بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان در سال‌های آینده کدام است؟

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

یکی از کشورهای پهناور با شهرهای بزرگ در جهان، کانادا است. هرکدام از این شهرهای برای تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، زندگی یا تفریح مناسب هستند. انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان؛ زمانی اهمیت پیدا می‌کند که شما قصد اقامت چند ساله یا مادام‌العمر را داشته باشید. به همین علت، در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان در سال‌های آینده خواهیم پرداخت.

با ۱۰ تا از بهترین شهرهای کانادا آشنا شوید!

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت ایرانیان

هر فرد باتوجه‌به شرایط زندگی، سلیقه یا هدفی که برای سفر به کانادا دارد؛ معیارهای متفاوتی برای انتخاب بهترین شهر در کانادا خواهد داشت. به همین علت، در ادامه این راهنمای سفر به کانادا، شما را با ۱۰ تا از بهترین شهرهای کانادا آشنا خواهیم کرد؛ سپس باتوجه به شرایط شغلی، تحصیلی و … بهترین شهرها برای ایرانیان را معرفی می‌کنیم.

۱.  شهر تورنتو در استان انتاریو:

یکی از بهترین شهرهای کانادا که ایرانیان بسیاری را در خود جای‌داده است؛ شهر تورنتو است. این شهر، در مرکز استان انتارو واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا نیز، محسوب می‌شود. این شهر به علت جمعیت ۳ میلیون که دارد؛ موقعیت‌های شغلی بسیار متنوعی را برای مهاجران فراهم کرده است؛ بااین‌حال، هزینه زندگی بالا و ترافیک‌های سنگین از جمله معایب تورنتو شمرده می‌شود. لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کانادا در شهر تورنتو واقع شده‌اند!

۲.  شهر کبک در استان کبک:

شهر کبک در مجاورت رودخانه سنت لارنس، دومین شهری است که در لیست بهترین شهرهای کانادا قرار دارد. مردم این شهر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و معماری شهری آن، به سبک شهرهای فرانسوی قرن ۱۸ انجام شده است!

این مقاله را بخوانید:مشاغل پردرآمد در کانادا برای ایرانیان کدام است؟

۳. شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا:

حتماً شما هم آوازه ونکوور کانادا به گوشتان رسیده است! این شهر که یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان محسوب می‌شود؛ در غرب اقیانوس آرام واقع شده است؛ بنابراین به علت آب‌وهوای مرطوب قاره‌ای و پارک‌های بزرگ، یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. از جمله مزیت‌های شهر ونکوور می‌توان به امنیت و کیفیت بالای زندگی اشاره کرد؛ با این کار، بازار کار در این شهر بسیار رقابتی بوده و هزینه‌های زندگی نیز، بالا است!

۴. شهر کلگری در استان آلبرتا:

شهر کلگری که به شهر گاوچران‌ها در فیلم‌های هالیوودی شهرت دارد؛ در طول سال شاهد برگزاری انواع فستیوال، نمایشگاه و کنسرت است. این شهر با آب‌وهوای معتدل، کمترین میزان بارندگی را داشته و ۳۳۳ روز سال را، آفتابی خواهد بود. بااین‌حال، زمستان این شهر بسیار سرد و طولانی است. از جمله ویژگی‌های مثبت شهر کلگری نیز، می‌توان به مشاغل متنوع و اقتصاد قوی، هزینه زندگی مناسب و جامعه ایرانی فعال اشاره کرد.

۵. شهر اتاوا در استان انتاریو:

شهر اتاوا که پایتخت کشور کانادا نیز محسوب می‌شود؛ یکی از بهترین و مشهورترین شهرهای کانادا است. این شهر که بناهای تاریخی بسیار زیادی دارد؛ بیانگر تاریخچه کانادا بوده و سالیانه جشنواره‌های بسیاری را میزبانی می‌کند.

۶. شهر مونترال در استان کبک:

شهر مونترال که به پایتخت فرهنگی و تجاری جهان نیز شهر دارد؛ دومین شهر بزرگ کانادا محسوب می‌شود. این شهر، دومین شهر فرانسوی‌زبان دنیا نیز شناخته شده و فرهنگ مردم آن نیز، فرانسوی است. از جمله مزیت‌های زندگی در مونترال برای ایرانیان می‌توان به جامعه ایرانی فعال، هزینه زندگی پایین و بهره‌مندی از دانشگاه‌های مطرح اشاره کرد. بااین‌حال، بازار کار در مونترال بسیار کوچک است.

۷. شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا:

شهر ویکتوریا در سال ۱۸۴۳ به نام پادشاه وقت تاسیس شد. این شهر که یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان محسوب می‌شود؛ بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان را در خود جای داده است! همچنین طبیعت بسیار زیبا و شرایط آب‌وهوایی معتدل آن؛ باعث شده است تا سالیانه گردشگران و مهاجران تحصیلی بسیاری به ویکتوریا سفر کنند.

۸. شهر سنت جانز در استان نیوفاندلند:

شهر سنت جانیز با خانه‌های رنگارنگ خود در جهان شناخته می‌شود. این هر که فرهنگ‌های بسیار متنوعی را در خود جای‌داده است؛ بناهای تاریخی بسیار زیادی را در خود جای‌داده است! بنابراین، بهترین شهر کانادا برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود.

۹. شهر ادمنتون در استان آلبرتا:

اگر قصد مهاجرت مادام‌العمر به کانادا را دارید؛ شهر ادمنتون یکی از بهترین شهرهای کانادا را نیز، مدنظر داشته باشید. این شهر که یکی از بهترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود؛ از نظر فرصت‌های شغلی و هزینه‌های زندگی، شرایط بسیار مناسبی دارد. همچنین، دانشگاه‌های ادمنتون در رتبه ۵۹ جهانی بوده که آینده شما و فرزندانتان را، تضمین خواهد کرد.

۱۰.  شهر نیاگارا در استان انتاریو:

شهر نیاگارا که با آبشار بزرگ خود شهرت جهانی دارد؛ دهمین شهر برتر کشور کانادا است. این شهر، با مناطق طبیعی بکر و آب‌وهوای مرطوب قاره‌ای، بهترین مقصد برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود.

این مقاله را بخوانید:کانادا،همه چیزهایی که درباره این کشور زیبا باید بدانید

چگونه بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان را انتخاب کنیم؟

اکنون که بهترین شهرهای کانادا آشنا شدید؛ نوبت به شناخت بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان می‌رسد. شما می‌توانید باتوجه‌به شرایط خود، مناسب‌ترین شهر کانادا برای سفر یا مهاجرت را انتخاب کنید.

۱. بهترین شهرهای کانادا برای کار:

بهترین شهرهای کانادا برای کار

اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را داری؛ ابتدا باید نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید را مشخص کنید؛ زیرا تمام مشاغل در تمام شهرهای کانادا شرایط یکسانی ندارند! از جمله بهترین شهرهای کانادا برای اشتغال ایرانیان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شهر کلگری: از نظر بازار کاری بسیار متنوع است.
  • شهر ادموندون: مناسب مشاغل مرتبط با کشاورزی، فناوری اطلاعات و صنعت نفت و گاز است.
  • شهر ونکوور: بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ کانادایی در این شهر هستند.
  • شهر تورنتو: به علت جمعیت و مساحت بالا، دارای فرصت‌های شغلی متنوع است.

۲. بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل:

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید؛ باید حتماً شهرهایی را انتخاب کنید که دانشگاه‌های مطرح جهانی در آن واقع شده باشند. از جمله بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان عبارت است از:

  • شهر اتاوا: دارای دانشگاه‌های دولتی مطرح
  • شهر ونکوور: تنوع فرهنگی بالا با دانشگاه‌های معتبر
  • شهر مونترال: دانشگاه‌های فرانسوی و انگلیسی‌زبان
  • شهر تورنتو: دانشگاه‌ها با رتبه بالای جهانی

۳. بهترین شهرهای کانادا از نظر آب‌وهوا:

بهترین شهرهای کانادا از نظر آب و هوا

درصورتی‌که قصد سفر با تور کانادا را دارید؛ بهتر است شرایط آب‌وهوایی شهر را مدنظر داشته باشید. انتخاب بهترین شهر کانادا از نظر آب‌وهوایی به فصل و سلیقه شما برای سفر به کانادا بستگی دارد. بااین‌حال، شهرهای تورنتو، ونکوور، ویکتوریا، هالی فاکس و نیاگارا، دارای آب‌وهوای معتدل‌تری هستند.

همچنین شهرهای بنف، مونترال، کبک، اتاوا، ونکوور، تورنتو، کلگری، نیاگارا نیز، جزو زیباترین شهرهای کانادا هستند؛ بنابراین اگر قصد سفر تفریحی به کانادا را دارید؛ این شهرها می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای خاطره‌سازی شما باشند!

۴. بهترین شهرهای کانادا برای کشاورزی:

بهترین شهرهای کانادا برای کشاورزی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ شغل کشاورزی یکی از بهترین مشاغل کانادا محسوب می‌شود. درصورتی‌که شما قصد مهاجرت به کانادا و امرارمعاش از طریق کشاورزی را دارید؛ شهرهای کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا برای شما انتخاب‌های مناسبی هستند.

۵. بهترین شهرهای کانادا از نظر هزینه زندگی:

بهترین شهرهای کانادا از نظر هزینه زندگی

متأسفانه، بسیاری از شهرهای بزرگ کانادا از نظر هزینه زندگی، شرایط بسیار سختی دارند. بااین‌حال، اگر بخواهیم شهرهایی که علاوه بر هزینه زندگی مناسب، شرایط شغلی، امنیتی و آب‌وهوایی مناسبی را دارند معرفی کنیم؛ می‌توانیم شهرهای مونترال، کبک، ادمنتون و ساسکاچوان را نام ببریم.

۶. بهترین شهرهای کانادا از نظر امنیت:

بهترین شهرهای کانادا از نظر امنیت

امنیت، یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان است. این نیاز به‌خصوص برای انتخاب یک مقصد گردشگری یا شهر مهاجرتی، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. برای این منظور، شهرهای تورنتو، نیاگارا، واترلو، بری، برنت فورد، سنت جان از جمله امن‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شوند.

سؤالات متداول درباره بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان:

۱. هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

هزینه زندگی در شهرها و ایالات مختلف کانادا با یکدیگر کاملاً متفاوت است؛ بااین‌حال، شهرهای ونکوور و تورنتو جزو گران‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شوند. همچنین شهرهای ادمونتون و مونترال، از نظر هزینه زندگی شرایط بهتری دارند.

۲. بیشتر ایرانیان ساکن کانادا، در کدام شهرها ساکن هستند؟

شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال و ادمونتون به ترتیب، بیشترین جامعه ایرانی فعال را دارند. درصورتی که قصد دارید به‌صورت مادام‌العمر به کانادا مهاجرت کنید؛ زندگی در جایی که با فرهنگ شما سازگارتر است؛ آسان‌تر خواهد بود.

۳. کدام شهرهای کانادا، به انگلیسی صحبت می‌کنند؟

در شهرهای مختلف کانادا زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی بسیار رایج است؛ برخی از این شهرها فرانسوی‌زبان و برخی دیگر انگلیسی‌زبان هستند. از جمله شهرهایی که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی است؛ می‌توان به شهرهای تورنتو، ونکوور، کلگری و ادمنتون، اشاره کرد.

۴. شرایط مهاجرت ایرانیان به کانادا چگونه است؟

درصورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا نیز، آشنا شوید. به‌این‌ترتیب، احتمال بروز هرگونه مشکل احتمالی کاهش خواهد یافت.  ایرانیان مهاجر در کانادا می‌توانند به آسانی خانه بخرند؛ فعالیت اقتصادی داشته باشند؛ از خدمات آموزشی و درمانی استفاده کنند و حتی تابعیت کانادا را دریافت نمایند.

سخن آخر:

بهترین شهرهای کانادا برای سفر

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان را معرفی کردیم. برای انتخاب بهترین شهر کانادا برای سفر یا مهاجرت، شما باید ابتدا به نکات زیر توجه کنید:

۱. هدف شما از سفر به کانادا چیست؟

۲. شرایط مالی شما برای سفر به کانادا چگونه است؟

۳. مناسب‌ترین شرایط آب‌وهوایی برای شما کدام است؟

۴. فرهنگ و زبان شهر منتخب، با فرهنگ و زبان شما سازگاری دارد؟

 

به نظر شما، کدام یک از شهرهای کانادا برای ایرانیان مناسب‌تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *