از آنتالیا چی بخریم؟ / لیست مهم‌ترین مراکز خرید آنتالیا + آدرس و ساعت کاری

بهترین مراکز خرید در آنتالیا

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای ترکیه، شهر آنتالیا است. بسیاری از مردم، آنتالیا را با آثار باستانی و سواحل زیبای مدیترانه‌ای آن می‌شناسند؛ ولی این شهر از نظر بزرگی و تنوع مراکز تفریحی و تجاری، می‌تواند به‌خوبی با استانبول رقابت کند! درصورتی‌که شما بازارهای هفتگی، خیابان‌های اصلی و مراکز تجاری آن را بشناسید؛ می‌توانید یک خرید لذت‌بخش و متناسب با نیاز خانواده خود را تجربه کنید.

 

فاصله آنتالیا با استانبول

درصورتی‌که شما قصد سفر با تور آنتالیا را دارید؛ احتمالاً می‌پرسید که از آنتالیا چی بخریم؟ بهترین مراکز خرید آنتالیا کدام است؟ چه میزان پول برای خرید سوغات باید همراه داشته باشیم؟ به همین علت، در این مطلب از سایت گردشگری گشت‌نامه، به راهنمای جامع خرید در آنتالیا پرداختیم.

مراکز خرید آنتالیا در لارا:

مراکز خرید آنتالیا در لارا

منطقه لارا یکی از مناطق تفریحی شهر آنتالیا است. این منطقه در شرق آنتالیا واقع شده و آب‌وهوای معتدلی دارد. به علت توریستی بودن این منطقه و وجود ده‌ها هتل، پارک آبی و … مراکز خرید متنوعی در این منطقه بنا شده است. در ادامه به معرفی ۳ تا از بهترین مراکز خرید آنتالیا در لارا خواهیم پرداخت.

۱. مرکز خرید تراسیتی:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ بزرگ‌ترین مرکز خرید آنتالیا در منطقه لارا واقع شده است. مرکز خرید تراسیتی در مجاور ساحل دریای مدیترانه در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد. این مرکز خرید دارای ۱۸۵ فروشگاه از برندهای مشهور ترکی و بین‌المللی است. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی پاساژ تراسیتی می‌توان به پارکینگ، رستوران و کافه، سینما سه‌بعدی، اتاق مادر و کودک و نمازخانه اشاره کرد. برای خرید از تراسیتی، از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به آدرس آنتالیا، مراد پاشا، خیابان تکلیگولو ۵۵ محله فنر مراجعه کنید.

۲. مرکز خرید لاورا:

یکی دیگر از مشهورترین مراکز خرید در لارا، مرکز خرید لاورا است. این مجتمع تجاری با ۱۱ هزار مترمربع مساحت دارای ۸۰ فروشگاه متنوع است. از جمله امکانات رفاهی مجتمع تجاری لاورا می‌توان به زمین‌بازی کودک، رستوران و کافی‌شاپ و سینما اشاره کرد. شما می‌توانید از ساعت ۸ الی ۲۲ با اتوبوس به ایستگاه کارا AVM رفته به مجتمع تجاری لاورا مراجعه کنید.

از بهترین مراکز خرید کوش اداسی بازدید نمایید.

۳. مرکز خرید آنتالیوم پریمیوم:

مجتمع تجاری آنتالیوم پریمیوم در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. شما می‌توانی انواع اکسسوری زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک و کیف و کفش را از آنتالیوم پریمیوم خریداری کنید. برای خرید از این مجتمع تجاری می‌توانید از ساعت ۹ الی ۲۳ به آدرس: آنتالیا، منطقه لارا، خیابان لارا توریزم مراجعه کنید.

مراکز خرید آنتالیا در بلک:

مراکز خرید آنتالیا در بلک

یکی از بهترین مناطق شهر آنتالیا از نظر سرگرمی، کیفیت اقامتگاه‌ها و مراکز خرید، منطقه بلک است. این منطقه در ۲۹ کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده و بیشترین تنوع بازار محلی را دارد. در ادامه، ۳ تا از بهترین مراکز خرید آنتالیا در بلک را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. هتل و مرکز خرید سرزمین افسانه‌ها:

هتل و مرکز تجاری لند آف لجند یا سرزمین افسانه‌ها، یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آنتالیا در بلک است. این مرکز خرید که به شکل یک خیابان طراحی شده است؛ میزبان لوکس‌ترین برندهای بین‌المللی است. شما می‌توانید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیکی، مد و پوشاک اصل را از این مجتمع تجاری خریداری کنید.

از مراکز خرید ترابزون بازدید نمایید.

مرکز خرید سرزمین افسانه‌ها آنتالیا، از ساعت ۱۰ الی ۲۴ فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به منطقه بلک، بلوار آتاتورک، ساعت‌ها در این مجتمع تفریحی و تجاری گشت‌وگذار نمایید.

۲. مرکز خرید ام ام میگروس بلک:

مرکز خرید ام ام میگروس، یکی از مجتمع‌های تجاری زنجیره‌ای ترکیه است. یکی از شعب این فروشگاه در منطقه بلک، خیابان توریزم واقع شده است. شما می‌توانید انواع مواد خوراکی، لوازم‌خانگی و پوشاک را با بهترین قیمت در آنجا خریداری کنید. ساعت کار فروشگاه MM migros از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب است.

۳. مرکز خرید سیتی‌سنتر بلک:

بیشتر مسافرانی که در منطقه بلک آنتالیا سکونت دارند؛ تجربه خوبی از خرید در سیتی‌سنتر بلک دارند. این مجتمع تجاری که در مجاورت سواحل مدیترانه قرار دارد؛ چشم‌اندازی از کوه‌ها و دریا داشته و اوقات لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. شما می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۹ الی ۲۴ در خیابان آتاتورک، منطقه بلک شهر آنتالیا به این مجتمع تجاری مراجعه کنید.

مراکز خرید آنتالیا در منطقه کمر:

مراکز خرید آنتالیا در منطقه کمر

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از قدم‌زدن در بازارهای سنتی، خرید از دست‌فروشان و مشاهده صنایع‌دستی لذت می‌برید؛ گشت‌وگذار در مراکز خرید آنتالیا در منطقه کمر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. غالب مراکز خرید این منطقه، در خیابان‌ها و به‌صورت سنتی واقع شده‌اند. در ادامه به معرفی ۳ تا از بهترین مراکز خرید منطقه کمر آنتالیا خواهیم پرداخت.

۱. مرکز خرید کمر:

اولین مجتمع تجاری در منطقه کمر که به‌صورت امروزی بنا شده است؛ مرکز خرید کمر است. شما می‌توانید انواع کالای چرمی، پوشاک و جواهر را از خرید مرکز خرید تهیه کنید. زمانی که ساعت‌ها در این مرکز خرید گشت‌وگذار می‌کنید؛ نیازی نیست تا نگران گرسنگی خود باشید! زیرا این مجتمع دارای سوپرمارکت، فودکورت و رستوران‌های زنجیره‌ای است.

شما می‌توانید از ساعت ۹ صبح الی ۲۳ شب در خیابان آکدنیز منطقه کمر به این مرکز خرید مراجعه کنید.

۲. خیابان بلوار آتاتورک:

خیابان بلوار آتاتورک در منطقه کمر شهر آنتالیا؛ یکی از خیابان‌های جذاب برای عاشقان خریدکردن است! این خیابان یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های آنتالیا است که انواع بازار هفتگی نیز در آن برپا می‌شود. شما می‌توانید انواع سوغاتی مانند قهوه‌ترک، شیرینی، صنایع‌دستی، جواهرات، گلیم و فرش را از مغازه‌های بلوار آتاتورک خریداری کنید. لازم به ذکر است که مغازه‌های این خیابان همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب باز هستند.

۳. پنجشنبه‌بازار منطقه کمر آنتالیا:

یکی از بازارهای مشهور بلوار آتاتورک، پنجشنبه‌بازار کمر است. شما می‌توانید در روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ بعدازظهر در خیابان دنیز از این بازار بازدید نمایید. از جمله نکات جالب توجه این بازار برای توریست‌ها می‌توان به کالاهای دست‌دوم و اکسسوری‌های چینی اشاره کرد! لازم به ذکر است که حتما در زمان خرید از بازار کمر برای تخیف چانه‌زنی کنید؛ زیرا فروشندگان این بازار، قیمت را مقداری بالاتر می‌گویند.

مراکز خرید آنتالیا منطقه سیده:

مراکز خرید آنتالیا منطقه سیده

در ۱۵ کیلومتری شرق آنتالیا، منطقه سیده واقع شده است. این منطقه با طبیعت بکر، بناهای تاریخی و سواحل تمیز در سال‌های اخیر مورد استقبال گردشگران قرار گرفته! البته به‌علت فاصله زیاد این شهر با آنتالیا، مراکز خرید بسیار زیاد و هتل‌های زنجیره‌ای در آن افتتاح نشده است. به همین علت، در ادامه تنها به معرفی بهترین مرکز خرید انتالیا در منطقه سیده، اکتفا خواهیم کرد.

مرکز خرید ارن:

مرکز خرید ارن، شاید یک مجتمع تجاری لوکس با برندهای بین‌المللی نباشد؛ ولی به‌خوبی می‌تواند نیازهای شما در طول سفر را پاسخگو باشد! همچنین، شما می‌توانید با گشت‌وگذار در این مرکز خرید، با فرهنگ بومی مردم منطقه نیز، آشنا شوید. در مرکز خرید ارن، انواع پوشاک و خوراک با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شود.

مراکز خرید اوت‌لت آنتالیا، کدام است؟

مراکز خرید اوت‌لت آنتالیا

همان‌طور که می‌دانید؛ مراکز خرید اوت‌لت به مجتمع‌های تجاری می‌گویند که اجناس را با تخفیفات بسیار عالی عرضه می‌کند. بااین‌حال، بهتر است این نکته را بدانید که معمولاً، اجناس مراکز خرید اوت‌لت؛ یا ازمدافتاده یا تاریخ انقضا آن‌ها نزدیک است. در ادامه به معرفی ۲ تا از بهترین مراکز خرید اوت‌لت آنتالیا خواهیم پرداخت.

۱. مرکز خرید اوت‌لت دیپو:

مرکز خرید دیپو، یکی از مشهورترین اوت‌لت‌های آنتالیا است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۴ در منطقه کپز، خیابان آلتینا سینان، خیابان سریک بنا شده است. اوت‌لت دیپو دارای ۹۰ فروشگاه، چند سالن سینما، کافه و رستوران و پیست کارتینگ است.

از جمله مزایای این مرکز خرید می‌توان به دسترسی آسان با سیستم حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ اوت‌لت دیپو یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در منطقه دریای مدیترانه شناخته شده است!

۲. مرکز خرید اوت‌لت مانیانا:

اوت‌لت مانیانا، در منطقه آکسور آنتالیا، خیابان کمر اگزی، خیابان لارا توریزم واقع شده است. شما می‌توانید انواع کیف و کفش، پوشاک و سایر سوغات را با قیمت بسیار مناسب از این مرکز خرید، تهیه کنید. ساعت کار این مجتمع تجاری از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ شب است.

از مراکز خرید ارزان در آنتالیا، چه چیزی سوغات بخریم؟

سوغات شهر آنتالیا

خرید سوغات و یادگاری از سفرها، یکی از رسوم فرهنگ ایرانی است؛ بااین‌حال، بسیاری از گردشگران می‌پرسند که از مراکز خرید آنتالیا چه چیزی به‌عنوان سوغات خریداری کنیم؟ از جمله سوغات آنتالیا می‌توان موارد زیر را پیشنهاد داد:

  1. راحت‌الحلقوم
  2. فرش و گلیم دست‌بافت
  3. باقلوا ترکی
  4. قهوه‌ترک
  5. انواع ادویه مخصوص آنتالیا
  6. میوه خشک و آجیل
  7. ظروف دست‌ساز سفالی یا بشقاب‌های سرامیکی
  8. اکسسوری‌‌های سنتی ترکیه
  9. ظروف مسی
  10. محصولات چرمی

سخن آخر:

مراکز خرید ارزان در انتالیا

در این مطلب از سایت گشت‌نامه، به معرفی بزرگ‌ترین مراکز خرید آنتالیا پرداختیم. شهر توریستی آنتالیا، دارای مراکز خرید، خیابان‌های شلوغ و مغازه‌های بسیاری برای خرید گردشگران است؛ بنابراین اگر قبلاً به این شهر سفر کرده‌اید؛ تجربه خرید خود را در بخش نظرات با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *