راهنمای بازدید از کاخ آتاتورک در ترابزون

بازدید از کاخ آتاتورک در ترابزون

یکی از زیباترین نماد‌های شهر ترابزون، کاخ آتاتورک است. این کاخ که بر روی تپه سویوک سو، خودنمایی می‌کند؛ یکی از آثار تاریخی ترکیه محسوب می‌شود. بازدید از کاخ آتاتورک در ترابزون، با مصنوعات، اشیا و منظره رؤیایی که دارد؛ می‌تواند لحظات و خاطرات به‌یادماندنی برای بازدیدکنندگان خود، ایجاد کند. در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به راهنمای بازدید از کاخ آتاتورک در ترابزون خواهیم پرداخت؛ بنابراین درصورتی که قصد سفر با تور ترابزون را دارید؛ حتماً این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

با تاریخچه کاخ آتاتورک در ترابزون آشنا شوید!

عمارت و قصر آتاتورک، یکی از جاهای دیدنی ترابزون است. این کاخ که به‌عنوان نمادی شهر ترابزون شناخته می‌شود؛ دارای ارزش تاریخی خاصی برای کشور ترکیه است. کاخ آتاتورک، با مجموعه‌ای از ظروف عتیقه، مجموعه‌های غذاخوری ارزشمند و … اکنون کاربری موزه پیدا کرده است.

باغ عمارت آتاتورک

قصر آتاتورک، در ابتدای قرن ۱۹ میلادی، به‌عنوان تفرجگاه تابستانی کنستانتین کابایانیتیس ساخته شد. کنستانتین در سال ۱۹۲۳ شهر ترابزون را ترک کرد و این کوشک در سال ۱۹۲۴، به‌ استراحتگاه آتاتورک تبدیل شد. در واقع این قصر، یک هدیه از طرف مردم شهر ترابزون به آتاتورک و همسر او می‌باشد. این عمارت باشکوه و تاریخی، از سال ۱۹۴۳ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بررسی طراحی و معماری عمارت آتاتورک:

کوشک آتاتورک از جنس سنگ با نمای سفید در چهار طبقه بنا شده است. این کاخ باشکوه با الهام از معماری رنسانس غربی طراحی شده و دکوراسیون بسیار زیبایی دارد. اطراف این قصر، یک باغ با پوشش گیاهی بسیار زیبا طراحی شده که ظاهری شیک و لوکس به این بنا بخشیده است!

معماری داخلی کاخ آتاتورک، به سبک بغدادی بوده و انواع کاشی‌کاری و گچ‌بری‌های زیبا بر روی سقف این کاخ مشاهده می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از کاخ آتاتورک در ترابزون، چه فصلی است؟

بازدید از کاخ آتاتورک در ترابزون، در تمام فصول سال مناسب است. باغ‌های اطراف این عمارت، در فصل بهار و تابستان بسیار دیدنی است! فصل پاییز نیز، با تم نارنجی درختان باغ، همچنان نمای این کاخ جذاب خواهد بود. البته لازم به ذکر است که عکس‌برداری از نمای داخلی کاخ آتاتورک، ممنوع است! بنابراین بهتر است در فصل‌های بهار و تابستان که باغ عمارت سرسبز و روزها بلند است؛ از این موزه بازدید کنید.

داخل عمارت آتاتورک

مسیرهای دسترسی به کاخ آتاتورک در ترابزون کدام است؟

برای بازدید از قصر آتاتورک، شما می‌توانید با اتوبوس‌های مخصوص در یکی از خط‌های حکیم اوغلو چشمه، ایکی چشمه لر، سویوک سو گونیلر یا آیدینلیک پیاده شوید؛ سپس پس از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به عمارت و قصر آتاتورک خواهید رسید.

پاسخ به سؤالات متداول:

۱. هزینه بازدید از کاخ آتاتورک در ترابزون، چقدر است؟

برای بازدید از کاخ آتاتورک، باید بلیت تهیه کنید. قیمت این بلیت برای افراد بزرگسال ۱۰ لیر و برای کودکان زیر ۱۲ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال برابر با ۵ لیر می‌باشد. بهتر است حدود ۳ ساعت برای بازدید از این موزه درنظر بگیرید.

۲. چه‌ جاهای دیدنی در اطراف کاخ و عمارت آتاتورک وجود دارد؟

درصورتی که قصد بازدید از عمارت آتاتورک و گشت‌وگذار در شهر ترابزون را دارید؛ بهتر است از قلعه ترابزون، موزه تاریخ ترابزون، باغ گیاه‌شناسی ترابزون، موزه ایاصوفیه ترابزون، عمارت پریسترا و پارک محسن سازیجی اوغلو نیز بازدید کنید.

۳. نزدیک‌ترین هتل‌ها به کاخ آتاتورک در ترابزون کدام است؟

هتل‌های زورلو گرند، گبسی گرند، بلو اند گرین و زاگنوپاشا کوناکلاری از جمله نزدیک‌ترین هتل‌ها برای اقامت در نزدیکی کاخ آتاتورک هستند.

۴. رستوران‌های نزدیک به کاخ آتاتورک در ترابزون کدام است؟

رستوران بنگوسو، لوکما تاتلی، اردوغدو، کوناک اوغلو پیده، مانقال باشی و ارنلر سوفراسی از جمله نزدیک‌ترین رستوران‌ها به موزه آتاتورک محسوب می‌شوند.

سخن آخر:

اتاق کاخ آتاتورک

کاخ آتاتورک در ترابزون، یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی شهر ترابزون و کشور ترکیه است. این کاخ و عمارت که اکنون به یک موزه تاریخی تبدیل شده است؛ دارای قوانین خاصی برای بازدیدکنندگان است. بهتر است در زمان بازدید از این موزه، موارد زیر را رعایت کنید:

۱. در زمان بازدید حتماً سکوت را رعایت کنید.

۲. عکس‌برداری در داخل کاخ ممنوع است.

۳. حتماً در ابتدا صبح یا عصر که ازدحام جمعیت کمتر است؛ برای بازدید به قصر آتاتورک بروید.

درصورتی که برای اولین‌بار به شهر ترابزون ترکیه سفر می‌کنید؛ آژانس گردشگری گشت‌نامه پیشنهاد می‌کند تا حتماً از دریاچه اوزون گل ترابزون نیز بازدید کنید.

 

درصورتی که از کاخ آتاتورک در ترابزون بازدید کرده‌اید؛ حتماً تجربه سفر خود را در بخش نظرات این مطلب با گشت‌نامه به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *