تحصیل در مدارس کانادا

آشنایی با مدارس کشور کانادا

از جهات مختلفی مانند امکانات آموزشی پیشرفته، می‌توان کشور کانادا را به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت تحصیلی برای دانش‌آموزان ایرانی معرفی کرد. اما آیا با شرایط تحصیل در مدارس کانادا آشنا هستید؟ برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور به چه مدارکی نیاز داریم؟ ویزای تحصیلی کانادا چه انواعی دارد؟ مدارس خصوصی کانادا چه تفاوتی با مدارس دولتی دارند و آیا دانش‌آموزان ایرانی امکان دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا را دارند؟ برای دریافت پاسخ این سوالات، در این مطلب از آژانس گشت نامه با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

انواع مدرسه در کانادا

شاید این سوال را از خود بپرسید که آیا برای تحصیل در مدارس کانادا به عنوان یک دانش‌آموز بین‌المللی، باید در مدارس خاصی مشغول به تحصیل شد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند در مدارس عادی دولتی و خصوصی کانادا ثبت نام کنند و در آن‌ها مشغول به تحصیل شوند. بدیهی است که مدارس خصوصی هزینه تحصیل به مراتب بیشتری نسبت به مدارس دولتی دارند. همچنین امکانات مدارس خصوصی هم به مراتب بیشتر از مدارس دولتی این کشور است.

مدارس خصوصی روزانه و شبانه‌روزی کانادا

مدارس خصوصی کانادا از دو نوع تشکیل شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به مدارس روزانه و شبانه‌روزی اشاره کرد. در مدارس روزانه، دانش‌آموزان بعد از اتمام کلاس‌ها به خانه و محل اقامت خود برمی‌گردند. اما در مدارس شبانه‌روزی، دانش‌آموزان در داخل مدرسه اقامت دارند.

آشنایی با انواع مدارس کانادا

مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی کانادا شهریه به مراتب کمتری برای تحصیل از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند. در نتیجه، اگر بودجه محدودی دارید، تحصیل در این مدارس می‌تواند گزینه مناسبی برای فرزند شما یا خودتان باشد. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که جمعیت دانش‌آموزان در این مدارس به مراتب بیشتر از دانش‌آموزان مدارس خصوصی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به کانادا، تور کانادا را کلیک نمایید.

مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا

تحصیل در کشور کانادا از مقاطع مختلفی تشکیل شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به مهد کودک، پیش‌دبستانی، ابتدایی، دبیرستان دوره اول و دبیرستان دوره دوم اشاره کرد. بعد از اتمام دبیرستان هم دانشجویان وارد کالج می‌شوند. در ادامه با مقاطع مدرسه‌ای کانادا آشنا خواهیم شد.

مدارس ابتدایی کانادا

بعد از اتمام مهد کودک، دانش‌آموزان وارد مقطع ابتدایی می‌شوند که تحصیل در این دوره از سن۶ سالگی شروع می‌شود تا ۱۴ سالگی طول می‌کشد. مقطع ابتدایی را در کشور کانادا می‌توان به۸ پایه تقسیم کرد. البته در برخی از استان‌های این کشور، مقطع ابتدایی ۷ پایه دارد.

تحصیل در مدارس و انواع پایه های تحصیلی در کشور کانادا

تحصیل در دبیرستان‌های کانادا

بعد از اتمام مقطع ابتدایی، نوبت به تحصیل در دبیرستان‌های کشور کانادا می‌رسد. تحصیل در دبیرستان‌های کانادا از پایه نهم شروع می‌شود و تا دوازدهم ادامه دارد. البته دو استان انتاریو و کبک باری این مقطع شرایط تحصیلی خاص خود را دارند و یک سال دیگر هم به عنوان پایه ۱۲+ برای دانش‌آموزان این دو استان در نظر گرفته شده است.

مزایای تحصیل در کانادا

تحصیل در مدارس کشور کانادا مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فراهم شدن زمین تحصیل آسان در دانشگاه‌های این کشور، مدارک تحصیلی معتبر، امکان تبدیل ویزا، دریافت ویزای همراهی خانواده و موارد دیگر اشاره کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

ویزای همراه والدین دانش‌آموز در کانادا

یکی از مهم‌ترین مزایای انتخاب کشور کانادا برای تحصیل در مدارس آن، امکان دریافت ویزای همراهی والدین است. زمانی که یک دانش‌آموز موفق می‌شود ویزای تحصیل کشور کانادا را دریافت کند، خانواده او می‌توانند برای دریافت ویزای همراهی خانواده اقدام کنند. لازم به ذکر است که طبق توصیف سفارت کانادا، خانواده شامل مادر، پدر و برادران و خواهران زیر ۱۸ سال می‌شود.

ویزای همراهی والدین در کانادا مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان کار کردن والدین در زمان تحصیل فرزند اشاره کرد. در رابطه با اعتبار این ویزا هم باید به این نکته اشاره کنیم که این ویزا تا زمانی اعتبار دارد که دانش‌آموز در مدارس کانادا مشغول به تحصیل است. بعد از فارغ‌التحصیل شدن او از مدارس کانادا، ویزای همراهی خانواده هم باطل می‌شود.

با بهترین دانشگاه‌های کانادا اشنا شوید

نکته بسیاری مهمی درباره دریافت ویزای همراهی والدین در کشور کانادا وجود دارد و آن این است که خانواده دانش‌آموز برای دریافت ویزای همراهی باید حتما از تمکن مالی لازم برخوردار باشند. در غیر این صورت، ویزای همراهی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

فراهم شدن زمینه برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

همواره تقاضای زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد و دولت این کشور هم ویزای تحصیلی خود را تنها به دانشجویان با شرایط برتر ارائه می‌کند. این در حالی است که شما می‌توانید با تحصیل در مدارس این کشور، زمینه تحصیل آسان در دانشگاه‌های کانادا را برای فرزند خود فراهم کنید.

نحوه آشنایی با ویزای همراه والدین در کانادا

دریافت مدارک تحصیلی معتبر

برای اینکه فرزند شما بتوان در مجموعه‌های برتر جهان مشغول به تحصیل شود، باید حتما مدارک تحصیلی معتبری را در اختیار داشته باشد. اینجاست که نقش تحصیل در مدارس کشور کانادا مشخص می‌شود. مدارس این کشور از بالاترین درجه و کیفیت آموزشی برخوردار هستند که این موضوع توسط تمام کشورها و مجموعه‌های جهان تایید شده است. در نتیجه، زمانی که فرزند شما با تحصیل در مدارس این کشور، مدارک تحصیلی معتبری را دریافت کند، شانس بالایی برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی عالی را در آینده خواهد داشت. شما می‌توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان آژانس گشت نامه تماس بگیرید.

شرایط آسان پذیرش تحصیلی

برای تحصیل در بسیاری از مدارس کشورهای اروپایی و آمریکایی، شرایط پیچیده و مختلفی در نظر گرفته شده است. اما برای تحصیل در مدارس کشور کانادا، این شرایط بسیار ساده و آسان هستند و می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی، اقامت تحصیلی این کشور را برای فرزند خود دریافت کنید.

مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی مدارس کانادا چقدر است؟

یکی از سوالات مطرح شده در رابطه با تحصیل در مدارس کانادا، مدت اعتبار ویزای آن است. در این رابطه، باید بگوییم مدت زمان اعتبار ویزای دانش‌آموزی این کشور بستگی به شرایط فرد دارد. اما تا زمانی که او در این کشور مشغول به تحصیل باشد، امکان تمدید ویزای خود را خواهد داشت.

اپلای مدارس کانادا

برای اپلای در مدارس کشور کانادا، باید ابتدا پذیرش تحصیلی مدرسه مورد نظر خود را دریافت کنید. برای این منظور، باید شرایط پذیرش آن مدرسه را مطالعه کرده باشید. برخی مدارس برای پذیرش دانشجو تنها شرط معدل دارند. این در حالی است که برای تحصیل در برخی از مدارس دیگر، باید در آزمون ورودی آن‌ها شرکت کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پذیرش تحصیلی در مدرسه مورد نظرتان می‌توانید سری به وب‌سایت رسمی آن بزنید.

نحوه اپلای در مدارس کانادا

بعد از پذیرش تحصیلی مدرسه مورد نظر در کشور کانادا، نوبت به اقدام برای دریافت ویزا می‌رسد. در این مرحله، باید به سفارت کشور کانادا مراجعه و درخواست خود را برای اخذ ویزای تحصیلی برای خود یا فرزندتان ثبت کنید. بعد از انجام این کار، فرم‌هایی به شما ارائه می‌دهد که باید در کنار تمام مدارک مورد نیاز، آن‌ها را هم تکمیل و ارائه کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کانادا

بعد از تکمیل مدارک، نوبت به بررسی آن‌ها می‌رسد. در صورتی که کارشناسان سفارت کشور کانادا مدارک شما را تایید کردند، برایتان نوبت مصاحبه با افسر سفارت ثبت خواهد شد. شما و فرزندتان باید در تاریخ تعیین شده در سفارت این کشور برای مصاحبه با افسر سفارت حضور داشته باشید. بعد از مصاحبه، در صورتی که کارشناس سفارت شما را تایید کند، ویزای تحصیلی این کشور برای شما یا فرزندتان صادر خواهد شد. به محض رسیدن ویزا به دستتان، می‌توانید با اولین پرواز، به این کشور مهاجرت کنید.

سن تحصیل در مدارس کانادا

برای تحصیل در مدارس کشور کانادا، بازه سنی در نظر گرفته شده است. به این صورت که برای تحصیل در مقطع ابتدایی، باید سن فرد بین ۶ تا ۱۴  سال باشد. دانش‌آموزانی که در بازه سنی ۱۳ الی ۱۶ سال قرار دارند، می‌توانند برای تحصیل در مقطع دبیرستان دوره اول شرکت کنند. همچنین برای شرکت در دبیرستان دوره دوم هم باید دانش‌آموز در بازه سنی ۱۶ الی ۱۸ سال قرار داشته باشد.

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

دولت کانادا به دلیل شرایط کرونایی، امکان تحصیل کاملا آنلاین را برای دانش‌آموزان فراهم کرده بود. طبق این مصوبه، دانش‌آموزانی که به صورت مجازی در مدارس کانادا تحصیل می‌کنند، مدارک تحصیلی کامل و با اعتبار بالایی را از سمت مدارس خود دریافت می‌کنند.

آشنایی با هزینه تحصیل در مدارس کشور کانادا

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل یک دانش‌آموز در مدارس کشور کانادا به موارد مختلفی بستگی دارد. محل اقامت، نوع مدرسه، مقطع و پایه تحصیلی، استان محل اقامت و شرایط خاص فرد از جمله این دلایل هستند. اما می‌توان گفت که میانگین هزینه تحصیل در مدارس کانادا، شهریه سالانه در حدود ۲۵ هزار دلار است.

در ادامه لیستی از شهریه‌های تحصیل سالانه در مدارس کانادا وجود دارد:

·         شهریه ۳۵ هزار دلار کانادا برای مدرسه TFS

·         شهریه ۵۷ هزار دلاری برای مدرسه Ryal Crown

·         شهریه ۲۴ هزار دلاری برای مدرسه William

·         شهریه ۲۳ هزار دلاری برای مدرسه Notre Dame

·         شهریه ۲۵ هزار دلاری برای مدرسه Holy Cross

اخذ بورسیه تحصیلی در مدارس کانادا

دانش‌آموزانی که در مدارس کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند، می‌توانند برای دریافت بورسیه یا فاند تحصیلی اقدام کنند. بورسیه‌های تحصیلی این کشور را می‌توان به دو دسته کامل و کمک هزینه‌ای تقسیم کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

تحصیل رایگان در مدارس کانادا با اخذ بورسیه کامل

نوعی از بورسیه تحصیلی در کانادا وجود دارد که به آن بورسیه تحصیلی کامل گفته می‌شود. این بورسیه تحصیلی می‌تواند تمام هزینه‌های تحصیل شما را در کشور کانادا پوشش دهد. در برخی از انواع بورسیه‌های کامل، ماهیانه برای شما کمک هزینه‌ای برای امورات زندگی هم در نظر گرفته می‌شود!

مجموعه‌ها و مراکز مختلفی بورسیه‌های تحصیلی کامل را در کشور کانادا ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به مراکز دولتی و خصوصی اشاره کرد. برخی از این بورسیه‌ها شامل هزینه‌های تحصیل و برخی دیگر شامل هزینه‌های زندگی می‌شوند.

با بهترین هتل‌های نزدیک سفارت کانادا در استانبول اشنا شوید

نکته‌ای که درباره دریافت بورسیه تحصیلی کامل در کشور کانادا وجود دارد این است که این نوع بورسیه در تعداد بسیار محدود و با شرایط رقابتی ارائه می‌شود. در نتیجه، ممکن است شانس بالایی برای دریافت آن نداشته باشید.

بورسیه کمک‌هزینه‌ای در کشور کانادا

اگر قصد تحصیل در مدارس کشور کانادا را دارید و می‌خواهید برای خود بورسیه تحصیلی دریافت کنید، توصیه می‌کنیم به سراغ بورسیه تحصیلی کمک هزینه‌ای یا نیمه بروید. این بورسیه تحصیلی می‌تواند بخشی از هزینه‌های تحصیل شما را در مدارس کانادا پوشش دهد. در مقابل، بورسیه کمک هزینه‌ای در تعداد بسیار بالا ارائه می‌شود و شانس زیادی برای دریافت آن دارید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که هر مجموعه متناسب با شرایط خود، مبلغ خاصی را به عنوان بورسیه تحصیلی سالانه در نظر گرفته است.

آشنایی با انواع و نحوه دریافت بورس تحصیلی برای مدارس کانادا

گشت نامه؛ مشاور شما برای تحصیل در بهترین مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا مزایای بسیاری زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان اخذ ویزای همراه و شرایط آسان برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اشاره کرد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در مدارس این کشور دریافت کنید، می‌توانید با کارشناسان  آژانس گشت نامه تماس بگیرید. مجموعه ما با برخورداری از کارشناسان مهاجرتی برتر می‌تواند نیاز شما را از بابت راهنمایی جامع در زمینه تحصیل در مدارس کانادا برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *