با بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید.

معرفی بهترین مراکز خرید استانبول

سالیانه گردشگران بسیاری به کشور ترکیه سفر می‌کنند که خرید در استانبول، یکی از برنامه‌های جذاب آن‌ها است. در واقع مراکز خرید استانبول، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه هستند که در تمام فصول سال، مملو از گردشگرهای خارجی است! برخی از این مراکز خرید با الهام از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده‌اند که خرید را برای مسافران لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

در تمام قسمت‌های شهر استانبول، حتما بازارها و پاساژهایی واقع شده است که گردشگران می‌توانند با توجه به نزدیکی به محل اقامتشان، یک یا چند مرکز خرید را انتخاب کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بازارهای استانبول به حدی متنوع هستند که هر سلیقه‌ای اعم از طرفداران بازارهای سنتی یا علاقه‌مندان به مکان‌های لاکچری و گران‌قیمت را پوشش می‌دهند!

اگر شما هم برای اولین بار قصدسفر با تور استانبول را دارید؛ حتما می‌خواهید بدانید که:

  1. ساعت کاری مراکز خرید استانبول، به چه صورتی است؟
  2. مراکز خرید خیلی ارزان استانبول، کدام است؟
  3. بهترین مراکز خرید لباس استانبول، در کجا واقع شده‌اند؟
  4. معروف‌ترین مراکز خرید لوازم خانگی در استانبول، کدام است؟
  5. شیک‌ترین مراکز خرید لاکچری استانبول، چه خدماتی ارائه می‌کنند؟
  6. آیا رفتن به مراکز خرید استانبول با مترو، امکان‌پذیر است؟
  7. و …

آژانس گردشگری گشت‌نامه به‌عنوان مجری تور استانبول در این مطلب به تمام سؤالات شما پاسخ داده است؛ پس راهنمای مراکز خرید استانبول را تا انتها مطالعه کنید.

در صورتی که به‌صورت خانوادگی به استانبول سفر می‌کنید یا فرزندان کوچک به همراه دارید؛ بیشتر مجتمع‌های تجاری معرفی شده در این مطلب، به علت داشتن خدمات تفریحی و رفاهی برای شما مناسب خواهند بود. برای اطلاع از فصول حراج در استانبول و رزرو بلیط لحظه آخری استانبول، با کارشناسان گشت‌نامه در ارتباط باشید.

کدام مراکز خرید استانبول آسیایی، هستند؟

استانبول با تنگه بسفر به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم شده است. مجتمع‌های تجاری واقع شده در قسمت شرقی شهر استانبول، به بخش آسیایی شهرت دارند. در ادامه به معرفی مراکز خرید خوب و ارزان استانبول واقع در بخش آسیایی خواهیم پرداخت.

۱.    مرکز خرید پالادیوم استانبول (Palladium AVM):

مرکز خرید پالادیوم استانبول

پالادیوم یکی از مراکز خرید شیک استانبول است که نمای شیشه‌ای آن، در اولین نگاه توجه همه را به خود جلب می‌کند. مجتمع تجاری پالادیوم دارای ۱۹۰ فروشگاه در ۵ طبقه است که مطرح‌ترین برندهای جهانی در آن، نمایندگی دارند! پالادیوم دارای ۲۰ رستوران و فودکورت و یک سینمای بزرگ است که همه‌ روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب فعالیت می‌کنند.

از مراکز خرید ایروان دیدن نمایید

آدرس پالادیوم استانبول باید به منطقه آسیایی آتاشهر، ینی صحرا، محله بارباروس، خیابان پالک مراجعه کنید.

۲.    مرکز خرید اپتیموم استانبول (Optimum Outlet):

مجتمع تجاری اپتیموم یکی از مراکز خرید اوت لت استانبول است که در شهرهای ازمیر و آنکارا هم شعبه دارد. این مرکز خرید مدرن در ۵ طبقه در منطقه کادیکوی، محله اتاسیر واقع شده و همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کند. از جمله امکانات تفریحی اپتیموم شامل موارد زیر است:

  • پیست اسکی روی یخ
  • شهربازی
  • سینما
  • اتاق مادر و کودک
  • زمین بازی مخصوص کودکان
  • شهربازی
  • پارکینگ رایگان
  • سوپرمارکت
  • فودکورت، کافی‌شاپ و رستورانیکشنبه

۳.    مرکز خرید آکوا فلوریا (Aqua Florya):

مرکز خرید آکوا فلوریا

مجتمع تجاری آکوا فلوریا یکی از وسیع‌ترین مراکز خرید آسیایی استانبول است. این مجتمع با ۱۱ سینما، سالن همایش و بزرگترین آکواریوم موضوعی دنیا (۱۷ موضوع)، در نزدیکی فرودگاه آتاتورک، خیابان Yesikoy Hallkali افتتاح  شده است. ساعت کاری این مرکز خرید ساحلی استانبول از ساعت ۱۰ الی ۲۲ است.

۴.    مرکز خرید کاپیتول استانبول (Capitol AVM):

مرکز خرید کاپیتول استانبول

مجتمع تجاری کاپیتول اولین مرکز خرید مدرن بخش آسیایی استانبول است. بیشتر واحدهای تجاری این مرکز خرید در زمینه محصولات آرایشی بهداشتی، اکسسوری و ساعت، کیف و کفش و پوشاک فعالیت می‌کنند؛ همچنین امکاناتی مانند زمین بازی کودک، اتاق نگهداری کودک، پارکینگ اختصاصی، سالن سینما، سالن بولینگ، هایپرمارکت، فست‌فود و رستوران ترکی در این مرکز تجاری ارائه می‌شود.

برای رفتن به این مرکز خرید می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب بهیستوریاه منطقه اسکودار، محله آلتونی ‌زاده مراجعه کنید.

از مراکز خرید وان دیدن نمایید

۵.    مرکز خرید منطقه عمرانیه استانبول:

مراکز خرید منطقه عمرانیه

یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین مناطق بخش آسیایی استانبول، منطقه عمرانیه است. گردشگرانی که در این منطقه اقامت دارند می‌توانند از مناسب‌ترین مراکز خرید استانبول سوغات خود را تهیه کنند. این مراکز خرید عبارت است از:

  • مرکز خرید مترو گاردن (یکی از مراکز خرید جدید استانبول)
  • مرکز خرید کن پارک (مرکز خرید گران‌قیمت در منطقه عمرانیه)
  • مرکز خرید آکیاکا پارک (مشهورترین مرکز خرید عمرانیه)
  • مرکز خرید بویاکا (مجتمع تجاری – مسکونی)

کدام مراکز خرید استانبول اروپایی، هستند؟

همان‌طور که گفتیم شهر استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم شده است؛ در ادامه به معرفی لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول، واقع در بخش اروپایی خواهیم پرداخت.

۶.   مرکز خرید پروفیلو استانبول (Profilo Shopping Center):

مرکز خرید پروفیلو استانبول

مرکز خرید پروفیلو در محله تجاری مجیدیه کو استانبول واقع شده است. این مرکز خرید ۶ طبقه با ۲۳۸ واحد تجاری و ۱۱۰ مترمربع مساحت، در زمینه مد و پوشاک، لوازم دیجیتال، سلامت و زیبایی و لوازم خانگی فعالیت می‌کند. این مجموعه با داشتن امکانات تفریحی مانند رستوران‌های ترکی و بین‌المللی، ۷ سالن سینما، فست‌فود، آتلیه، تئاتر، مرکز آموزشی، پارکینگ رایگان، پارک کودک PIM، مجموعه ورزشی و استخر، اوقات مفرحی را برای خانواده‌ها به ارمغان خواهد آورد. این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.

۷.   مرکز خرید پلیکان استانبول (Pelican Mall):

مرکز خرید پلیکان استانبول

یکی از مراکز خرید استانبول واقع در بخش اروپایی، مرکز خرید پلیکان است؛ این مرکز خرید که در مجاورت دانشگاه استانبول واقع شده یکی از بهترین مرکزهای تجاری برای گردشگران خارجی و مردم بومی است. سازه فولادی مجتمع تجاری پلیکان در ۴ طبقه و ۱۰۰ واحد تجاری، معتبرترین برندهای ترکی و بین‌المللی را در خود جای‌داده است؛ همچنین امکانات تفریحی مانند کوه یخ، سالن بازی بولینگ، فروشگاه Carrefour، بازی‌های رایانه‌ای و … اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان به‌ وجود می‌آورد.

بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق منطقه یونیورسیتی، بلوار Kuzey Yanyolu، روبه‌روی ایستگاه اتوبوس Cihangir Univ.Mah به این مجموعه مراجعه کنند.

۸.    مرکز خرید کانیون استانبول (Kanyon):

مرکز خرید کانیون استانبول

یکی از مراکز خرید معروف استانبول، مرکز خرید کانیون است که در ۲۶ طبقه و ۳۷ هزار مترمربع فضای تجاری ساخته شده است. این مجتمع تجاری از ساعت ۱۰ الی ۲۲ در منطقه اروپایی بشیکتاش، محله لونت، خیابان بیوکدره مشغول به فعالیت است. اگر شما هم جزو علاقه‌مندان به برندهای مطرح و تفریحات متنوع هستید؛ با مشاهده ۹ سالن ورزشی و سینما و برندهای مطرحی مانند اپل شگفت‌زده خواهید شد!

۹.     مرکز خرید گالریا استانبول (Galleria Atakoy Mall):

مرکز خرید گالریا استانبول

یکی دیگر از مراکز تجاری تفریحی بخش اروپایی استانبول، مجتمع تجاری گالریا است. این مرکز تجاری با ۱۳۰ واحد تجاری و ۷۷ هزار مترمربع یکی از فروشگاه‌های قدیمی استانبول محسوب می‌شود. اگر قصد دارید تا از بهترین مراکز خرید استانبول پوشاک برند زنانه و مردانه خریداری کنید؛ مرکز تجاری گالریا می‌تواند خاطره خوبی از یک خرید باکیفیت برای شما به ‌ارمغان آورد! از جمله امکانات تفریحی این پاساژ می‌توان به پیست اسکی روی یخ، فودکورت، کافی‌شاپ، رستوران، سالن سینما، سالن بولینگ، پیست پاتیناژ و سالن ورزشی، پارکینگ … اشاره کرد.

برای مراجعه به این مرکز خرید باید از ۱۰ صبح الی ۱۰ شب به آدرس بزرگراه کندی، محله آتاکوی، مجتمع تجاری گالریا، مراجعه نمایید.

ار مراکز خرید کیش دیدن نمایید

۱۰. مرکز خرید استانبول پارک (Istinye Park):

مرکز خرید استانبول پارک

مجتمع تجاری ایستینیه پارک با بیشتر از ۳۰۰ فروشگاه و امکانات تفریحی، یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول محسوب می‌شود. زمانی که شما به این مجتمع مدرن وارد شوید؛ سقف شیشه‌ای و بزرگ آن اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند. برندهای معروفی مانند دیور، دولچه، زارا، منگو، فندی، گاباندا و … در بخش روباز این مجتمع نمایندگی دارند.

از مراکز خرید ترابزون دیدن نمایید

ایستینیه پارک با نزدیک به ۴۰ رستوران و کافی‌شاپ و سینمای IMAX همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ شب باز است! برای مراجعه به این مرکز خرید باید به محله پینار، خیابان کاتار مراجعه کنید. همچنین ایستگاه مترو ITU-Ayazage به این مجتمع تجاری بسیار نزدیک است.

۱۱. مرکز خرید آکمرکز استانبول (Akmerke):

مرکز خرید آکمرکز استانبول

مجتمع تجاری آکمرکز یکی از بهترین و مناسب‌ترین مراکز خرید استانبول شناخته می‌شود؛ این مرکز جایزه بهترین مرکز خرید اروپا در سال ۱۹۹۶ و جایزه بهترین طراحی داخلی سال ۲۰۱۰ را کسب کرده است. اگر به دنبال مرکز خرید پوشاک استانبول هستید؛ آکمرکز با ۲۴۶ فروشگاه پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه بهترین گزینه است! از دیگر خدمات این پاساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالن اپرا
  • سینما
  • رستوران
  • آرایشگاه
  • سوپرمارکت

شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ با مراجعه به منطقه اروپایی بشکیتاش، محله اتلیر، خیابان نیستپتیه به این مجتمع تجاری مراجعه نمایید.

۱۲. مرکز خرید استانبول جواهر (Instabul Cevahir Mall):

مرکز خرید جواهر استانبول

مرکز خرید مدرن “جواهیر” از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ با ۲۸۰ واحد تجاری به‌عنوان وسیع‌ترین مجتمع تجاری استانبول شناخته می‌شد. مرکز خرید جواهر، یکی از مراکز خرید شیشلی استانبول است که امکان خرید از بهترین برندهای مطرح بین‌المللی مانند آدیداس، بنتون، ماسیمودوتی، مانگو، زارا، اسپریت، دبنهامز و … را برای گردشگران ایرانی فراهم کرده است.

گردشگران با مراجعه به این مرکز خرید می‌توانند از امکاناتی مانند چرخ‌و‌فلک، سینما کودک، سالن همایش، سالن بولینگ، ۱۲ سینما سه بعدی، ۲۴ فست‌فود و ۱۴ رستوران لاکچری بهره‌مند شوند؛ همچنین مشاهده بزرگترین ساعت دنیا نیز از سقف شیشه این مال بزرگ، خالی از لطف نیست.

ساعت کاری مرکز خرید جواهر همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب است؛ برای رفتن به این مرکز خرید باید به منطقه شیشلی، محله مرکزی، خیابان بیوکدره مراجعه کنید.

۱۳. بازار بزرگ استانبول (Grand Bazar):

اگر می‌خواهید ارزانترین مراکز خرید استانبول ترکیه را بشناسید؛ بدون شک بازار بزرگ استانبول گل سرسبد آنهاست! این بازار همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ شب فعالیت می‌کند و در منطقه فاتح، محله کاپالی چارشی قرار گرفته است. بخشی از این بازار به بازار ادویه استانبول (بازار مصر) معروف است؛ ولی تقریبا چیزی که بتوانید فکر را بکنید، آنجا پیدا می‌شود.

از مراکز خرید دبی دیدن نمایید

۱۴. مرکز خرید اوت لت ۲۱۲ استانبول (Istanbul Power Outelt):

مرکز خرید 212 استانبول

مجتمع تجاری ۲۱۲ یکی از نزدیک‌ترین مراکز تجاری به مرکز شهر استانبول است. این مرکز تجاری برخلاف سایر مراکز تجاری هیچ امکانات تفریحی خاصی ندارد؛ ولی در تمام طول سال حراجی‌های متنوع و زیادی برگزار می‌کند. در صورتی که تنها قصد خرید از حراج‌های استانبول را دارید می‌توانید از ۱۰ صبح الی ۱۰ شب به باهچه لار، محمود بی مراجعه کنید.

۱۵. مرکز خرید کاپاسیتی استانبول (Capa City):

مرکز خرید کاپاسیتی استانبول

مجتمع تجاری کاپاسیتی به‌عنوان یکی از زیباترین مراکز تجاری در یکی از گران‌قیمت‌ترین مناطق شهر استانبول واقع شده است. برترین برندهای لوازم آرایشی، پوشاک و لوازم منزل مانند زارا، کوتون و بیمن در این مجتمع حضور دارند؛ همچنین گردشگران می‌توانند حین خرید از امکانات تفریحی مانند سینمای سه بعدی، اتاق نگهداری کودک، پارکینگ اختصاصی، رستوران و کافی‌شاپ نیز استفاده نمایند.

این مرکز خرید در منطقه اتاکوی، باکرکوی واقع شده است و از ساعت ۱۰ الی ۲۲ باز است.

گرانترین مراکز خرید استانبول، را بشناسید.!

مراکز خرید لاکچری برخلاف ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول، از طراحی ظاهری خلاقانه و شیک‌تری برخوردار هستند. اگر شما جزو افراد دست‌ودلباز و طرفدار برندهای لوکس هستید؛ در ادامه با معرفی مراکز خرید لاکچری استانبول با ما همراه شوید.

۱۶.  مرکز خرید سفیر استانبول (Istanbul Sapphire):

مرکز خرید سفیر استانبول

مرکز خرید سفیر استانبول، یکی از بلندترین برج‌های استانبول و مهم‌ترین مرکز تجاری واقع در منطقه تجاری شیشلی است. طراحی این برج ۲۶۱ متری کاملا دوست‌دار محیط‌زیست انجام شده است؛ یعنی این برج می‌تواند انرژی را ذخیره کند! همچنین در طراحی داخلی برج، باغ‌هایی به‌منظور تازه‌ کردن هوا ساخته شده‌ است.

برای رفتن به برج تجاری سفیر استانبول باید از میدان تکسیم سوار مترو خط M2 شده و در ایستگاه لونت پیاده شوید؛ البته این نکته را مدنظر داشته باشید که خریدکردن در مرکز خرید سفیر، نیاز به دست‌ودلبازی زیادی دارد.

از مراکز خرید ایروان دیدن نمایید

۱۷. مرکز خرید استانبول مال (Mall Of Istanbul):

مرکز خرید استانبول مال

مجتمع تجاری استانبول مال، به علت رستوان‌های ۳ طبقه هزار متری که توسط یک کمپانی سرمایه‌گذاری اماراتی افتتاح شده است؛ شهرت دارد. در این رستوران انواع خوراک‌های خاورمیانه برای گردشگران سرو می‌شود. این مرکز خرید با ۳۵۰ واحد تجاری، فودکورت، سینما، هتل وحشت، شهربازی سرپوشیده، هنرهای خیابانی و مرکز آثار نمایشی، میزبان بسیار خوبی برای گردشگر‌های ایرانی است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سینمای مرکز خرید استانبول مال با ۳۰۵۰ صندلی به‌عنوان بزرگترین سینمای ترکیه شناخته می‌شود. برای مراجعه به این مال باید به منطقه باشاک شهر، بلوار سلیمان دمیرال، محله ضیا گلکالپ از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲:۳۰ مراجعه کنید.

۱۸. مرکز خرید زورلو استانبول (Zorlu Center):

مرکز خرید زورلو استانبول

مجتمع تجاری زورلو با ۱۸۰ واحد تجاری و ۳۰۰۰ مترمربع مساحت، به یکی از پرترددترین مراکز خرید بشیکتاش استانبول تبدیل شده است. علاوه بر حضور برندهای مشهور مانند دولچه، گابانا، فندی، دیور، کاوالی و …؛ حضور رستوران‌های محلی و بین‌المللی معروف نیز، بر شهرت این مرکز خرید افزوده است.

شما می‌توانید هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به منطقه بشیکتاش، محله لوازیم، خیابان کورو به این پاساژ مراجعه کنید.

۱۹. مرکز خرید فروم (Forum):

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید مجلل فروم، یکی از مراکز خرید استانبول میدان تکسیم است که به بهشت برندبازان شهرت دارد. مجتمع تجاری فروم بزرگترین آکواریوم ترکیه که زیستگاه ۱۰ هزار آبزی است را در دل خود جایی داده است؛ به همین علت سالیانه بیشتر از ۲۰ میلیون بازدیدکننده به آن مراجعه می‌کنند. از دیگر خدمات تفریحی مرکز خرید فروم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آکواریوم سی‌لایف
  • شبیه‌ساز پرواز
  • سرزمین ژوراسیک
  • شهربازی اختاپوس
  • شهربازی فان لب
  • شهربازی لگولند دیسکاوری سنتر
  • سینما
  • سالن بولینگ
  • و …

گردشگران می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به منطقه بایرا پاشا، جاده پاشا، محله کوکاتپه، مرکز خرید فروم مراجعه کنند.

۲۰. مرکز خرید وادی استانبول (Vadistanbil):

مرکز خرید وادی استانبول

مجتمع تجاری وادی یکی از مراکز خرید جدید استانبول است که در محدوده جنگل بلگراد واقع شده است. علت شهرت و محبوبیت این مرکز خرید، امکان برگزاری رویدادها و جشن‌های مناسبتی است. از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به سینما، آب‌نمای موزیکال، سالن کنسرت در فضای آزاد، مهدکودک، زمین بازی کودکان، پارکینگ، رستوران‌های لاکچری، کلاب و بالکن‌های دنج و بزرگ اشاره کرد.

مرکز خرید وادی واقع در منطقه ساریر، خیابان جمهوری آذربایجان هر روز از ساعت ۱۰ الی ۲۲ باز است.

۲۱. مرکز خرید توریوم استانبول (Torium AVM):

مرکز خرید توریوم استانبول

مجتمع تجاری توریوم یکی از مراکز خرید لاکچری استانبول است که مشهورترین برندهای آرایشی و بهداشتی، پوشاک، لوازم منزل، لوازم ورزشی و … را گرد هم جمع کرده است! این مجموعه تجاری با ۴۵۰۰ مترمربع مساحت، تفریحاتی مانند پارک برفی یا اسنو پارک را برای دوست‌داران اسکی رو برف، فراهم کرده است.

مرکز خرید تورویم واقع در منطقه اسن پورت، محله تورگوت اوزال از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱ شب آماده خدمت‌رسانی به گردشگران خارجی است.

۲۲. مرکز خرید نیشتانتاشی استانبول (City’s Nisantasi):

مرکز خرید نیشتانتاشی استانبول

یکی از گران‌ترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید نیشتانتاشی است که محصولات گران‌ترین برندهای جهانی را می‌توان در آنجا یافت! مرکز خرید حدود ۱۰ دقیقه به‌صورت پیاده با میدان تکسیم دارد. اگر قصد خرید لباس مجلسی از ترکیه را دارید؛ این مرکز خرید برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

مسافران می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب به آدرس میدان تقسیم، عثمان بی، نیشانتاشی مراجعه کنند.

مراکز خرید استانبول با قیمت مناسب برای خرید عمده، کدام است؟

برخی از اجناس ترکیه به کیفیت بالا و قیمت مناسب شهرت دارند؛ بنابراین مراکز خرید عمده استانبول همواره مورد استقبال گردشگران ایرانی است. در ادامه به معرفی چند مرکز عمده فروشی در استانبول خواهیم پرداخت.

۲۳. مرکز عمده فروشی مرتر (Merter):

اگر به دنبال مراکز خرید پوشاک استانبول هستید؛ بازار مرتر قلب تپنده صنعت پوشاک استانبول به حساب می‌آید! هرساله بسیاری از لباس فروشان برای خرید لباس عمده به این بازار مراجعه می‌کنند. در زمان تخفیفات کریسمس، بهترین زمان برای خرید عمده از مرکز خرید لباس استانبول است. ساعت کاری بازار مرتر هر روز ساعت ۸:۳۰ الی ۱۹ است. برای مراجعه به بازار مرتر استانبول باید به منطقه گون گورن، محله مهمت نصیح اوزمن، کوچه هالدون تانر، بازار مرتر بروید.

۲۴. مرکز خرید استانبول آکسارای (Aksaray):

مرکز خرید استانبول آکسارای

بازار آکسارای استانبول برای افرادی که به دنبال خوش‌قیمت‌ترین مراکز خرید استانبول هستند؛ یک فرصت طلایی است! اوت لت آکسارای با بیشتر از نیم قرن سابقه، در صدر جدول مناسب‌ترین مراکز خرید استانبول، قرار می‌گیرد. گردشگران می‌توانند با مراجعه به منطقه فاتح، محله آکسارای، خیابان تسدوت، بازار زیرزمینی آکسارایی، بهترین لوازم آرایشی بهداشتی، پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش و … را خریداری کنند.

ساعت کاری بازار زیرزمینی اکسارای از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب است.

با بازارهای هفتگی و ارزان‌ترین مراکز خرید استانبول، اشنا شوید!

استانبول شهری است که همواره در حال تکاپو است؛ بنابراین طبیعی است که در تمام ایام هفته این شهر، انواع بازار هفتگی برپا باشد! گردشگران می‌توانند انواع لباس، سوغات محلی، خشکبار و … را در این بازارها خریداری کنند. در ادامه به معرفی بهترین بازارهای هفتگی استانبول به همراه آدرس خواهیم پرداخت.

۲۵. مراکز خرید باکرکوی استانبول (Bakirkoy):

مرکز خرید باکرکوی استانبول

شنبه بازار باکرکوی یکی از محبوب‌ترین بازارهای هفتگی استانبول است؛ این بازار شنبه هر هفته از ساعت ۱۱ الی ۱۸ در منطقه باکرکوی استانبول، برگزار می‌شود. اگر به دنبال به‌صرفه‌ترین مراکز خرید استانبول هستید؛ بازدید از این بازار هزارتو برای شما توصیه می‌شود.

۲۶. شنبه بازار بشیکتاش استانبول (Besiktas):

بازار هفتگی محله بشیکتاش استانبول، یکی از مراکز خرید استانبول میدان تکسیم است. این بازار در نزدیکی کاخ دولما باغچه قرار گرفته است. دسترسی به این بازار با مترو به علت نزدیکی به میدان تکسیم، به سادگی امکان‌پذیر است.

۲۷. مرکز خرید کادیکوی استانبول (Kadikoy):

جمعه بازار کادیکوی، یکی از مشهورترین جمعه بازارهای استانبول است. این بازار در محله کادیکوی استانبول برگزار می‌شود. شما می‌توانید انواع اجناس لوکس، پرده، کیف و کفش، پارچه، لباس و … را در این بازار هفتگی تهیه کنید.

یکشنبه بازارهای استانبول

بازارهای محلی که تنها در روز یکشنبه در سراسر شهر استانبول برپا می‌شوند؛ شهرت و محبوبیت بسیار زیادی میان مردم ترکیه و گردشگران دارند. شما می‌توانید در این بازارهای محلی از انواع مواد غذایی، صنایع‌دستی، لباس و پوشاک برند، لوازم آرایشی و بهداشتی و … را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. بعضی از مشهورترین یکشنبه‌ بازارهای استانبول عبارت است از:
۱. یکشنبه‌بازار فاتح
۲. یکشنبه‌بازار فریکوی
۳. یکشنبه‌بازار قاسم پاشا
۴. یکشنبه‌بازار بلیک
۵. یکشنبه‌بازار مجیدیه

بهترین و ارزانترین مراکز خرید استانبول، کدام است؟

یکی از جذابیت‌های خرید در ترکیه، استفاده از تخفیفات شگفت‌انگیز و خرید مقرون‌به‌صرفه است! به همین علت در ادامه معروف‌ترین مرکز خریدهای ارزان استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد.

۲۸.  مرکز خرید ترکوز استانبول (Terkos Pasaji):

مرکز خرید ترکوز استانبول

یکی از خوش‌قیمت‌ترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید ترکوز است که در خیابان استقلال، منطقه بی‌اغلو واقع شده است. شاید طراحی و ظاهر این مجتمع با مرکز خریدهای لوکس تفاوت زیادی داشته باشد؛ ولی از نظر کیفیت و تنوع کالا، چیزی از آن‌ها کمتر ندارد!

بازار ترکوس یا پاساژ ترکوس استانبول، یکی از بزرگترین مراکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی محدوده تکسیم خیابان استقلال شناخته می‌شود. گردشگران ایرانی معمولا برای خریداری کردن اقلام ارزان از تولیدکنندگان ترکیه، از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به این بازار مراجعه می‌کنند.

۲۹.   مرکز خرید دمیرورن استانبول (Demiroren):

مرکز خرید دمیرورن استانبول

اگر برای خرید سوغاتی به‌ دنبال مراکز خرید ارزان استانبول تکسیم هستید؛ مرکز خرید دیمیرورن یکی از بهترین‌هاست! این مجموعه تنها ۵ دقیقه به‌صورت پیاده با میدان تقسیم استانبول فاصله دارد. برای خرید از دمیرورن باید به منطقه تاریخی بی‌اوغلو، خیابان استقلال مراجعه کنید.

این مجموعه با ۴۱ واحد تجاری و ۱۹ هزار مترمربع مساحت روزانه از ۱۰ صبح تا ۸ شب از ۳۰ هزار بازدیدکننده پذیرایی می‌کند. لازم به ذکر است که در روزهای یکشنبه این بازار تعطیل است.

۳۰.  مرکز خرید هیستوریا استانبول (Historia Fatih Shopping Center):

مجموعه تفریحی تجاری هیستوریا، یکی از مراکز خرید استانبول آکسارای است که در نزدیکی چهار‌راه آکسارای واقع شده است. گردشگرانی که به دنبال بورس پوشاک استانبول هستند می‌توانند؛ همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به آدرس محدوده غربی چهارراه آکسارای، بلوار آدنان مندس به این مجتمع تجاری مراجعه کنند. از مزیت‌های خرید از مرکز هیستوریا، قیمت منصفانه و اطمینان از اصل بودن کالا است. از جمله سایر امکانات مرکز خرید هیستوریا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کانتر TAX FREE
  • خدمات اورژانس رایگان
  • خدمات شاتل رایگان
  • نمازخانه
  • دستگاه عابربانک ATM
  • اتاق مراقبت از کودک
  • سینما
  • رستوران و فودکورت‌های بین‌المللی مانند KFC

۳۱. مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول (Airport Outlet):

مرکز خرید اوت لت ایرپورت استانبول

یکی از مراکز خرید مقرو‌ن‌به‌صرفه استانبول، اوت لت ایر پورت است که در نزدیکی فرودگاه آتاتورک واقع شده است. سقف متحرک و زیبای این مرکز خرید شهرت بسیار زیادی دارد و با برگزاری حراج‌های فصلی سالیانه مسافران بسیاری را میزبانی می‌کند. شما می‌توانید سوغاتی‌های خود را از بین برندهای مشهوری مانند سارار، واکو، آرمانی، بیمن، مودو و … انتخاب و خریداری کنید.

برای استفاده از خدمات تفریحی مرکز خرید ایرپورت مانند شهربازی یخی، سینما، سرزمین کودک و سالن آمفی تاتر به منطقه باکرکوی، کاراکوی مراجعه نمایید. ساعت کاری این مجموعه از ساعت ۱۰ الی ۲۲ است.

۳۲. مرکز خرید کاله استانبول (Kale Outlat Center):

مرکز خرید کاله استانبول

مجتمع تجاری کاله یکی از ارزانترین مراکز خرید استانبول ترکیه است که تنها در زمینه پوشاک برند فعالیت می‌کند. این مرکز خرید با ۱۲۰ فروشگاه در قسمت مسکونی شهر استانبول واقع شده و خدمات تفریحی مانند شهربازی، رستوران و سینما دارد. برای مراجعه به این مرکز می‌توانید از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ شب به محله گوون، خیابان اسکی لوندرا مراجعه کنید.

۳۳. مراکز خرید بغداد استانبول:

مراکز خرید بغداد استانبول

فروشگاه‌های خیابان بغداد استانبول، همواره مورد توجه علاقه‌مندان به خرید و بازارگردی بوده است؛ این خیابان در واقع یکی از مهم‌ترین خیابان‌های شهر استانبول بوده که انواع رستوران، کافی‌شاپ، مراکز تفریحی و برندهای مطرح در آن به چشم می‌خورد! شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب فروشگاه‌های خیابان بغداد دارای اینترنت رایگان برای مشتریان هستند.

شما می‌توانید بعد از ساعت ۱۰ صبح به منطقه مال تپه، خیابان بغداد بروید و اوقات خوشی را در این مرکز خرید روباز استانبول تجربه کنید.

۳۴. مرکز خرید هدف استانبول (Hedaf avm Istanbul):

مرکز خرید هدف، یکی از مراکز خرید وسایل خانه در استانبول است که قیمت‌هایی بسیار مقرون‌به‌صرفه با اجناس متنوع دارد! این فروشگاه در سراسر شهر استانبول و اطراف آن دارای ۶ شعبه است.

بیشتر بخوانید:استانبول کارت چیست؟

چرا مراکز اوت لت به عنوان ارزانترین مراکز خرید استانبول ترکیه، شناخته می‌شوند؟

مراکز خرید اوت لت ترکیه

مجتمع‌های تجاری که به اوت لت مشهور هستند؛ در واقع یک واسطه مستقیم بین تولیدکننده و خریدار هستند؛ به همین علت قیمت نهایی اجناس برای مصرف‌کننده از ۳ تا ۷۲ درصد ارزان‌تر خواهد شد. از جمله مشهورترین مراکز خرید اوت لت استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مرکز خرید ونیزیا استانبول (Venezia Mega Outlet) واقع در محله ینی شهیر، بلوار ددپاشا
  2. مرکز خرید اولیویوم استانبول (Olivium Outlet Center) واقع در محله زیتون بورنو، خیابان پرفسور موامر آکسوی
  3. مرکز خرید ویاپوت استانبول (Viaport Asia Outlet Shopping) واقع در منطقه عثمان پاشا، محله کارادنیز، خیابان اسکی آدرین

سؤالات متداول:

میدان تقسیم استانبول

  1. از ترکیه چه چیزی بخریم؟

بهترین محصولاتی که تنها می‌توانید در استانبول ترکیه خریداری کنید شامل قهوه ترک، وسایل حمام، فرش‌های کلاسیک، حوله دست‌بافت، منسوجات تولو، باقلوا، کاشی کلاسیک منقش و شیرینی ترکی است.

  1. معروف‌ترین مرکز خرید استانبول، کدام است؟

مراکز خرید مال آف، وادی، کاپیتول، آکمرکز از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند.

  1. کدام مجتمع‌های تجاری به میدان تقسیم استانبول، نزدیک‌تر هستند؟

مرکز خرید جواهر، فروم، کانیون، کمترین میزان فاصله را با میدان تقسیم دارند.

  1. کدام بازار استانبول، قدیمی‌تر است؟

بازار بزرگ استانبول معروف به بازار کاپالی چارشی از قدمت تاریخی بیشتری برخوردار است.

  1. بهترین زمان خرید از استابول، چه فصلی است؟

بهترین فصل خرید از استانبول در واقع همان فصل‌هایی است که بیشتری میزان تخفیفات و حراج در آن باشد! البته برگزاری حراج در ترکیه زمان مشخصی ندارد ولی به طور معمول در زمان تعطیلات سال نو و جمعه سیاه بیشترین تخفیفات و حراج‌ها در استانبول برگزار می‌شود.

  1. ارزان‌ترین مراکز خرید خیابان استقلال، چه نام دارند؟

مرکز خریدهای بی‌اوغلوایش استانبول و بازار ترکوز جزو ارزان‌قیمت‌ترین مرکز خرید خیابان استقلال هستند.

  1. بهترین مراکز خرید کودک در استانبول، کدام است؟

فروشگاه باربری کیدز، فروشگاه چیکو، فروشگاه بیمن کیدز، فروشگاه ال سی وایکیکی، فروشگاه عزیز ببه و فروشگاه آرمانی جونیور از بهترین مرکز خرید پوشاک کودکان محسوب می‌شوند.

جمع‌بندی:

شهر استانبول به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه شناخته می‌شود و اهمیت بسیار زیادی در اقتصاد این کشور دارد. در واقع بخش قابل توجهی از مدت زمانی که توریست‌های این کشور در ترکیه اقامت دارند؛ صرف خرید کردن می‌شود! بنابراین در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی به مراکز خرید استانبول افزوده شده است. حال این سوال مطرح است که بهترین مرکز خرید استابول کدام است؟ در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به پاسخ جامع این سوال پرداختیم.

 

بنظر شما کدام یک از مراکز خرید استانبول از همه بهتر است؟

تجربیات خریدتان از استانبول را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *