مرکز خرید هیستوریا استانبول + عکس و آدرس

مرکز خرید هیستوریا استانبول

یکی از مهم‌ترین معیارهای یک سفر خاطره‌انگیز به کشور ترکیه، بازدید از مراکز خرید استانبول در زمان سفر با تور استانبول، است. کشور ترکیه در سال‌های اخیر، موفقیت چشمگیری در جذب توریست‌های خارجی به‌خصوص ایرانی داشته؛ و شهر استانبول به‌عنوان پایتخت این کشور، یکی از ۱۰ شهر برتر ترکیه برای خرید گردشگران، شناخته می‌شود. مرکز خرید هیستوریا استانبول (Historia Shopping Cetre) نیز، یکی از مشهورترین مراکز خرید شهر استانبول است؛ که در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت نامه، به‌معرفی آن خواهیم پرداخت.

نمای مرکز خرید هیستوریا

با مرکز خرید هیستوریا استانبول آشنا شوید:

مرکز خرید هیستوریا استانبول که به مرکز خرید فاتح استانبول (Historia Fatih Shopping Cetre) نیز مشهور است؛ در یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های بخش اروپایی شهر استانبول ترکیه؛ یعنی محله فاتح، واقع شده است. پاساژ هیستوریا، اولین مرکز خریدی است که در این منطقه ساخته شده و جزو یکی از مراکز خرید اقتصادی استانبول محسوب می‌شود.

از یکشنبه بازارهای استانبول دیدن نمایید

معماری هیستوریا، در ۶ طبقه (۴ طبقه تجاری،  ۱ طبقه فودکورت و ۱ طبقه امکانات تفریحی)، با الهام از معماری سنتی کشور ترکیه طراحی شده است؛ طراحان این بنا از طرح‌های دوره عثمانی الگوبرداری کرده و این مجتمع عظیم شیشه‌ای را بنا کرده‌اند. لازم به ذکر است که این مرکز خرید، به علت نزدیکی به چهارراه پررفت‌وآمد آکسارای؛ مورد استقبال مسافرانی است که در هتل‌های لالعلی، آکسارای و فندیک ‌زاده اقامت دارند.

چگونه به مرکز خرید هیستوریا برویم؟

همان‌طور که گفتیم؛ پاساژ هیستوریا استانبول در نزدیکی (۱۵۰۰ متری) چهارراه آکسارای (به سمت بلوار وطن)، واقع شده است؛ بنابراین استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رفتن به هیستوریا، بسیار ساده است.

طبقات مرکز خرید هیستوریا

مسافرینی که قصد خرید از این مرکز خرید را دارند؛ باید سوار تراموا کاباتاش شده و به سمت باغچیلار حرکت کنند؛ سپس در ایستگاه هاسکی (دو ایستگاه پس از ایستگاه آکسارای) از تراموا پیاده شوید. در نهایت به سمت چپ خیابان رفته و مقداری تا خیابان وطن را پیاده‌روی کنید تا به مرکز خرید هیستوریا برسید.

از جمعه بازارهای استانبول دیدن نمایید

همچنین شما برای رفتن به مرکز خرید هیستوریا با اتوبوس می‌توانید در ایستگاه اسکندر پاشا (۲۰۰ متری مرکز خرید)، از اتوبوس پیاده شده و با ۵ دقیقه پیاده‌روی به هیستوریا برسید. مراجعه به این پاساژ برای کسانی که در نزدیکی میدان تکسیم استانبول اقامت دارند، چندان مناسب نمی‌باشد؛ زیرا فاصله مرکز خرید هیستوریا تا میدان تکسیم زیاد بوده و در این فاصله، مراکز خرید بهتر و بزرگ‌تری، قرار دارد.

از بهترین اوت لت‌های استانبول دیدن نمایید

لازم به ذکر است که مجتمع تجاری هیستوریا، دارای ایستگاه اختصاصی Tax Free نیز است؛ بنابراین شما می‌توانید با مراجعه به این ایستگاه احراز هویت شده و مالیات‌های پرداختی روی اجناس خریداری شده خود را، دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید جهت کنترل هزینه استفاده از حمل‌ونقل عمومی در زمان اقامت در استانبول، از استانبول کارت جهت پرداخت بلیت اتوبوس، مترو، تراموا و … استفاده کنید.

امکانات رفاهی و تفریحی در مرکز خرید هیستوریا استانبول، شامل چه مواردی است؟

فروشگاه مرکز خرید هیستوریا

مرکز خرید هیستوریا استانبول، علاوه بر دارا بودن فروشگاه‌های برند و معتبر، دارای خدمات تفریحی و رفاهی، جهت تأمین رضایت گردشگران است؛ این خدمات عبارت است از:

۱. نمازخانه

۲. دستگاه ATM

۳. اتاق مادر و کودک

۴. اتاق خدمات اورژانس

۵. اینترنت پرسرعت رایگان

۶. سینما (۸ سالن)

۷. رستوران، کافی‌شاپ و فست‌فود

۸. شهربازی

۹.  زمین‌بازی بولینگ

۱۰. زمین‌بازی کودک

۱۱. جایگاه TAX FREE

۱۲. پارکینگ

۱۳.  و …

با برندهای مرکز خرید هیستوریا استانبول آشنا شوید:

مرکز خرید هیستوریا، بسیاری از برندهای مشهور ترکیه و بین‌المللی را درون خود جای‌داده و به‌عنوان بورس پوشاک برند استانبول نیز، شهرت دارد؛ بنابراین شما در زمان خرید از برندهای این مرکز خرید، می‌توانید از اصالت کالای خود، مطمئن باشید.

برندهای مرکز خرید هیستوریا

بیشتر برندهای مشهور که در طبقات اول تا سوم این پاساژ شش طبقه قرار دارند؛ در زمینه انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه فعالیت می‌کنند. برخی از این برندهای مشهور عبارت است از:

۱. Bershka (برشکا انگلیس)

۲. Mango (مانگو اسپانیا)

۳. Elle (اله ترکیه)

۴. Zara (زارا اسپانیا)

۵. Nine West and Levi (ناین وست ترکیه)

۶. و …

همچنین در بسیاری از فودکورت‌ها و رستوران‌های بزرگ بین‌المللی در هیستوریا یک نمایندگی دارند؛ مانند: برگر کینگ، رستوران KFC و …

از مرکز خرید جواهر مال استانبول دیدن نمایید

سؤالات متداول:

۱. آدرس مرکز خرید هیستوریا، کجاست؟

مرکز خرید هیستوریا، در شهر استانبول، منطقه فاتح، بلوار عدنان مندرس، شماره ۲ واقع شده است.

۲. ساعت کاری مرکز خرید هیستوریا استانبول، چگونه است؟

مسافرین می‌توانند همه‌روزه، از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب جهت گردش و خرید به مرکز خرید هیستوریا مراجعه نمایند.

۳. چگونه از میدان تکسیم استانبول، به مرکز خرید هیستوریا برویم؟

شما باید در میدان تکسیم، سوار خط M2 مترو شده و در ایستگاه آخر (Yenikapi)، به سمت خط M1 تغییر مسیر دهید؛ سپس در ایستگاه مترو Aksaray، از مترو خارج شده و ۱۵۰ متر در امتداد بلوار وطن پیاده‌روی کنید.

از مرکز خرید ونیزیا استانبول دیدن نمایید

آبنمای مرکز خرید هیستوریا

 

جمع‌بندی:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی مرکز خرید هیستوریا استانبول پرداختیم. این مرکز خرید به علت قرارگیری در یکی از پررفت‌وآمدترین محله‌های استانبول، از استقبال بسیار خوبی میان گردشگران برخوردار است. درصورتی‌که قصد مراجعه به مرکز پوشاک برند ترکیه را دارید؛ توصیه می‌کنیم حتماً سری به این مرکز خرید بزنید.

سؤالات و تجربیات خود درباره مراجعه به مرکز خرید هیستوریا استانبول را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.