معرفی بهترین مراکز خرید در ترابزون، برای خریدی باکیفیت و اقتصادی!

معرفی بهترین مراکز خرید در ترابزون

شهر ترابزون، یکی از بندرهای مهم کشور ترکیه است که در ساحل دریای سیاه قرار دارد. این شهر به علت بهره‌مندی از طبیعت بکر و اماکن تاریخی؛ همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی ترکیه است. درصورتی‌که شما نیز قصد سفر با تور ترابزون را دارید؛ بهتر است تا قبل از سفر، یک لیست از بهترین مراکز خرید در ترابزون، تهیه کرده باشید!

بازدید از مراکز خرید ترابزون، یکی از دلایل اصلی بسیاری از گردشگران ایرانی برای سفر به بندر ترابزون است! زیرا در این بندر، می‌توان اجناس باکیفیت را با بهترین قیمت خریداری کرد. به همین علت، در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی بهترین مراکز خرید در ترابزون برای یک خرید باکیفیت و اقتصادی خواهیم پرداخت.

معروف‌ترین مراکز خرید در ترابزون را بشناسید!

بیشتر محتواهای نگارش شده درباره بندر ترابزون، به‌ معرفی جاهای دیدنی ترابزون تمرکز دارند! زیرا این شهر یک مقصد توریستی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. با این حال، آشنایی با مراکز خرید ترابزون می‌تواند به شما برای خرید بهترین لوازم و سوغات کمک بسیاری کند. از جمله بهترین مراکز خرید در ترابزون عبارت است از:

۱. مرکز خرید فروم ترابزون (Forum):

 

مرکز خرید فروم ترابزون

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در ترابزون، مرکز خرید فروم است. طراحی این مرکز خرید، با الهام از هویت شهر ترابزون و در ۴ طبقه انجام شده است. سقف این مرکز خرید به شکل موج و نمادی از دریای سیاه، چراغ‌های آن به شکل فانوس دریایی و بر روی دیوارهای آن، اشعار بدی رحمی ایوبوغلو مشاهده می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از برندهای مشهور مانند نایک، اسکچرز، منگو، تامی، آدیداس و … در این مرکز خرید یک نمایندگی دارند. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید فروم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· مسجد

· سالن کنسرت

· سالن تئاتر

· سالن سینما

· سالن ورزشی

· زمین بازی کودکان

·  رستوران بین‌المللی

· فست‌فود (مک‌دونالد و برگر کینگ)

· کافی‌شاپ

شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب به محدوده اورتا حصار برای بازدید از این مرکز خرید مراجعه کنید.

۲. مرکز خرید جواهر ترابزون (Cevahir Outlet):

مرکز خرید جواهر ترابزون

در مسیر جاده شرقی ترابزون، مرکز خرید جواهر قرار گرفته است. این اوت‌لت، در سال ۲۰۱۱ در مجاورت هتل نووتل بنا شد. بسیاری از برندهای مشهور مانند پوما، کوتون، ماوی و … در مرکز خرید جواهیر، حضور دارند؛ بنابراین شما می‌توانید با هر سلیقه و بودجه‌ای، اجناس مورد نیاز خود را تهیه کنید. شما می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۳ برای بازدید از این مرکز خرید به ۱۰ کیلومتری جاده ترابزون به ریزه مراجعه کنید.

۳. مرکز خرید وارلی باش آتاپارک ترابزون (Varlibas Atapark Shopping Center):

مرکز خرید وارلی باش آتاپارک ترابزون

درصورتی که قصد خریدی اقتصادی و ارزان را دارید؛ مرکز خرید وارلی باش آتاپارک، یکی از بهترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید ارزان ترابزون است. این مرکز خرید که در ۴ طبقه بنا شده؛ در مقایسه با سایر مراکز خرید، یک مرکز خرید کوچک محسوب می‌شود. شما می‌توانید انواع کیف و کفش، لوازم خانگی، پوشاک و … را در وارلی باش آتاپارک خریداری کنید.

ساعت بازدید از این فروشگاه، هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ می‌باشد. این مرکز خرید در محدوده اورتاحصار قرار گرفته است.

۴. مرکز خرید اروپا پازاری یا همان بازار روس‌های ترابزون (Russian Bazaar):

بازار روس‌ها در ترابزون

اگر از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب به میدان آتاتورک شهر ترابزون مراجعه کنید؛ مشاهده می‌کنید که خیابان‌های شرقی این میدان، مملو از فروشگاه و بازارهای مختلف برای خرید هستند. این خیابان به بازار روس‌ها شهرت دارد! در واقع، این بازار مانند سایر مراکز خرید یک مجتمع بزرگ نیست. لازم به ذکر است که در بازار روس‌ها، تقریبا هر چیزی با هر کیفیت و قیمتی قابل خریداری می‌باشد.

۵. مرکز خرید سارای گوموش ترابزون (Saray Gumus):

مرکز خرید سارای گوموش ترابزون

سارای گوموش، بهشت عاشقان منسوجات نقره در ترابزون است! محصولات این فروشگاه، در واقع هنر اصیل دوران عثمانی است؛ بنابراین بهترین سوغات و یادگار از شهر ترابزون را می‌توان از آنجا خریداری کرد! برای مراجعه به این فروشگاه، باید به محله فاتیح، خیابان ایاصوفیه شهر ترابزون مراجعه کنید.

۶. مرکز خرید میرا پارک ترابزون (Mirapark Shopping Center):

مرکز خرید میرا پارک ترابزون

مرکز خرید میرا پارک، به نگین خیابان ساحل آکچاد آباد شهر ترابزون شهرت دارد! این مرکز خرید میزبان انواع برندهای بین‌المللی و ترک بوده و حدود ۴۱ فروشگاه دارد. از جمله خدمات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید می‌توان به سالن سینما، زمین بازی کودک، کافی‌شاپ و فودکورت اشاره کرد.

۷. فروشگاه زنجیره‌ای کارفور در ترابزون (Carrefour SA):

فروشگاه زنجیره‌ای کارفرور

فروشگاه زنجیره‌ای کارفور، یک فروشگاه بین‌المللی است که در بسیاری از کشورها و شهرهای جهان، شعبه دارد. این فروشگاه که باکیفیت‌ترین محصولات برند را عرضه می‌کند. اگر بخت با شما یار باشد؛ ممکن از در زمان مراجعه شما به این فروشگاه، تخفیفات بسیار خوبی بر روی اجناس برند توسط این فروشگاه زنجیره‌ای، خورده باشد!

مهم‌ترین نکات برای خرید از ترابزون کدام است؟!

خریدکردن در هر شهر، ارتباط مستقیمی با فرهنگ و عادت مردمان آن اقلیم دارد! بنابراین بهتر است تا برای کسب تجربه خرید رضایت‌بخش، به نکات زیر توجه کنید:

۱. برای خرید در ترابزون، بهتر است از لیر به‌جای دلار یا یورو استفاده کنید.

۲. بهترین زمان برای خرید از ترابزون، در فصل تخفیفات فصلی و مناسبتی است.

۳. چانه‌زدن در ترابزون امری رایج است؛ بنابراین حتماً هنگام خرید چانه‌زنی را فراموش نکنید!

۴. حتماً در زمان خرید به محدودیت وزن بار خود دقت داشته باشید.

۵. یادتان باشد که در زمان برگشت به کشور، در فرودگاه مالیات کالاهای خریداری شده خود را پس بگیرید!

سخن آخر:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی بهترین مراکز خرید در ترابزون برای خریدی اقتصادی و باکیفیت پرداختیم. تهیه یک لیست از مراکز خرید قبل از سفر، باعث صرفه‌جویی در زمان و برنامه‌ریزی بهتر شما خواهد شد. شما می‌توانید پس از یک روز گشت‌وگذار در مراکز خرید، به بهترین رستوران‌های ترابزون مراجعه کرده و اوقات خوشی را سپری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *