر جهان، معمولاً به استفاده از انواع زیورآلات طلا و جواهر علاقه بسیاری دارند. در کشور قطر نیز، بازار طلا و جواهرات رونق بسیاری دارد؛ به‌طوری که لقب پایتخت مروارید جهان را به کشور قطر داده‌اند!

لازم به ذکر است که؛ قیمت طلا در قطر باتوجه‌به عیار بالاتر آن، بیشتر از ایران است. همچنین بیشتر طلاهای موجود در طلافروشی‌ها، با مروارید زینت‌بخشیده شده‌اند.

۴. قلیان عربی:

قلیان عربی خصوص قطر

زمانی که در بازارهای کشور قطر قدم می‌زنید؛ انواع قلیان‌های رنگارنگ عربی را مشاهده خواهید کرد. این قلیان‌ها که در منطقه خاورمیانه محبوبیت بالایی دارند؛ در فرهنگ اقوام ریشه تاریخی دارند. قلیان‌های ساخت کشور قطر، ساختاری متفاوت با قلیان‌های ایرانی دارند؛ بنابراین برای خرید سوغات قطر، می‌توانند انتخاب متفاوتی باشند.

۵. چراغ عربی از صنایع‌دستی قطر:

چراغ عربی قطر

چراغ‌ها و لامپ‌های روشنایی در کشور قطر، متناسب با فرهنگ سنتی این کشور تولید می‌شوند. این چراغ‌ها در رنگ‌های شاد و ابعاد و اشکال مختلف قابل تهیه هستند. لازم به ذکر است درصورتی که قصد خرید چراغ عربی به‌عنوان سوغات قطر را دارید؛ حتماً از فروشنده بخواهید آن را در بسته‌بندی‌های محکم‌تر قرار دهد.

۶. ظروف چوبی زینتی قطر:

ظروف چوبی زینتی قطر

یکی از جذاب‌ترین سوغات قطر برای گردشگران، خرید انواع ظرف زینتی است. از جمله ظروف سوغات قطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس قهوه‌خوری سنتی عربی که به آن دله می‌گویند.
  • جعبه‌های تزیین شده عربی که از چوب، استخوان یا برنج ساخته می‌شوند.
  • انواع عودسوزهای ساخته‌شده از چوب و سنگ (عودهای کشور قطر به علت رایحه و کیفیت بالا، شهرت بالایی دارند.)

۷. ادویه‌جات کشور قطر:

ادویه‌های مخصوص قطر

همان‌طور که می‌دانید؛ ادویه‌های مخصوص هر کشور، ارتباط مستقیمی با ذائقه غذایی مردم آن کشور دارد. زمانی که شما به بازارهای قطر مراجعه کنید؛ انواع ادویه‌های عربی مخصوص قطر را مشاهده خواهید کرد. معمولاً عطر و بوی ادویه‌های عربی در مقایسه با ادویه‌های رایج در کشور ایران، معطرتر و تندتر است. خرید ادویه به عنوان سوغات قطر؛ به علت حجم و قیمت کمی که دارد؛ در میان گردشگران طرف‌داران بسیاری دارد.

۸. بهترین سوغات خوردنی قطر:

سوغات خوردنی در قطر

یکی از سوغات محبوب و خوشمزه کشور قطر، انواع شیرینی، شکلات و آب‌نبات است. این شیرینی‌ها معمولاً از خمیر میوه و مغزهای مختلف تهیه می‌شوند. از جمله بهترین سوغات خوردنی قطر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بامیه یا لقایمات
  • باسبوسا
  • شیرینی نارگیلی
  • باقلوا عربی با مغز و شیره فراوان
  • آب‌نبات گل رز
  • انواع خشکبار
  • خرما

لازم به ذکر است که از قطر یکی از صادرکننده‌های خرما به سراسر جهان است. از جمله بهترین خرماهای کشور قطر می‌توان به خرما شکری، خرما مبروم، خرما صفوی، خرما فرد، خرما خنیزی، خرما عجوزه و خرما مجول اشاره کرد. همچنین انواع مغزیجات و خشکبار نیز، جزو سوغات این کشور محسوب می‌شوند.

سخن آخر:

گشت‌وگذار در مراکز خرید قطر، برای گردشگران این کشور یکی از جذاب‌ترین بخش‌های برنامه سفر خواهد بود! به همین علت، در این مطلب از گشت‌نامه، شما را با بهترین سوغات قطر آشنا کردیم. از جمله بهترین مراکز خرید قطر برای خرید سوغات عبارت است از:

۱. بازار طلا

۲. بازار ابریشم

۳. بازار سوق واقف

۴. بازار عمانی

۵. و …

 

به نظر شما، بهترین سوغات کشور قطر، کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *