با ۱۰ تا از بهترین مراکز خرید قطر، آشنا شوید.

بهترین مراکز خرید قطر

قطر یک کشور کوچک در حاشیه خلیج‌فارس است که سالیانه گردشگران بسیاری با تور قطر به آن سفر می‌کنند. یکی از جاذبه‌های گردشگری قطر که برای بسیاری از گردشگران و حتی مردم محلی قطر، جذابیت دارد؛ وجود مراکز خرید مدرن و متنوع است.

ما در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی ۱۰ تا از بهترین مراکز خرید قطر خواهیم پرداخت؛ بنابراین اگر برای تعطیلات قصد سفر به کشور قطر را دارید؛ حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

با معروف‌ترین مراکز خرید قطر، آشنا شوید.

در سال‌های اخیر کشور قطر با ساخت مراکز خرید بزرگ و مجهز سعی در رونق صنعت گردشگری خود داشته است. بیشتر این مراکز خرید، دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوبی برای تمام رده‌های سنی هستند. در ادامه این راهنمای خرید در قطر، بهترین مراکز خرید قطر را به همراه آدرس، ساعت کاری و خدمات تفریحی و رفاهی آن‌ها، معرفی خواهیم کرد.

۱. مرکز خرید مال آف قطر (Mall of Qatar):

مرکز خرید مال آف قطر

یکی از مراکز خرید پرفروش قطر که از سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد؛ مرکز خرید مال آف قطر می‌باشد. این مرکز خرید دارای ۱۲۴ هکتار مساحت و بیشتر از ۵۰۰ فروشگاه است. طراحی این مرکز خرید به سبک اروپایی انجام شده و دارای خدمات تفریحی و رفاهی مانند پارکینگ رایگان، زمین‌بازی مخصوص کودکان، زمین بازی بولینگ، سینما، رستوران و فودکورت می‌باشد.

از مراکز خرید دبی دیدن نمایید

همچنین وجود برندهای شناخته شده‌ای؛ مانند آدیداس، نایک، برشکا، زارا، ویتون، لویی و … در این مرکز خرید؛ آن را به یکی از مراکز خرید محبوب میان گردشگران تبدیل کرده است. گردشگران می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۹ صبح الی ۲۳ شب به آدرس خیابان الریان، منطقه روضه جهانیه، جاده الدوخان، به مرکز خرید مال آف قطر مراجعه کنند.

۲. مرکز خرید سیتی‌سنتر مال (City Center Mall):

سیتی سنتر مال دوحه

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید قطر که روزانه حدود ۷۰ هزار بازدیدکننده دارد؛ مرکز خرید سیتی سنتر مال می‌باشد. این مرکز خرید مدرن با پنج طبقه در پایتخت قطر واقع شده است. خدمات تفریحی و رفاهی مرکز خرید سیتی سنتر مال دوحه شامل ۱۴ سالن سینما، پارکینگ رایگان، پیست اسکی روی یخ، رستوران و فودکورت می‌شود.

گردشگران می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ و در روزهای تعطیل تا ساعت ۲۴ شب، به آدرس دوحه، خیابان کانفرنس سنتر برای خرید از مرکز خرید سیتی سنتر مال، مراجعه کنند.

۳. مرکز خرید لاگونا مال (Lagona Mall):

مرکز خرید لاگونا مال

مرکز خرید لاگونا مال، یکی از مراکز خرید لوکس در قطر است که گردشگران از آن به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید قطر، یاد می‌کنند. بازدیدکنندگان لاگونا مال می‌توانند انواع لوازم دیجیتال و خانگی را از نمایندگی برندهای معروف جهان، خریداری کرده و در زمان خستگی، در زیر سایبان‌های محوطه لاگونا مال، استراحت کنند. اگر به مرکز خرید لاگونا مال دوحه مراجعه کردید؛ حتماً تجربه تماشاهای فیلم‌های روز دنیا در سینمای این مرکز خرید و نوشیدن قهوه در کافه‌های آن را از دست ندهید.

گردشگران می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب و در روزهای تعطیل تا ۲ شب به آدرس دوحه، خیابان ۶۶ وست بی لاگون، به مرکز خرید لاگونا مال مراجعه کنند.

۴. مرکز خرید ویلاجیو مال (Villaggio Mall):

مرکز خرید ویلاجیو مال

مرکز خرید ویلاجیو مال با طراحی متفاوت یکی دیگر از مراکز خرید پرطرف‌دار قطر است. این مرکز خرید با ۳۶ هزار مترمربع و ۲۰۰ فروشگاه، بیشتر برندهای معروف بین‌المللی را در خود جای‌داده است. گردشگران می‌توانند علاوه بر خرید، در کنار رودخانه مصنوعی مرکز خرید ویلاجیو مال نیز، عکس یادگاری بگیرند.

از مراکز خرید کیش دیدن نمایید

از جمله خدمات تفریحی این مرکز خرید شامل سینما سه‌بعدی، پارکینگ با ظرفیت ۱۳ هزار خودرو، زمین بازی کودکان، فودکورت و پارک موضوعی گوندولا می‌باشد. شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب به آدرس دوحه، خیابان الوعب، ما بین مرکز خرید اسپورت سیتی و هیات پلازا مراجعه کنید.

۵. مرکز خرید دوحه فستیوال سیتی (Doha Festival City):

مرکز خرید فستیوال سیتی

مرکز خرید فستیوال سیتی با ۶۰۰ هزار مترمربع مساحت، در قلب پایتخت قطر احداث شده است. این مرکز خرید باشکوه، امکانات تفریحی و خدماتی بسیار متنوعی دارد که کاملا مناسب هر سن و سلیقه‌ای می‌باشد؛ برای مثال رستوران‌ها و فودکورت‌هایی با غذای عربی و آسیایی، سینما چهاربعدی، پارک موضوعی انگری برد، چندین شهربازی و پاک و .. از جمله خدمات تفریحی این مرکز خرید می‌باشد.

مرکز خرید فستیوال سیتی، به علت وجود برندهایی لوکس مانند دیور، شارلوت تیبری، نیکولز و … جزو مراکز خرید لوکس قطر است. شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۲۴ به آدرس دوحه، عم صلال محمد، حوالی جاده الشمال، به آدرس مرکز خرید فستیوال سیتی مراجعه کنید.

۶. مرکز خرید میرقاب مال (Mirqab Mall):

مرکز خرید میرقاب مال

یکی از بهترین مراکز خرید قطر برای تهیه سوغاتی، مرکز خرید میرقاب است. در بیشتر فروشگاه‌های این مرکز خرید می‌توانید انواع اجناس وینتج و عتیقه را مشاهده کنید. قیمت اجناس در مرکز خرید میرقاب بسیار متنوع بوده و قطعاً دست پر از آنجا بیرون خواهید آمد!

از مراکز خرید ایروان دیدن نمایید

نحوه طراحی میرقاب مال با الهام از معماری سنتی قطر انجام شده است؛ در بدو ورود شما با نمای گنبدی‌شکل و سقف‌های بلند شیشه‌ای روبه‌رو خواهید شد؛ همچنین یک آب‌نمای زیبا جلوه‌ای خاص به‌ظاهر این مرکز خرید بخشیده است. خدمات تفریحی میرقاب مال شامل سینما، زمین‌بازی کودکان و انواع رستوران و فودکورت می‌شود. گردشگران می‌توانند همه‌روزه از ساعت الی ۲۴ به آدرس دوحه، خیابان المیرقاب الجدید مراجعه کنند.

۷. مرکز خرید گلف مال (Gulf Mall):

مرکز خرید گلف مال

یکی دیگر از مراکز خرید مشهور قطر، مرکز خرید گلف مال با مساحت ۹۰ هزارمترمربع و طراحی مدرن می‌باشد. برندهای مشهور بسیاری مانند نایک، آدیداس، ورساچه، لویی ویتون و … در مرکز خرید گلف مال دارای نمایندگی هستند؛ همچنین خدمات تفریحی و رفاهی مانند پارکینگ با ظرافیت ۲۰۰۰ خودرو، زمین بازی کودکان، اتاق مادر و کودک، نمازخانه در مرکز خرید گلف مال برای راحتی گردشگران درنظر گرفته شده است.

شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب به آدرس قطر، الریان، الغرافه به آدرس مرکز خرید گلف مال قطر، مراجعه کنند.

۸. مرکز خرید ایزدان مال (Ezdan Mall):

مرکز خرید ایزدان مال

گردش در مرکز خرید ایزدان مال و طعم بی‌نظیر فست‌فودهای مک‌دونالد، برگر کینگ و کی اف سی با یکدیگر آمیخته است. این مرکز خرید جزو فروشگاه‌های زنجیره‌ای قطر محسوب شده و در شهرهای الوکایر، الوکره و الغرافه شعبه دارد. قیمت اجناس مرکز خرید ایزدان مال بسیار مناسب بوده و یکی از بازارهای ارزان در قطر محسوب می‌شود.

مرکز خرید ایزدان دارای چند سالن نمایش و سینما بوده و در تمام فصول سال، مراسم‌های مختلفی را برگزار می‌کنند. گردشگران می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب به آدرس قطر، دوحه، الریان مراجعه کنند.

۹. مرکز خرید لندمارک مال (Landmark Mall):

مرکز خرید لندرمارک مال

یکی از مراکز خرید شیک با معماری منحصربه‌فرد، مرکز خرید لندمارک مال است. این مرکز خرید با ۵۸ هزارمترمربع، یکی از معروف‌ترین مراکز خرید قطر است که از دو بخش مسکونی و بخش تجاری تشکیل می‌شود. بیشتر برندهای معروف در مراکز خرید قطر مانند نایک، زارا، لویی ویتون و …، در این مرکز خرید یک نمایندگی دارند؛ به همین علت قیمت محصولات عرضه شده در این مرکز خرید، اندکی بالا می‌باشد.

معماری مرکز خرید د تاور مال دوحه، تلفیقی از معماری سنتی و مدرن بوده و گردشگران می‌توانند هر روز از ساعت ۹ صبح الی ۲۲ شب به آدرس دوحه، جاده الشمال مراجعه کنند.

۱۰. مرکز خرید د تاور مال دوحه (The Tawar Mall Doha):

مرکز خرید د تاور مال

یکی دیگر از مشهورترین مراکز خرید قطر، مرکز خرید د تاور مال شهر دوحه است که بیشتر از ۳۰۰ فروشگاه را در دل خود جای‌داده است. این مرکز خرید خدمات تفریحی و رفاهی مانند سالن بولینگ، زمین‌بازی کودکان، رستوران آسیایی، فست‌فود و … را برای گردشگران، در نظر گرفته است.

شما می‌توانید هر روز از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به آدرس مرکز خرید د تاور مال دوحه، خیابان شارع المرخیه مراجعه کنند.

سؤالات متداول:

۱. فستیوال خرید قطر، در چه زمانی برگزار می‌شود؟

این جشنواره هر ساله در فصل زمستان و در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این جشنواره به مدت یک ماه دایر بوده و بهترین زمان برای سفر به قطر و خرید از برندهای معروف در مراکز خرید قطر است.

۲. در حراجی‌های قطر، چه چیزی برای سوغات خریداری کنیم؟

سوغات قطر عبارت است از انواع ادویه، عود، چادر عربی، فنجان قهوه‌خوری و دله!

جمع‌بندی:

یکی از جاهای دیدنی قطر، بازدید از مراکز خرید آن و تجربه لذت‌بخش تفریح و خرید در مراکز خرید لوکس است؛ بنابراین ما در این مطلب از گشت‌نامه به معرفی ۱۰ تا از بهترین مراکز خرید قطر پرداختیم. این مراکز خرید عبارت است از:

۱.       مرکز خرید مال آف قطر

۲.      مرکز خرید سیتی‌سنتر مال دوحه

۳.     مرکز خرید لاگونا مال

۴.     مرکز خرید ویلاجیو مال

۵.     مرکز خرید فستیوال سیتی

۶.      مرکز خرید میرقاب مال

۷.     مرکز خرید گلف مال

۸.     مرکز خرید ایزدان مال

۹.      مرکز خرید لندرمارک مال

۱۰.   مرکز خرید د تاور مال

شما تجربه خرید از کدام یک از مراکز خرید قطر را داشته‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *