یکشنبه‌ بازارهای استانبول کجاست؟ + آدرس و ساعت کاری

بهترین یکشنبه بازارهای استانبول کدام است؟

یکی از مراکز خرید استانبول که بازدید از آن‌ها برای گردشگران بسیار جذاب است؛ یکشنبه‌ بازارهای استانبول است. این بازارهای محلی که انواع سوغات، محصولات سنتی، میوه و سبزی، لباس برند و … را می‌توان در آن یافت؛ یکی از سنت‌های قدیمی شهر استانبول است که از دوران عثمانی به یادگاری مانده!

تنوع محصولات در این بازار محلی به حدی بالاست که تقریباً هر چیزی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید از آنجا خریداری کنید؛ بنابراین اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید سوغات، این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه را تا انتها مطالعه نمایید.

ارزان‌ترین یکشنبه‌ بازارهای استانبول کدام است؟

یکشنبه‌ بازارها، همان‌طور که از نامشان پیداست تنها یک روز در هفته فعالیت می‌کنند. بازارهای هفتگی استانبول، در روزهای مختلفی از هفته برگزار می‌شوند که گردشگران و مردم محلی می‌توانند محصولاتی با قیمت مناسب را از آنجا خریداری کنند. در ادامه به معرفی معروف‌ترین یکشنبه‌بازارهای استانبول خواهیم پرداخت.

۱. یکشنبه‌ بازار فاتح:

یکشنبه بازار فاتح

یکی از قدیمی‌ترین یکشنبه‌بازارهای استانبول، یکشنبه‌بازار فاتح است. این بازار در خیابان آغاچ کاکان، خیابان حاجی پیری واقع شده است. برای مراجعه به بازار فاتح استانبول با مترو، باید به سمت ایستگاه سوگتو چشمه حرکت کرده و در ایستگاه مارمارای از قطار پیاده شوید.

از مرکز خرید وادی استانبول دیدن نمایید

این بازار از ساعت ۵ صبح الی ۹ شب فعالیت می‌کنند و دارای ۴۸۰۰ غرفه و ۱۲۹۰ دستفروش می‌باشد. وسعت این یکشنبه بازار به‌حدی است که ۷ خیابان اصلی و ۱۷ خیابان فرعی استانبول را شامل می‌شود. قیمت‌ها در یکشنبه بازار فاتح به‌صورتی است که هر سطح درآمدی از آن دست خالی خارج نخواهد شد.

۲. یکشنبه‌ بازار بیلیک دوزو:

یکشنبه بازار بیلیک

یکشنبه‌ بازار بیلیک، یکی دیگر از بازارهای محلی شهر استانبول است که در بین مردم استانبول، محبوبیت بالایی دارد. برای مراجعه به این بازار می‌توانید از طریق خط M1A مترو استانبول به سمت فرودگاه آتاتورک سوار شوید؛ سپس در ایستگاه شیرینولر به خط ۳۴BZ رفته و به سمت بیلیکوزو تغییر مسیر دهید؛ در نهایت در ایستگاه گوزل یورت از قطار پیاده شده و به یکشنبه‌بازار بیلیک دوزو بروید.

از مرکز خرید استانبول مال دیدن نمایید

شما می‌توانید انواع شیرینی مانند باقلوا، لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع‌دستی و سایر سوغات استانبول را از بازار بیلیک دوزو خریداری کنید. این بازار، دو روز در هفته برگزار می‌شود و شما می‌توانید در روزهای چهارشنبه نیز، به این بازار مراجعه کنید.

۳. یکشنبه‌ بازار مجیدیه:

یکشنبه بازار مجیدیه

یکشنبه‌بازار مجیدیه در محل شیشلی برگزار می‌شود. برای رفتن به این بازار باید از طریق مترو به خط M2 و به سمت حاجی عثمانی بروید؛ سپس در ایستگاه شیشلی پیاده شده و از یکشنبه‌بازار مجیدیه بازدید کنید؛ همچنین پیشنهاد می‌شود برای کاهش هزینه‌های تردد با حمل‌ونقل عمومی استانبول، از استانبول کارت استفاده کنید.

از جمعه بازارهای استانبول دیدن نمایید

ساعت کاری بازار مجیدیه استانبول از ساعت ۹ صبح الی ۸ شب می‌باشد. قیمت‌ها در این بازار بسیار ارزان بوده و شما می‌توانید لباس و پوشاک ارزان  و میوه‌ها فصل را باکمترین قیمت از این بازار خریداری کنید.

۴. یکشنبه‌ بازار قاسم پاشا:

یکشنبه بازار قاسم پاشا

یکی از شلوغ‌ترین بازارهای هفتگی استانبول، یکشنبه‌بازار قاسم پاشا است که شهرت و محبوبیت بالایی دارد. برای رفتن به این یکشنبه‌بازار استانبول، باید در ایستگاه اتوبوس دبستان احمدی یالمان از اتوبوس ۷۷ شیشلی پیاده شوید؛ قطعا در زمان پیاده شدن مشاهده ازدحام جمعیت بازدیدکنندگان از این بازار مواجه شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

ساعت کاری یکشنبه‌ بازار قاسم پاشا از ۸ صبح الی ۹ شب می‌باشد. شما می‌توانید انواع پوشاک، ادویه‌، کیف و کفش، ظروف مسی و … را از بازار قاسم پاشا استانبول خریداری کنید.

۵. یکشنبه‌بازار فریکوی:

یکشنبه بازار فریکوی

یکشنبه‌بازار فریکوی، بهشت عاشقان عتیقه‌جات است که در نزدیکی مسجد شیشلی واقع شده! گردشگران می‌توانند انواع عتیقه را با قیمت مناسب از این بازار تهیه کنند. این بازار محلی به صورت پیاده، تنها نیم ساعت با میدان تکسیم استانبول فاصله دارد؛ همچنین برای رفتن به یکشنبه‌بازار فریکوی با مترو باید در ایستگاه حاجی عثمان از قطار پیاده شوید.

از مرکز خرید هیستوریا استانبول دیدن نمایید

ساعت کاری یکشنبه‌بازار فریکوی از ساعت ۹ صبح الی ۶ عصر است. لازم به ذکر است که در محل برگزاری یکشنبه‌بازار فریکوی، در روزهای شنبه نیز، بازار ارگانیک فریکوی برگزار می‌شود.

۶. یکشنبه‌ بازار کوشویولو:

یکشنبه بازار کوشویولو

یکی دیگر از یکشنبه‌بازارهای مهم استانبول، یکشنبه‌بازار کوشویولو است که محصولاتی با قیمت ارزان را عرضه می‌کند. برای مراجعه به این بازار با استفاده از مترو باید در ایستگاه ایریلیک از قطار پیاده شده و پس از چند دقیقه پیاده‌روی به سمت کوچه کاتب صالح، به یکشنبه‌بازار کوشویولو برسید.

ساعت کاری بازار کوشویولو استانبول از ساعت ۱۰ صبح الی ۷ شب است. شما می‌توانید انواع مواد غذایی باکیفیت را از این بازار خریداری کنید.

جمع‌بندی:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، با بهترین یکشنبه‌ بازارهای استانبول آشنا شدیم. این بازارها در تمام مناطق شهر استانبول قرار دارند و شما به‌سادگی می‌توانید به این بازارها دسترسی داشته باشید. در زمان خرید از یکشنبه‌بازارهای استانبول باید به نکات زیر توجه داشته باشد:

۱.       کیفیت محصول مدنظرتان را به‌دقت بررسی کنید.

۲.      معمولاً غرفه‌های شلوغ‌تر، کیفیت و قیمت مناسب‌تری دارند.

۳.     در صورتی که محصول مدنظرتان را پیدا کردید؛ آن را برای گشتن بیشتر رها نکنید؛ زیرا احتمالاً تا زمان برگشت شما محصول به فروش رفته است!

آیا شما تجربه خرید از بازارهای هفتگی استانبول را داشته‌اید؟

تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.