مراکز خرید دبی، با بهترین پاساژها و مال‌های نگین خاورمیانه آشنا شوید

اشنایی با بهترین مراکز خرید دبی،در این عکس بازار طلای دبی را مشهاهده می‌کنیم.

دبی از شهرهای توریستی در دنیا است که هر سال تعداد زیادی توریست به این شهر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری فراوانش مسافرت می‌کنند. علاوه بر بازدید از مراکز تفریحی و دیدنی، مراکز خرید دبی نیز جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران دارند. تنوع این مراکز خرید بسیار زیاد است و شما می‌توانید انواع اجناس و محصولات برندهای مطرح خارجی مانند زارا و آدیداس را در این مراکز پیدا کنید. همچنین این امکان در تور دبی وجود دارد که مراکز خریدی با ظاهر مناسب اما قیمت‌های ارزان را پیدا کنید. برای آشنایی با مراکز خرید دبی، این مطلب از گشت نامه را بخوانید.

مراکز خرید دبی؛ مجموعه‌ای از پاساژهای لوکس و گران‌قیمت

معرفی مراکز خرید دبی

خرید کردن در مراکز لوکس تقریبا برای همه افراد دلپذیر است. آشنا بودن با مراکز خرید در وقت و هزینه صرفه جویی می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد قبل از سفر به شهر یا کشور دیگر، اطلاعاتی در رابطه با مراکز خرید و مقاصد تفریحی بدست می‌آورند تا بتوانند در فرصت مناسب و با برنامه‌ریزی درست از سفر خود نهایت لذت را ببرند.

معرفی انواع مراکز خرید دبی

 معروف‌ترین مراکز خرید دبی عبارتند از:

·         مرکز خرید مرکاتو (Mercato Shopping Mall)

·         برجمان (BurJuman) 

·         سیتی سنتر دیره (City Centre Deira)

·          وافی (Wafi City Mall)  

·         دبی مال (Dubai Mall)

·         مال امارات (Mall of the Emirates)

·         مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

·          دراگون مارت (Dragon Mart)

·         اوت لت ویلیج (Outlet Village)

·         اوت لت مال (Dubai Outlet Mall)

·         بازار مدینه جمیرا (Souk Madinat Jumeirah)

·         فستیوال سیتى مال

·         سیتی واک (City Walk)

·         مرکز خرید الغریر

·          مرکز خرید جمیرا پلازا

·         مرکز خرید الکرامه

·         بازار طلا دبی

·         بازار پارچه دبی

·         بازار ادویه دبی

·         بازار عطر دبی 

·         بازار کامپیوتر دبی

مرکز خرید مرکاتو (Mercato Shopping Mall)

مرکاتو یک لغت ایتالیایی و به معنی بازار است. این مرکز خرید به گونه‌ای طراحی شده که شما احساس خرید در یک شهر مدیترانه‌ای را تجربه خواهید کرد. از جاذبه‌های مهم در مرکاتو می‌توان به شهربازی Fun City، سوپر مارکت Spinneys، سینما Virgin Megastore و Vox اشاره نمود.

از مراکز خرید وان دیدن نمایید

در این مرکز خرید ۱۴۰ فروشگاه وجود دارد که هر سال میزبان تعداد زیادی گردشگر است. علاوه بر این تمامی اجناس مردانه، زنانه، بچه‌گانه، لوازم خانگی، ‌محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست و انوع جواهرات در این مرکز به فروش می‌رسند. مرکز خرید مرکاتو در جاده ساحلی جمیرا قرار دارد و ساعت بازدید از این مرکز خرید ۱۰ صبح تا۱۰ شب است.

مرکز خرید مرکاتو (Mercato Shopping Mall)

برجمان (BurJuman)

مرکز خرید برجمان مناسب‌ترین مرکز خرید در دبی است. از این جهت که به روز‌ترین و جدیدترین طراحی‌های دنیا در مرکز خرید برجمان قرار دارند. این مرکز خرید شامل ۳۲۰ فروشگاه بوده و دارای دو بخش قدیمی و جدید است که اجناس گران قیمت آن در بخش قدیمی قرار داشته و برای پیدا کردن کالایی با قیمت مناسب‌تر می‌توان به بخش جدید مراجعه کرد. در طبقه سوم، بخشی برای بازی بچه‌ها وجود دارد که دارای یک فواره دو سویه است. علاوه بر این‌ها، مرکز خرید برجمان برای کسانی‌که با خودرو خود به این مرکز خرید مراجعه می‌کنند دارای پارکینگ طبقاتی با دسترسی آسان بوده. مرکزخرید برجمان در خیابان خالدبن والد قرار دارد و در روزهای عادی از ۱۰ صبح تا ۸ شب و در آخر هفته تا ۱۱ شب دایر است.

مرکز خرید برجمان دبی

سیتی سنتر دیره (City Centre Deira)

این مرکز خرید در هشتمین خیابان در اسکله شهر قرار دارد. موقعیت جغرافیایی، امکانات تفریحی و رستوران‌های بی‌نظیر، مرکز خرید سیتی سنتر دیره را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است. این مرکز خرید دارای ۳۵۰ مغازه بوده که از این میان مک دونالد آمریکایی، رستوران ایرانی حاتم، کافی شاپ استار باکس، سالن بولینگ، سینما vox، رستوران عربی آل فاروج و پارک تفریحی سر پوشیده از پر بازدیدترین های این مرکز خرید هستند. ساعات کاری سیتی سنتر دیره از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب بوده به جز روزهای جمعه که از ساعت۲ شروع به فعالیت می‌کند.

از مراکز خرید استانبول دیدن نمایید

وافی (Wafi City Mall)

مرکز خرید وافی در خیابان اود مدها قرار داشته و دارای ۳۵۰ مغازه است که برای افراد علاقه‌مند به هنر بهترین مرکز خرید محسوب می‌شود. حضور خرده فروشی‌ها، عمده فروشی‌ها و رستوران‌های متعدد از جذابیت‌های خرید در مرکز وافی هستند. در این مکان تقریبا اکثر آثار هنری از تمام دنیا وجود دارند.

مرکز خرید وافی یکی از مراکز خرید لوکس در دبی

علاوه بر موارد ذکر شده، جدیدترین کالاها و محصولات در زمینه فشن، طلا، جواهرات و لوازم خانگی هم در این مرکز خرید موجود می‌باشند. ساعات کاری این مرکز خرید وافی، یکشنبه تا چهارشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و روزهای پنجشنبه تا شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است.

از مراکز خرید ایروان دیدن نمایید

دبی مال (Dubai Mall)

حتی اگه به شهر دبی سفر نکرده باشید حتما نام دبی مال را شنیده‌اید. این مرکز خرید نه تنها برای ایرانیان بلکه در دنیا بسیار معروف است. مرکز خرید دبی مال در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد و از بزرگ‌ترین، بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید در دبی به شمار می‌رود. این مرکز دارای ۱۲۰۰ مغازه برای خرید بوده و جاذبه‌هایی مثل  فواره موزیکال دبی، آکواریوم دبی، پیست اسکی و  پارک موضوعی را شامل می‌شود.

دبی مال از مراکز خرید مشهور در دبی

 مرکز خرید دبی مال جزو گران‌ترین مراکز خرید بوده اما به دلیل داشتن امکانات تفریحی جذاب نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. طی سالیان گذشته دبی مال توانسته جوایز متعددی را دریافت کند. ساعات کاری این مرکز خرید همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است.

از دلایل جایزه گرفتن دبی مال می‌توان به این موارد اشاره کرد:

·         دارای بزرگترین آکواریوم دنیا از نظر پنل های اکریلیک

·         بزرگترین مرکز خرید در جهان

·         بزرگترین صفحه نمایش دیود نورگسیل زیستیک در دنیا

·         بهترین نورپردازی میان مراکز خرید سراسر جهان

·         بزرگترین شیرینی فروشی جهان

نمای بیرونی دبی مال

مال امارات (Mall of the Emirates)

مال امارات در خیابان دبی قرار داشته و یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید امارات است. این مرکز خرید دارای ۵۶۰ مغازه بوده و معروفترین برندها با مناسب‌ترین قیمت در این مرکز خرید قرار پیدا می‌شوند. علاوه بر داشتن مجموعه کاملی از اجناس، می‌توان از فضای دلنشین اسکی استفاده مال امارات کرد و پنگوئن‌ها را از نزدیک دید. ساعت بازدید این مرکز خرید دبی از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

نام این مرکز خرید را از گردشگر معروف عرب، ابن بطوطه گرفته‌اند. مرکز خرید ابن بطوطه دارای ۶ بخش است که هر کدام از آن‌ها معرف سفرهای این گردشگر هستند. این مرکز خرید دارای ۲۷۵ مغازه و تقریبا ۵۰ رستوران است. همی‌نطور مرکز خرید ابن بطوطه جزو ارزانترین مراکز خرید در دبی است. مرکز خرید ابن بطوطه در خیابان شیخ زاید قرار داشته و از ۹ صبح تا ۱۰ شب می‌توان از آن بازدید کرد.

از مراکز خرید کیش دیدن نمایید

دراگون مارت (Dragon Mart)

دراگون مارت جزو ارزان‌ترین مراکز خرید دبی به است. این مرکز به شکل اژدها طراحی شده و کلیه جنس‌های آن ساخت کشور چین هستند. دراگون مارت دارای ۴۰۰ مغازه بوده که بزرگ‌ترین مرکز خرید چینی به شمار می‌رود. در این مرکز می‌توان لباس‌های باکیفیت را به قیمت ارزان خریداری کرد. همچنین کیف، کفش و لوازم خانگی هم در دراگون مارت با قیمت نسبتا ارزان قابل خریداری هستند.

دراگون مارت (Dragon Mart) از مراکز خرید ارزان در دبی

برای بازدید از دراگون مارت می‌توان از مترو استفاده کرد و در ایستگاه الرشیدیه (خط قرمز) از قطار پیاده شده و بعد از آن از اتوبوس شماره ۳۶۶ استفاده کنید. ساعات بازدید از این مرکز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، و در روزهای آخر هفته تا ۱۲ شب است.

اوت لت ویلیج (Outlet Village)

اوت لت ویلیج (Outlet Village)

اوت لت ویلیج بر اساس شهر «سن جیمینیانو» در شهر توسکان ایتالیا که در لیست میراث فرهنگی یونیسکو قرار دارد، طراحی شده است. خرید کردن از این مرکز حس قدم زدن در شهر توسکان ایتالیا را به شما می‌دهد. مرکز خرید اوت لت ویلیج نیز جزو لوکس‌ترین و ارزان‌ترین مراکز خرید دبی است. در این مجموعه شما می‌توانید اجناس مختلف و لوکس را با قیمت بسیار مناسبی تهیه کنید. این مرکز در خیابان جبل علی، روبروی پارک جبل علی، نزدیک اقامتگاه جاده شیخ زاید و چند قدمی فرودگاه بین المللی المکتوم قرار دارد. ساعت بازدید از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح  تا ۱۰ شب، و در روزهای پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح  تا ۱۲ شب است.

از مراکز خرید قطر دیدن نمایید

اوت لت مال (Dubai Outlet Mall)

دبی اوت لت مال، اولین اوت لت ساخته شده در دبی بوده که دارای ۱۲۰۰ برند معتبر دنیا است. این مرکز خرید ۲۴۰ مغازه داشته که در آن‌ها تا ۹۰ درصد می‌توان تخفیف گرفت. علت این تخفیف این است که اکثر این جنس‌ها در مغازه‌های سطح شهر فروش نرفته‌اند، بنابراین به این اوت لت آورده شده‌اند تا با تخفیف‌های۳۰ -۹۰ درصدی به فروش برسند.

اوت لت مال (Dubai Outlet Mall) در نمایی از شب

معروفترین فروشگاه این مرکز خرید، فروشگاه «کاونت گاردن» است که شامل صنایع دستی ارزان قیمت اما با کیفیت خوب بوده و می‌توان آن‌ها را به عنوان سوغاتی هدیه داد. بنابراین می‌توان گفت یکی از مراکز خرید جهت سوغات دبی است. این اوت لت در خیابان العین قرار دارد و گنبد سفید آن از دور کاملا مشخص می‌باشد. ساعت بازدید این فروشگاه از ۹ صبح تا ۱۰ شب است.

بازار مدینه جمیرا (Souk Madinat Jumeirah)

یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید در دبی بازار مدینه جمیرا بوده که در منطقه ساحلی گردشگری جمیرا واقع شده است. این بازار ترکیبی از سنت و مدرنیته را داشته که شامل ۷۵ فروشگاه، دو هتل و حدود ۵۰ کافه و رستوران است. بیشتر مغازه‌های این بازار کوچک هستند و اقلامی از سراسر خاورمیانه، از ظروف ترک گرفته تا فرش ایرانی را به فروش می‌رسانند.

بازار مدینه جمیرا (Souk Madinat Jumeirah) یکی از جاهای دیدنی دبی که حتما در سفر به این شهر باید از ان بازدید کرد

بازار مدینه جمیرا علاوه بر خرید، یکی از مراکز زندگی شبانه در دبی به حساب می‌آید و بسیاری از بازدیدکنندگان برای خوردن یک غذای خوشمزه سنتی یا نوشیدن یک قهوه همراه با موسیقی زنده به این مرکز خرید می‌روند. ساعت بازدید از بازار مدینه جمیرا همه روزه ۱۰ صبح تا ۱۱ شب است.

فستیوال سیتى مال

فستیوال سیتی مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید لوازم خانگی در دبی است. این فروشگاه در ساحل خور در منطقه فستیوال سیتی قرار دارد. علاوه بر لوازم خانگی می‌توان پوشاک هم در این مرکز خرید تهیه کرد.  ساعات بازدید از فستیوال سیتی مال یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب بوده و پنجشنبه تا شنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است.

فستیوال سیتى مال، از مراکز تفریحی و خرید در دبی

سیتی واک (City Walk)

سیتی واک، مرکز خریدی در فضای باز بوده که بین مرکز شهر و ساحل جمیرا واقع شده است. این مرکز خرید ترکیبی از فروشگاه‌های خلاقانه و اوت لت‌های پرطرف‌دار را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. سیتی واک دارای سه مسیر مخصوص پیاده‌روی بوده که از خیابان‌های اروپایی الهام گرفته شده و در گوشه و کنار آن، مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری دیده می‌شوند.

سیتی واک (City Walk)

این مرکز خرید دارای یک دریاچه است که مکانی بسیار زیبا و دلنشین برای استراحت و صرف غذا بوده و دارای چشم‌انداز دیدنی برج خلیفه می‌باشد. ساعات بازدید در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه ۱۰ صبح تا ۱۰ شب بوده و پنجشنبه تا شنبه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است.

مرکز خرید الغریر

مرکز خرید الغریر در سال ۱۹۸۰ افتتاح شده و جزو اولین و قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی است. طراحی الغریر ترکیبی از معماری عربی و مدرن بوده و نسبت به مراکز خرید دیگر فضای کم‌تری دارد اما به دلیل تنوع کالاها و نیز قیمت مقرون‌به‌‌صرفه، بازدید کنندگان زیادی دارد.

مرکز خرید الغریر، یمی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی

در مرکز خرید الغریر نیز علاوه بر برندهای مختلف می‌‌توان کالاهای عربی مانند قالیچه و جواهرات را هم مشاهده کرد. دست‌ساخته‌‌های آفریقایی که طرف‌داران بسیاری دارند هم در این مرکز خرید پیدا می‌شوند. مرکز خرید الغریر در منطقه دیره و قدیمی‌ترین قسمت شهر قرار دارد. ساعات بازدید این مرکز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

مرکز خرید جمیرا پلازا

مرکز خرید جمیرا پلازا

جمیرا پلازا در منطقه جمیرابیچ واقع شده که یک مرکز خرید کوچک و قدیمی است و همچنان با وجود مراکز خرید بزرگ و متنوع طرف‌داران خاص خودش را دارد. این مرکز خرید دبی برای افرادی که به دنبال جنس‌های معمولی هستند و از هیاهو و شلوغی بازار خسته شده‌اند مکان مناسبی است. بیشتر افراد بومی برای خرید به این مرکز مراجعه می‌کنند و سبک چیدمان مغازه‌های آن فرهنگ بومی منطقه را نشان می‌دهد. ساعات بازدید از این مرکز از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

مرکز خرید الکرامه

مرکز خرید الکرامه

اگر به دنبال یک مرکز خرید با قیمتی مناسب در دبی هستید و قصد ندارید همه پولتان را برای کالاهای گران قیمت در مال‌های دبی بدهید، پس از مرکز خرید الکرامه دیدن کنید. این مرکز از بازارهای قدیمی دبی بوده و پر از مغاره‌هایی است که اجناس خود را با قیمت ارزان عرضه می‌کنند. مرکز خرید الکرامه یکی از بهترین مراکز خرید در دبی برای ایرانیان است، زیرا می‌توانید اجناس برند را با قیمتی مناسب تهیه کنید. مرکز خرید الکرامه در بندر رشید و در نزدیکی خور قرار دارد و ساعت بازدید آن ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

بازار طلای دبی در منطقه السبغه قرار دارد

بازار طلای دبی

بازار طلا دبی دارای ۳۸۰ مغازه است و انواع و اقسام جواهرات و طلاها را دارد. خرید طلا در دبی برای گردشگران یک مزیت به شمار می‌آید زیرا در این کشور مالیات پایین بوده و کارمزد بابت خرید طلا پرداخت نمی‌کنید. ساعت بازدید این مرکز از ۹:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب است و در منطقه در ال سبخا قرار دارد.

بازار پارچه دبی

بازار پارچه دبی در مرکز تجاری این شهر قرار دارد و انواع پارچه‌ها با مدل‌های متفاوت را در بر می‌گیرد. همچنین شما می توانید انواع لباس‌های سنتی عربی را در آن خریداری کنید. در طراحی این بازار از سقف چوبی استفاده شده و فضای آن سنتی است.بازار پارچه دبی در محله بور، خیابان علی ابن ابیطالب، روبروی ابرا قرار دارد و ساعت بازدید این بازار در تمام ایام هفته از ۹تا۲ بعد از ظهر، و ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب است.

بازار ادویه دبی

بازار ادویه دبی

یکی از ارزان‌ترین مراکز خرید دبی، بازار ادویه دبی است که به محض رسیدن به این مکان بوی انواع و اقسام ادویه‌جات مختلف به مشام می‌رسد. در این بازار علاوه بر این که ادویه‌هایی از سرتاسر دنیا وجود دارند، می‌توان لوازم آشپزخانه، ترشیجات، سوغاتی‌های خوراکی خوشمزه و سنتی دبی را هم پیدا کرد. این بازار در خیابان دیره قرار دارد و ساعات بازدید بازار از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

بازار عطر دبی

بازار عطر دبی یکی از بازارهای قدیمی است که حدودا ۴۰ سال پیش ساخته شده و دارای تعدادی مغازه بوده که انواع و اقسام عطرها و ادکلن‌های زنانه و مردانه را دارند. این بازار هم در خیابان هفتم دیره قرار دارد. ساعات بازدید این بازار از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

بازار کامپیوتر دبی در خیابان الفهیدی

بازار کامپیوتر دبی

اگر به دنبال خرید لپ‌تاپ، کامپیوتر، دوربین یا ابزارهای الکترونیکی کلی هستید، بازار کامپیوتر دبی در خیابان الفهیدی جای مناسبی برای شماست. ممکن است اقلام مورد علاقه خود را با بهترین قیمت بازار با گارانتی بین المللی در اینجا بیابید. همچنین می‌توانید از قلعه الفهیدی  نیز در این منطقه دیدن کنید.

ساعت بازدید این بازار از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

بازدید از مراکز خرید دبی با تورهای گشت نامه

کشور امارات از توریستی ترین کشورهای دنیاست که سالانه تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند. دبی نگین خاورمیانه و جذاب‌ترین شهر این کشور است. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به مراکز خرید دبی اشاره کرد که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و معماری مدرن، توجه افراد زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جلب کرده‌اند.

ما در آژانس مسافرتی گشت نامه تورهای لوکس ولحظه اخری دبی را برای بازدید از مراکز خرید با قیمت مناسب برگزار می‌کنیم.همچنین با گشت نامه می‌توانید از مراکز خرید کیش دیدن نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *