راهنمای سفر به کانادا؛ برای سفر اولی‌ها

راهنمای سفر به کانادا

وقتی نام کشور کانادا به گوشمان می‌خورد؛ ناخودآگاه به یاد طبیعت بی‌نظیر آن خواهیم افتاد! این کشور به علت وجود جنگل‌های انبوه بارانی، کوهستان‌های زیبا، ورزش‌های تفریحی روی یخ و برف و … یک مقصد فوق‌العاده برای گردشگران عاشق طبیعت است. ازطرفی حضور مهاجران بسیار با فرهنگ‌های متنوع، به جذابیت سفر به کشور کانادا، می‌افزاید! بنابراین حتماً قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به کانادا، باید راهنمای سفر به کانادا را مطالعه کنید.

شهر آتلانتیک کانادا

درصورتی‌که تاکنون با تور کانادا سفر نکرده‌اید؛ باید بدانید که برای سفر به کانادا باید دست‌به‌جیب بوده و به دنبال یک سفر ارزان‌قیمت نباشید! در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، تمام هزینه‌های سفر به کانادا را برای شما شرح خواهیم داد.

بهترین فصل سفر به کانادا، چه زمانی است؟

شهر کبک کانادا

اولین گام برای برنامه‌ریزی یک سفر، اطلاع از شرایط آب‌وهوایی شهر یا کشور مقصد است؛ برنامه‌ریزی برای سفر به کانادا نیز، از این قاعده مستثنی نیست! کانادا یک کشور سردسیر بوده و فصل زمستان در بیشتر شهرهای آن، بسیار سخت است؛ ولی معمولاً شهرهای پرجمعیت آن زمستان‌های ملایم‌تری را تجربه می‌کنند.

با بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا آشنا شوید

بااین‌حال فصل پاییز و زمستان در کانادا برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی بهترین فرصت است! فراموش نکنید مشاهده شفق قطبی پس از یک روز زیبا، تجربه‌ای است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد. پیشنهاد می‌کنم برای سفر به کانادا در زمستان، حتماً فستیوال زمستانی اتاوا را فراموش نکنید.

با بهترین دانشگاه‌های کانادا آشنا شوید

فصل بهار و تابستان در کانادا با درختانی پر شکوفه، مناظر کوهستانی دیدنی و روزهای بلندتر، یک بهشت تمام‌نشدنی برای عاشقان طبیعت است! هرساله گردشگران بسیاری از سراسر جهان در فصل تابستان به کانادا سفر می‌کنند؛ بنابراین جشنواره‌ها و فستیوال‌های بسیاری در این فصل برگزار خواهد شد که شرکت در آن‌ها، خالی‌ازلطف نیست.

کارهای قبل از سفر به کانادا که باید بدانید!

پارک ملی فوندی

دومین گام مهم برای برنامه‌ریزی برای سفر به کانادا، این است که اطلاعات مناسبی درباره کشور مقصد داشته باشید؛ در ادامه به‌صورت خلاصه این نکات مهم را ذکر خواهیم کرد:

۱. شرایط آب‌وهوایی شهرهای مقصد را در فصلی که برای سفر انتخاب کرده‌اید بدانید.

۲. داشتن بیمه مسافرتی را جدی بگیرید.

۳. پروسه دریافت ویزا را بادقت طی کنید.

۴. شماره‌های اضطراری کشور کانادا را همراه داشته باشید.

۵. به میزان کافی دلار کانادا همراه خود ببرید.

۶. مدارک و پول نقد خود را در جای امنی نگهداری کنید.

۷. یک چک‌لیست از مکان‌های گردشگری که قصد بازدید از آن‌ها را دارید تهیه کنید.

۸. آدرس یا شماره تماس سفارت ایران در کانادا را همراه داشته باشید.

۹. بر روی کیف‌دستی، کیف پول، چمدان، قاب موبایل خود اطلاعات شخصی مانند شماره تماس، نام هتل و … را بنویسید.

۱۰. قبل از سفر حتماً از رزروشدن هتل محل اقامت مطمئن باشید.

۱۱. اگر قصد انجام ورزش‌هایی مانند اسکی را دارید؛ حتماً به پیست‌های مطمئن و شناخته شده مراجعه کنید.

۱۲. تعدادی از کلمات ضروری فرانسوی و انگلیسی را یاد بگیرید.

پارک ملی جاسپر

به‌صورت کلی بهتر است برای اولین سفر به کانادا، از خدمات تور کانادا استفاده کنید؛ زیرا با رزرو این تور، بسیاری از کارها مانند انجام پروسه ویزا، رزرو محل اقامت، خدمات ترانسفر فرودگاهی، مراجعه به مراکز خرید، گشت‌وگذار در شهر و … توسط کارشناسان و راهنماهای تور انجام خواهد شد.

ارزان‌ترین راه برای سفر به کانادا کدام است؟

برج ملی کانادا

اکنون که با همه چیز درباره کانادا، آشنا شدید؛ احتمالاً می‌پرسید که ارزان‌ترین روش برای سفر به کانادا چیست؟ برای داشتن یک سفر اقتصادی به کانادا می‌توانید راه‌های زیر را امتحان کنید.

۱. در فصل زمستان که میزان تقاضا برای سفر به کانادا کمتر است سفر کنید؛ در این شرایط قیمت هتل و … بسیار ارزان‌تر خواهد شد.

۲. از تورهای لحظه آخری استفاده کنید؛ این تورها از نظر خدمات و کیفیت فرقی با تور کانادا معمولی ندارد. علت قیمت پایین‌تر تور لحظه آخری، تکمیل‌نشدن ظرفیت تور است.

۳. هتل‌های ارزان‌تر و حمل‌ونقل عمومی را در مدت‌زمان اقامت خود در کانادا انتخاب کنید.

۴. هزینه‌های خود در زمان اقامت را به‌خوبی کنترل کنید و تاحدامکان از انجام مخارج غیرضروری و خارج از برنامه، بپرهیزید.

پاسخ به سؤالات متداول دررابطه‌با مخارج سفر به کانادا:

آبشار نیاگرا

۱.  هزینه سفر به کانادا، چقدر می‌شود؟

معمولاً به دو روش می‌توان به کانادا سفر کرد؛ با داشتن دعوت‌نامه یا بدون دعوت‌نامه! هزینه سفر در هر روش نیز، متفاوت خواهد بود. درصورتی‌که شما دعوت‌نامه داشته باشید نزدیک به ۱۵۰۰۰ دلار کانادا و بدون دعوت‌نامه حدود ۲۰۰۰۰ باید هزینه کنید.

با بهترین هتل‌های نزدیک سفارت کانادا در استانبول آشنا شوید

۲. هزینه غذا در سفر کانادا، چقدر می‌شود؟

برای محاسبه میزان هزینه غذا در کانادا، ابتدا باید این نکته را بدانید که صورت‌حساب تمام رستوران‌ها دارای ۱۰ الی ۱۵ درصد مالیات خواهد شد. به طور معمول برای صرف یک وعهده غذا در یک رستوران معمولی حدود ۲۰ الی ۳۴ دلار و در فست‌فودها تقریبا ۱۳ دلار هزینه باید کنید. ولی اگر شما اهل آشپزی در طبیعت و تهیه غذا باشید؛ مبلغ بسیار کمتری را هزینه خواهید کرد.

۳. هزینه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در سفر به کانادا، چقدر می‌شود؟

برای هر شب اقامت در اقامتگاه‌های متوسط و هتل‌های خارج از شهر کانادا باید ۲۵ الی ۱۰۰ دلار پرداخت کنید؛ همچنین هتل‌های ۳ و ۴ ستاره حدود ۱۰۰ الی ۲۵۰ دلار و هتل‌های ۵ و ۶ ستاره حدود ۲۰۰ الی ۵۰۰ دلار هزینه کنید.

۴. هزینه حمل‌ونقل در کانادا، چقدر می‌شود؟

برای سفرهای طولانی در کانادا، استفاده از قطار چندان ارزان تمام نخواهد شد؛ ولی برای مسیرهای کوتاه انتخاب مناسبی است. اگر قصد کاهش هزینه سفر خود را دارید؛ بهتر است از اتوبوس برای حمل‌ونقل داخل کانادا استفاده کنید.

برای جابه‌جایی درون‌شهری با تاکسی نیز قیمت‌ها از ۲.۶ دلار کانادا شروع شده و به‌ازای هر ۱ کیلومتر، ۱.۳ دلار به آن افزوده خواهد شد.

جمع‌بندی:

پارک ملی گروس مورن

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به راهنمای سفر به کانادا پرداختیم. بهتر است در زمان برنامه‌ریزی سفر به کانادا ابتدا یک بودجه مشخص را تعیین کنید؛ سپس باتوجه‌به میزان بودجه خود یک برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه برای سفرتان انجام دهید.

برای مدیریت هزینه‌ها در سفر به کانادا، چه روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟