بهترین رستوران های ترابزون، به انتخاب گردشگران

بهترین رستوران‌های ترابزون

یکی از مهم‌ترین و لذت‌بخش‌ترین برنامه‌ها، در سفر به شهرها و کشورهای دیگر؛ آشنایی با فرهنگ غذایی مردم آن منطقه است. آشنایی با غذاهای محلی، بهترین رستوران‌ها و تجربه خوردن خوراکی‌های جدید؛ یکی از جالب‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین بخش‌های مسافرت محسوب می‌شود. شهر ترابزون نیز، یکی از شهرهای ترکیه با تنوع غذایی بالاست؛ بنابراین درصورتی‌که قصد سفر با تور ترابزون را دارید؛ حتماً از قبل با بهترین رستوران‌های ترابزون آشنا شوید.

معمولاً در نزدیکی جاهای دیدنی ترابزون، رستوران‌های بسیاری راه‌اندازی شده است؛ بنابراین گردشگران درصورتی‌که رستوران‌های خوب را نشناسند؛ ممکن است دچار سردرگمی یا انتخاب اشتباه شوند! در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، شما را بهترین رستوران‌های ترابزون و هزینه خوردوخوراک در ترابزون، آشنا خواهیم کرد.

هزینه خوردوخوراک در ترابزون، چگونه است؟

پیده مشهور ترابزون

بسیاری از افرادی که قصد سفر به شهر ترابزون را دارند؛ می‌خواهند برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفرشان؛ از قیمت غذا در ترابزون مطلع شوند. معمولاً قیمت هر یک وعده غذای اصلی در رستوران‌های ارزان ۱۰ لیر، در رستوران متوسط ۲۵ لیر است؛ همچنین هر ساندویچ مک‌دونالد در شهر ترابزون ۱۶ لیر به فروش می‌رسد.

با غذاهای معروف ترابزون آشنا شوید!

نان ذرت ترابزون

همان‌طور که گفتیم شهر ترابزون فرهنگ و تنوع غذایی بالایی دارد؛ بنابراین بسیاری از گردشگران زمانی که به رستوران‌های ترابزون مراجعه می‌کنند؛ برای انتخاب غذا دچار سردرگمی می‌شوند! ۱۰ تا از بهترین غذاهایی که در رستوران‌های ترابزون می‌توانید میل کنید؛ عبارت است از:

۱. تورشو کوما

۲. هامسی پیلاوی

۳. آکچابات کوفته

۴. هامسی کوی سوتلاجی

۵. لاز بورگی

۶. کارادنیز پیدسی چشیتلر

۷. میسیر اکمک

۸. موهلاما کویما

۹. پازیلی کایگان

۱۰. کارالاهانا دلماسی

معروف‌ترین رستوران‌های ترابزون، کدام است؟

اکنون که با لذیذترین غذاها و قیمت غذا در ترابزون آشنا شدید؛ لازم است تا با رستوران‌های ترابزون نیز آشنا شوید! در ادامه به معرفی رستوران‌های ترابزون باتوجه‌به انتخاب گردشگران ایرانی، خواهیم پرداخت.

موهالاما ترابزون

۱. رستوران نیازی اوستا واقع در محله هامسیکوی:
یکی از محبوب‌ترین غذاهای ترابزون، پودینگ برنج رستوران نیازی اوستا است! قطعاً میل‌کردن این دسر خوشمزه یکی از به‌یادماندنی‌ترین مزه‌هایی می‌شود که هرگز فراموش نخواهید کرد.

۲. رستوران بتن حلوا واقع در کوچه اوزون سوکاک:
رستوران بتن حلوا در واقع یک شیرینی‌فروشی قدیمی است که بهترین حلواهای ترکی را طبخ می‌کند. دستور پخت این حلوا کاملاً سری بوده و پیشینه فعالیت آن به سال ۱۹۵۳ برمی‌گردد.

۳. رستوران دریایی لوکانته بالیکلاما بالیک واقع در محله اسکندر پاشا:
سفر به سواحل دریای سیاه، بدون صرف یک وعده غذای دریای عالی، تکمیل نخواهد شد! رستوران لوکانته بالیکلاما بالیک، بدون شک یکی از بهترین غذاهای دریایی را طبخ می‌کند.

۴. رستوران سومر واقع در جاده سومیلا:
اگر به طبیعت‌گردی و مناظر بکر علاقه دارید؛ قطعاً تجربه سرو غذا در این رستوران را فراموش نخواهید کرد. این رستوران در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری ترابزون مانند صومعه سوملا واقع شده است.

۵. رستوران محلی بز پیده واقع در محله چارشی:
پیده یکی از مشهورترین غذاهای ترکیه است که در رستوران کوچک بزو پیده، به‌صورت فوق‌العاده‌ای طبخ می‌شود! پیده این رستوران با پنیر سورمنه تهیه می‌شود که باعث می‌شود تمام پیده‌هایی که تاکنون خورده‌اید را فراموش کنید.

۶. رستوران تاریخی کالکان اوقلو پیلاوجیسی واقع در محله پازار کاپی:
پیشینه تاریخی این رستوران، به زمان جنگ ترکیه و روسیه در سال ۱۸۵۳ برمی‌گردد! در آن زمان یک آشپز به نام کالکان اوقلو مسئول پخت برنج برای سربازانی بود که به جنگ می‌رفتند؛ طعم برنج این آشپز به‌اندازه‌ای خوب بود که برسرزبان‌ها افتاد و تا به امروز این رستوران تاریخی، پابرجاست.

۷. رستوران بوردو ماوی بالیک واقع در ایستگاه تاکسی بزتپه:
اگر به کیفیت خدمات رستوران اهمیت می‌دهید؛ این رستوران با کارکنان آموزش‌دیده و حرفه‌ای در کنار غذاهای خوشمزه، همان چیزی است که می‌خواهید! همچنین غذاهای دریایی این رستوران، طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

۸. رستوران جمیل اوستا واقع در مرکز ترابزون، منطقه آتاتورک:
این رستوران، یکی از زیباترین رستوران‌های ترابزون است؛ شما می‌توانید انواع غذای دریایی و گوشتی را به‌صورت کباب در این رستوران میل کنید.

۹. رستوران کارپی پیده واقع در مرکز ترابزون کوچه هالک اوی:
اگر می‌خواهید طعم یک پیده خوشمزه را بچشید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً به این رستوران بروید! پیده‌های این رستوران با کره محلی تهیه می‌شوند.

رستوران‌های ایرانی در ترابزون را بشناسید!

لاهمعجون ترابزون

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ فرهنگ غذایی مردم ترابزون بسیار با ذائقه ایرانی‌ها سازگاری و تشابه دارد! درواقع طعم بیشتر غذاهای شهر ترابزون، مانند غذاهای ایرانی است. بااین‌حال، اگر جزو افرادی هستید که امتحان‌کردن غذاهای جدید را دوست ندارید؛ اصلاً نگران نباشید! در شهر ترابزون رستوران‌های ایرانی نیز فعالیت می‌کنند. از جمله رستوران‌های ترابزون که غذای ایرانی سرو می‌کنند؛ عبارت است از:

۱. رستوران چراغان

۲. رستوران مولانا

۳. کافه‌رستوران سلین

جمع‌بندی:

کوزو تاندیر ترابزون

یکی از چالش‌برانگیزترین انتخاب‌ها در سفر، مربوط به انتخاب غذا و رستوران است! شهر ترابزون نیز یکی از شهرهای کشور ترکیه است که تنوع غذایی بسیار بالا و ذائقه‌ای شبیه به مردم ایران دارد. در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی خوشمزه‌ترین غذاهای شهر ترابزون پرداختیم؛ همچنین شما را با هزینه خوردوخوراک در رستوران‌های ترابزون آشنا کردیم.

پیشنهاد می‌کنیم تا پس از گشت‌وگذار در مراکز خرید ترابزون، حتماً به یکی از رستوران‌های معرفی شده در این مطلب، مراجعه کنید.

 

شما کدام یک از غذاهای ترکی را می‌پسندید؟!

اگر رستوران خوبی را در شهر ترابزون می‌شناسید؛ حتماً آن را در بخش نظرات همین معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *