دریاچه اوزون گل ترابزون، مرواریدی در ساحل دریای سیاه!

دریاچه اوزون گل ترابزون

اگر جزو علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و مناطق بکر هستید؛ دریاچه اوزون گل ترابزون، تکه‌ای از بهشت زمینی است که تماشای آن، خسته نخواهید شد. دریاچه اوزون گل، یکی از جاهای دیدنی ترابزون است که در قلب یک کوهستان سرسبز و دل‌فریب، قرار دارد. این دریاچه زیبا که به علت رانش زمین و تغییرات جغرافیایی به وجود آمده است؛ دارای ۱۵ متر عمق و ۵۰ هزار مترمربع مساحت می‌باشد.

دریاچه اوزون گل در شب

درصورتی‌که قصد سفر با تور ترابزون را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک شب را به اقامت در دریاچه و هتل‌های اطراف دریاچه، اختصاص دهید. در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی امکانات و تفریحات اطراف دریاچه اوزون گل ترابزون و راه‌های دسترسی به آن، خواهیم پرداخت.

آب‌وهوای دریاچه اوزون گل ترابزون، چگونه است؟

دریاچه اوزون گل در زمستان

همان‌طور که گفتیم؛ دریاچه اوزون گل در مناطق کوهستانی ترابزون، و در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. به همین علت دارای آب‌وهوای ییلاقی و خنک می‌باشد؛ البته به‌علت نزدیکی منطقه ترابزون به دریای سیاه، شرایط جوی این منطقه از نوع معتدل می‌باشد؛ به‌طوری‌که گرما و سرما در فصول تابستان و زمستان آزاردهنده نمی‌باشد.

لازم به ذکر این نکته است که؛ بهترین زمان بازدید از دریاچه ازون گل، فصل‌های بهار و تابستان هستند.

راه‌های دسترسی به دریاچه اوزون گل، کدام است؟

دریاچه اوزون گل، در استان ترابزون و در منطقه چای کارا قرار دارد. فاصله ترابزون تا دریاچه، حدود ۹۸ کیلومتر و معادل ۱:۳۰ تا ۲ ساعت می‌باشد. در ادامه به بیان راه‌های دسترسی به دریاچه اوزون گل می‌پردازیم.

برای دسترسی به دریاچه اوزون گل با اتوبوس، باید اتوبوس‌های شهر چای کارا را سوار شوید؛ پس از رسیدن به مقصد، با تاکسی خود را به دریاچه برسانید. درصورتی‌که می‌خواهید به دریاچه اوزون گل ترابزون سفر کنید؛ باید بدانید که جاده منتهی به دریاچه، سنگلاخی است.

روستای ترابزون و دریاچه اوزون گل

بهترین روش برای سفر به دریاچه اوزون گل ترابزون، سفر با تور است. این تورها قیمت مناسبی داشته و علاوه بر رفت‌وبرگشت آسان، می‌توانید از سایر امکانات تور نیز، بهره‌مند شوید.

آیا امکان اقامت در مجاورت دریاچه اوزون گل ترابزون، وجود دارد؟

بسیاری از افراد عاشق طبیعت‌گردی؛ علاقه دارند تا شب را در مجاورت دریاچه اوزون گل، اقامت داشته باشند. خبر خوب برای این افراد این است که روستای ترابزون، امکاناتی جهت اقامت را برای گردشگران در نظر گرفته است! اطراف دریاچه اوزون گل، هتل‌های ۳ و ۴ ستاره با ۲۰۰۰ اتاق ساخته شده که از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند.. از جمله معروف‌ترین هتل‌های اطراف دریاچه اوزون گل عبارت است از:

۱. متل انال

۲. مهمان‌خانه یالی آپارت

۳. هتل سزگین

۴. هتل کاخ کوزی

۵. هتل اینان کاردسلر

با امکانات تفریحی و رفاهی اطراف دریاچه اوزون گل، آشنا شوید:

مسیر پیاده روی دریاچه

اکنون که با دریاچه اوزون گل ترابزون و شرایط اقامت چندروزه در آنجا آشنا شدید؛ بهتر است امکانات رفاهی و تفریحی اطراف دریاچه اوزون گل را نیز، بشناسید. از جمله امکانات تفریحی و رفاهی اطراف دریاچه اوزون گل عبارت است از:

۱. آلاچیق‌ها و نیمکت‌هایی که در ساحل دریاچه در نظر گرفته شده است.

۲. پارکینگ عمومی جهت رفاه گردشگرانی که با خودرو شخصی سفر می‌کنند.

۳. دوربین‌های دوچشمی که روبه‌روی مسجد اوزون گل قرار دارند؛ شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید مناظر اطراف دریاچه را به‌خوبی مشاهده کنید.

۴. چرخ‌های خوراکی دست فروشگاه که انواع بلال کبابی، بلوط و … را می‌فروشند.

۵. کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی که با طعم غذاهای سنتی ترکی، سفر شما را خاطره‌انگیز می‌کنند. پیشنهاد گشت‌نامه به شما این است که حتماً از ماهی‌های قزل‌آلای کبابی دریاچه نیز، سفارش داده و از طعم آن لذت ببرید.

۶. شهربازی کوچک مخصوص کودکان که در حاشیه دریاچه که در نزدیکی پارکینگ قرار دارد.

۷. قایق‌سواری بر روی دریاچه با قایق‌های پدالی اجاره‌ای که آرامش خاصی را برای شما خواهد داشت.

۸. دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در طبیعت اطراف دریاچه اوزون گل!

۹. کوهنوردی در کوه‌های مجاور دریاچه و بازدید از آبگیرهای کوچک کوهستانی

۱۰. چتربازی بر فراز دریاچه اوزون گل که یکی از تفریحات گران‌قیمت محسوب می‌شود.

سؤالات متداول:

۱. چه جاهای دیدنی در اطراف دریاچه اوزون گل، وجود دارد؟

درصورتی‌که به دریاچه اوزون گل ترابزون سفر می‌کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً از مسجد اوزون گل، پل اوزون گل، روستای شراه، ییلاق هالدیزن و ییلاق گارستر نیز، بازدید کنید.

پل چوبی دریاچه اوزون گل

۲. ساختمان بنا شده در ساحل دریاچه اوزون گل، چیست؟

در مجاورت دریاچه اوزون گل، یک بنا سفیدرنگ و کوچک به رنگ سفید مشاهده می‌کنید؛ این بنا که دارای دو مناره بلند و به سبک معماری دوران عثمانی ساخته شده؛ همان مسجد ترابزون است. این مسجد در سال ۲۰۰۲ ساخته شد.

جمع‌بندی:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، با یکدیگر در عالم خیال به دریاچه اوزون گل ترابزون سفر کردیم؛ با شرایط آب‌وهوایی و راه‌های دسترسی به آن آشنا شدیم؛ و از امکانات تفریحی و رفاهی آن لذت بردیم! پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که با تور به ترابزون سفر کردید؛ حتماً از کاخ آتاتورک در شهر ترابزون نیز، بازدید کنید.

آیا تابه‌حال دریاچه اوزون گل ترابزون را از نزدیک دیده‌اید؟

تجربه شما از سفر به ترابزون چگونه بوده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *