معروف‌ ترین جمعه‌ بازارهای استانبول کدام است؟

معروف‌ترین جمعه‌بازارهای استانبول

خرید سوغات و گشت‌وگذار در مراکز خرید استانبول، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیات گردشگران در زمان سفر است. جمعه‌ بازارها نیز یکی از بازارهای محلی استانبول هستند که از شهرت بسیاری میان توریست‌های ایرانی برخوردارند. شما می‌توانید در روز جمعه در نقاط مختلف شهر استانبول یکی از بازارهای محلی را پیدا کنید.

جمعه‌ بازارهای استانبول از صبح زود فعالیت خود را شروع کرده و تقریباً تا عصر، تکاپو و فعالیت در این بازارها ادامه دارد. در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی معروف‌ترین جمعه‌ بازارهای استانبول، خواهیم پرداخت؛ بنابراین قبل از سفر با تور استانبول، این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

معروف‌ترین جمعه‌ بازارهای استانبول که باید بشناسید!

بازارهای هفتگی استانبول، نوعی از مراکز خرید شهر استانبول هستند که در هفته تنها در یک روز خاص فعالیت می‌کنند. شما در این بازارهای می‌توانید علاوه بر خرید اجناس متنوع باقیمت مناسب، بافرهنگ مردم استانبول نیز آشنا شوید. در ادامه معروف‌ترین جمعه‌بازارهای استانبول را معرفی خواهیم کرد.

۱. جمعه‌ بازار فیندیک‌زاده (Findikzade Market):

بازار فیندیک زاده

بازار هفتگی فیندیک‌زاده، یکی از جمعه‌ بازارهای استانبول است که اجناس لوکس هم در آن یافت می‌شود! این مرکز خرید که در بخش اروپایی شهر استانبول قرار گرفته؛ شامل یک خیابان اصلی و ۶ خیابان فرعی می‌شود. برای رفتن به جمعه‌بازار فیندیک‌زاده می‌توانید از میدان تکسیم سوار مترو شده و به ایستگاه کاباتاش بروید؛ سپس سوار واگن‌های تراموا شده و به بازار برسید.

از مرکز خرید وادی استانبول دیدن نمایید

برای کاهش هزینه‌های تردد در استانبول بهتر است یک استانبول کارت تهیه کرده و از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. جمعه‌بازار فیندیک‌زاده انواع میوه و سبزیجات، اکسسوری و جواهرات، صنایع‌دستی ترکیه، لوازم‌خانگی، مد و مرکز خرید پوشاک و لباس ارزان و … یافت می‌شود. برای بازدید از این جمعه‌بازار می‌توانید از ساعت ۱۰ الی ۲۰ به محله فاتح، اکسارای، منطقه فیندیک‌زاده مراجعه کنید.

۲. جمعه‌ بازار کادیکوی (Tarihi Sali bazaar):

بازار کادیکوی

برای بازدید از جمعه‌بازار کادیکوی استانبول که در محله حسن پاشا واقع شده؛ باید با قایق به قسمت آسیایی این شهر بروید. در این بازار انواع خوراکی‌های سنتی ترکیه، کیف و کفش، پوشاک، میوه و سبزیجات و … باقیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسند. علاوه بر قیمت پایین محصولات جمعه‌بازار کادیکوی، فروش انواع عتیقه و اجناس قدیمی نیز، یکی دیگر از جاذبه‌های این بازار محسوب می‌شود.

از مرکز خرید هیستوریا دیدن نمایید

برای مراجعه به این بازار می‌توانید در ساعت ۹ الی ۱۸ از میدان تکسیم سوار اتوبوس‌های ۱۱۰ استانبول شده و با خط a8 به محله حسن پاشا بروید.

۳. جمعه‌ بازار فاتح (Fateh Friday Market):

بازار فاتح

بازار هفتگی فاتح در بلوار حکین اوغلو علی پاشا محله حسکی سلطان برگزار می‌شود. این جمعه‌بازار که لقب قدیمی‌ترین بازار استانبول را به انحصار خود درآورده؛ دارای ۴۸۰۰ غرفه و ۲۵۰۰ دست‌فروش است. این جمعه‌بازار بزرگ در ۷ خیابان اصلی و ۱۷ خیابان فرعی برپا شده و بهترین زمان برای مشاهده فرهنگ مردم بومی استانبول است!

از مرکز خرید جواهر استانبول دیدن نمایید

شما می‌توانید تقریباً هر چیزی از انواع خوراکی، پوشاک، زیورآلات، سوغات و … را، با کمترین قیمت خریداری کنید؛ همچنین رستوران‌ها و فست‌فودهای بسیاری در اطراف جمعه‌بازار فاتح قرار دارند که می‌توانید آنجا استراحت نمایید.

۴. جمعه‌ بازار اسکودار (Uskudar friday bazaar):

بازار اسکودار

جمعه‌ بازار اسکودار که یک بازار محلی مناسب افرادی با درآمد متوسط است؛ در خیابان امین اونگان محله احمدیه استانبول برگزار می‌شود. در این بازار که از ۹ الی ۱۸ فعالیت می‌کند؛ انواع پوشاک برند و غیر برند، به فروش می‌رسد.

از مرکز خرید استانبول مال دیدن نمایید

برای خرید از جمعه‌بازار اسکودار باید به کمک خطوط ۶ یا ۱۲ اتوبوس یا خط M5 مترو استانبول، خود را به این بازار برساند. لازم به ذکر است که بیشتر فروشندگان این بازار به زبان ترکی صحبت می‌کنند.

۵. جمعه‌ بازار دوملوپنیار (Dumlupinar Friday Market):

بازار دوملوپینار

بازار محلی دوملوپنیار، یکی از جمعه‌بازارهای کوچک شهر استانبول است که در محله دوملوپینار منطقه کادیکوی برگزار می‌شود. در این بازار بیشتر کالاهای ضروری خانوارهای ترکیه مانند میوه و سبزیجات، پوشاک، انواع تنقلات سنتی، لوازم‌خانگی و … به فروش می‌رسد. البته لازم به ذکر است که تنوع محصولات در جمعه‌بازار دوملوپنیار در مقایسه با سایر جمعه‌بازارها کمتر است!

برای بازدید از این جمعه‌بازار می‌توانید از ساعت ۹ الی ۱۸ با سوار شدن در خط C52 به این بازار مراجعه کنید.

سؤالات متداول:

۱. کدام هتل‌ها به جمعه‌ بازارهای استانبول، نزدیک‌تر هستند؟

بازارهای هفتگی روز جمعه، در بیشتر محله‌های استانبول برگزار می‌شوند؛ اما هتل‌های دابل‌تری بای هیلتون اولد سیتی و دادیسون بلو بسفروس به معروف‌ترین جمعه‌بازارهای استانبول نزدیک‌ترند.

۲. ارزان‌ترین جمعه‌ بازارهای استانبول، کدام است؟

جمعه‌ بازار کادیکوی، فاتح و دوملوپینار، در مقایسه با سایر مراکز خرید قیمت بسیار ارزان‌تری دارند.

۳. چه خوراکی‌های سنتی را می‌توان در بازارهای هفتگی استانبول پیدا کرد؟

انواع شیرینی، پیش‌غذا، سر کوپ گریه، آجیل، قهوه، عسل و … را می‌توانید از بازارهای هفتگی استانبول خریداری کنید.

جمع‌بندی:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی معروف‌ترین جمعه‌ بازارهای استانبول پرداختیم. این جمعه‌بازارها بهترین فرصت برای گردشگران است که علاوه بر خرید سوغات ارزان، بافرهنگ مردم ترکیه نیز آشنا شوند.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود به مقاله یکشنبه‌ بازارهای استانبول در سایت گردشگری گشت‌نامه مراجعه کنید.

 

آیا شما تجربه خرید از بازارهای هفتگی سایر کشورها را داشته‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *