بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه تحصیلی ایرانیان کدام است؟

بهترین دانشگاه‌های کانادا

تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا، به علت امکانات آموزشی عالی که دارد؛ آرزوی بسیاری از دانشجویان ایرانی است. تحصیل در مدارس کانادا، در مقایسه با تحصیل در سایر کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا؛ بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ همچنین روند دریافت ویزای تحصیلی کانادا نیز، بسیار ساده‌تر است.

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند؛ بهتر است ابتدا با بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه، آشنا شوند؛ بنابراین ما در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه به عنوان مجری تور کانادا، شما را با بهترین دانشگاه‌های کانادا آشنا خواهیم کرد.

علت استقبال از دانشجویان برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کانادا چیست؟

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، مزیت‌های بسیار زیادی دارد؛ به همین علت، بسیاری از دانشجویان ایرانی، متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستند. از جمله مزیت‌های تحصیل در کانادا عبارت است از:

۱. امکان دریافت اقامت دائمی کشور کانادا، پس از اتمام دوران تحصیل

۲. دریافت عالی‌ترین خدمات آموزشی در سطح بین‌المللی

۳. دریافت مدرک تحصیلی معتبر در تمام کشورهای جهان

۴. امکان همکاری با مؤسسه‌ها و سازمان‌های تحقیقاتی و علمی بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی

۵. آشنایی با فرهنگ متنوع مردم آمریکا و کسب تجربه‌های ارزنده در طول تحصیل

۶. میزان رضایت بالای ۹۰ درصدی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادایی

۷. و …

لیست دانشگاه‌های کانادا برای اپلای، را بشناسید:

اکنون که با مزیت‌های تحصیل در کانادا آشنا شدید؛ بهتر است با بهترین دانشگاه‌های کانادا نیز آشنا شوید. در ادامه به معرفی این دانشگاه‌ها خواهیم پرداخت.

۱. دانشگاه تورنتو کانادا:

دانشگاه تورنتو کانادا

در صدر جدول بهترین دانشگاه‌های کانادا، نام دانشگاه تورنتو می‌درخشد. این دانشگاه که قدمتی تاریخی دارد؛ اولین دانشگاهی است که در شمال کانادا تأسیس شد. دانشگاه تورنتو، از هفت کالج تشکیل شده و دستاوردهای بسیاری تاکنون کسب کرده است. دانشگاه تورنتو کانادا، سالیانه از ۱۶۰ کشور جهان دانشجو می‌پذیرد.

در حال حاضر، در سالیانه حدود ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۷۰۰ دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی، فارغ التحصیل می‌شوند. لازم به ذکر است که تاکنون ۱۰ نفر از برندگان جایزه نوبل، از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده‌اند.

۲. دانشگاه مک گیل:

دانشگاه مک گیل

یکی از دانشگاه‌های انگلیسی زبان کشور کانادا که در ایالت کبک واقع شده؛ دانشگاه مک گیل است. این دانشگاه، توسط یک تاجر اسکاتلندی به نام مک گیل در سال ۱۸۲۱ تأسیس شد. فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک گیل در رشته پزشکی و مراقبت درمانی، در جهان بسیار مطرح هستند. این دانشگاه، سالیانه از بیشتر از ۱۵۰ کشور جهان، دانشجو می‌پذیرد.

کتابخانه دانشگاه مک گیل، با بیشتر از ۶ میلیون کتاب و ۱۳ زیرمجموعه کوچک، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دانشگاهی کانادا محسوب می‌شود. دانشگاه مک گیل در حال حاضر در بیشتر از ۳۰۰ رشته دانشگاهی، تدریس می‌کند.

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا:

دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کانادا، دانشگاه بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه، از نظر تحقیق و آموزش علوم مختلف، در رتبه ۲۰ دانشگاه برتر بین‌المللی شناخته می‌شود. درصورتی که قصد دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را دارید؛ این دانشگاه، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. تاکنون ۸ نفر از برندگان جایزه نوبل و ۶۵ نفر از برندگان مسابقات المپیک، از دانشجویان این دانشگاه بوده‌اند.

لازم به ذکر است که دانشگاه بریتیش کلمبیا، یکی از بزرگ‌ترین ذره شکن‌های جهان را دارد. بریتیش کلمبیا، دارای ۱۲ کالج و ۷ دانشکده می‌باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال حاضر از بیشتر از ۱۵۰ کشور جهان دانشجو می‌پذیرد.

۴. دانشگاه آلبرتا:

دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا، یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا است که در سال ۱۹۰۸ تاسیس شد. این دانشگاه، بیشتر در رشته‌های بومی کانادا فعالیت می‌کند و سالیانه ۲۶۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل دارد.

از جمله رشته‌های این دانشگاه عبارت است از: شیمی، ریاضیات، فیزیک، زمین‌شناسی، مراقبت پزشکی، علوم کامپیوتری، علوم‌انسانی، حقوق و آموزش

۵. دانشگاه مونترال کانادا:

دانشگاه مونترال کانادا

دانشگاه مونترال کانادا، در رتبه پنجم برترین دانشگاه‌های کانادا قرار گرفته است. این دانشگاه به زبان فرانسه تدریس می‌کند و بیشتر از ۴۱ هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. حدود یک چهارم از دانشجویان این دانشگاه را، دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

درصورتی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید؛ لازم به ذکر است بدانید که شهر مونترال، یکی از شهرهای ارزان‌قیمت کانادا است؛ بنابراین برای اقامت دانشجویان بسیار مناسب خواهد بود.

۶. دانشگاه دوزبانه اتاوا:

دانشگاه اتاوا کانادا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا، دانشگاه اتاوا است. این دانشگاه به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تدریس می‌کند و توانسته است برای ۹۷ درصد از فارغ‌التحصیلانش شغل فراهم کند. دانشگاه اتاوا، دارای موزه آثار باستانی کلاسیک می‌باشد؛ که برای دانشجویان علاقه‌مند به مطالعه تاریخ بسیار جالب توجه است!

۷. دانشگاه کلگری:

دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری، در نزدیکی کوه‌های راکی، یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده است؛ سالیانه نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو پذیرش می‌کند. یکی از وجوه تمایز این دانشگاه، با سایر دانشگاه‌ها در رشته مطالعات خارجی است؛ این دانشگاه سالیانه بیشتر از ۱۱۰۰ دانشجو را به ۸۰ نقطه مختلف جهان برای مطالعه می‌فرستد!

۸. دانشگاه واترلو:

دانشگاه-واترلو-کانادا

دانشگاه واترلو با بیشتر از نیم‌قرن فعالیت؛ یکی از تازه‌ تاسیس‌ترین دانشگاه‌‌های کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه سالیانه ۳۵۰۰۰ دانشجو تمام‌وقت و نیمه‌وقت می‌پذیرد و ۱۸ درصد از این دانشجویان را از سایر کشورها، پذیرش می‌کند.

۹. دانشگاه وسترن:

دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه وسترن که از سال ۱۸۷۸ تاسیس شده است؛ همواره جزو دانشگاه‌های برتر کانادا و جهان بوده است. این دانشگاه، به‌علت دستاوردهای علمی خود، شهرت بسیار زیادی دارد؛ بنابراین پذیرش در این دانشگاه، رویای هر دانشجوی متقاضی بورسه تحصیلی می‌باشد. لازم به ذکر است که این دانشگاه سالیانه نزدیک به ۳۸۰۰۰ دانشجو از ۱۲۱ کشور جهان می‌پذیرد.

۱۰. دانشگاه مک مستر:

دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه مک مستر، با ۱۲۱ هکتار مساحت در مجاورت باغ‌های همیلتون، یکی از متمایزترین دانشگاه‌های برتر کانادا می‌باشد. این دانشگاه، توسط یک بانکدار و سناتور کانادایی، احداث شده است و نام مک مستر، از این بانکدار برگرفته شده! یکی از دانشکده‌های مک مستر، دانشکده پزشکی می‌باشد؛ این دانشکده توانسته دستاوردهای علمی بسیاری را به‌ثبت برساند!

لازم به ذکر است که دانشگاه مک مستر، جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر در جهان شناخته می‌شود؛ همچنین بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، برنده جوایز مهمی مانند نوبل، مخترعان مطرح، کسب‌وکارهای جهانی و … شده‌اند!

رتبه‌بندی و رنکینگ دانشگاه‌های کانادا، چگونه است؟

در ادامه این مطلب، می‌توانید رتبه‌بندی ۱۵ دانشگاه برتر کانادا را مشاهده کنید:

۱.  دانشگاه تورنتو واقع در استان انتاریو با رتبه ۲۶ جهانی

۲. دانشگاه مک گیل واقع در استان کبک با رتبه ۲۷ جهانی

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع در استان بریتیش کلمبیا با رتبه ۴۶ جهانی

۴. دانشگاه مونترال واقع در استان کبک با رتبه ۱۱۱ جهانی

۵. دانشگاه آلبرتا واقع در استان آلبرتا با رتبه ۱۲۶ جهانی

۶. دانشگاه مک مستر واقع در استان انتاریو با رتبه ۱۴۰ جهانی

۷. دانشگاه واترلو واقع در استان انتاریو با رتبه ۱۴۹ جهانی

۸. دانشگاه وسترن واقع در استان انتاریو با رتبه ۱۷۰ جهانی

۹. دانشگاه اتاوا واقع در استان انتاریو با رتبه ۲۳۰ جهانی

۱۰. دانشگاه کلگری واقع در استان آلبرتا با رتبه ۲۳۵ جهانی

۱۱. دانشگاه لاروال واقع در استان کبک با رتبه ۲۵۱ جهانی

۱۲. دانشگاه منیتوبا واقع در استان منیتوبا با رتبه ۲۷۴ جهانی

۱۳. دانشگاه کوئین واقع در استان انتاریو با رتبه ۳۱۵ جهانی

۱۴. دانشگاه دالهوزی واقع در استان نوا اسکوشیا با رتبه ۳۳۰ جهانی

۱۵. دانشگاه سیمون فریز واقع در استان بریتیش کلمبیا با رتبه ۳۳۹ جهانی

پاسخ به سؤالات متداول متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی کانادا:

بورسیه-تحصیلی-کانادا

۱. پذیرش در کدام یک از دانشگاه‌های کانادا، آسان‌تر است؟

یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور کانادا با ۶۳ درصد نرخ پذیرش دانشجو، دانشگاه سایمون فریزر می‌باشد. این دانشگاه تقریبا ۲۰ درصد دانشجوی خارجی می‌پذیرد؛ بنابراین پذیرش در این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌های دیگر، آسان‌تر می‌باشد.

۲. بهترین دانشگاه برای بورسیه تحصیلی، از نظر دانشجویان ایرانی چیست؟

دانشجویانی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند؛ معیارهایی را برای انتخاب یک دانشگاه خود در نظر می‌گیرند. این معیارها عبارت است از:

  • رتبه‌بندی و رنکینگ دانشگاه
  •  میزان نرخ پذیرش دانشجویان بین‌المللی
  • شرایط دانشگاه برای دانشجوهای ایرانی

جمع‌بندی:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا پرداختیم. از جمله ۱۰ دانشگاه برتر کشور کانادا عبارت است از:

۱. دانشگاه تورنتو

۲. دانشگاه مک گیل

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا

۴. دانشگاه آلبرتا

۵. دانشگاه مونترال

۶. دانشگاه مک مستر

۷. دانشگاه واترلو

۸. دانشگاه وسترن

۹. دانشگاه کلگری

۱۰. دانشگاه اتاوا

درصورتی که قصد تحصیل دردانشگاه‌های کانادا را دارید؛ می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات این مطلب از کارشناسان ویزای تحصیلی کانادا گشت‌نامه سؤال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *