میدان جمهوری ایروان

نماییی زیبا از میدان جمهوری ایروان ارمنستان

میدان جمهوری ایروان را در زبان ارمنی “هانراپتوتیان هراپاراک” می‌گویند که به اختصار به آن هراپاراک گفته میشود. در گذشته میدان جمهوری را به نام میدان لنین می‌شناختند که در جنوب غربی میدان مجسمه لنین قرار گرفته بود. این مجسمه در سال ۱۹۹۰ برچیده شد. این میدان به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مناطق پایتخت ارمنستان به شمار می‌رود. شما می‌توانید با آژانس گشت نامه و همراه تور ارمنستان این میدان چهارده هزار متر مربعی که در ساخت آن سبک‌های مختلف معماری مورد استفاده قرار گرفته است را از نزدیک مشاهده کنید.

رستوران‌های اطراف میدان جمهوری ایروان

در نزدیکی میدان جمهوری ایروان رستورانها و کافی شاپ‌های متعددی دیده میشود. از جمله رستوران‌هایی که در اطراف هراپاراک قرار دارند، می‌توان به رستوران شرپ، رستوران یلدا، رستوران تاورن ، رستوران بربر، رستوران دولماما، رستوران لواش، رستوران هندی محک اشاره کرد. این رستوران و غذا خوری‌ها از انواع غذاهای با کیفیت و خوشمزه‌ای برخوردار هستند.                                                                     

 جهت رزرو بلیط هواپیما ارمنستان به راهنمای خرید بلیط هواپیما فلای ارنا مراجعه نمایید.                                                     

فواره‌های موزیکال میدان جمهوری ایروان

طراحی فواره های موزیکال میدان جمهوری توسط دانشمندی به نام آبرام آبرامیان صورت گرفته است. این فواره‌های زیبا در مقابل موزه تاریخ و گالری هنر از خود نمایشی نورانی به اجرا می‌گذارند. به طوری‌که تغییر ریتم آهنگ‌ها همزمان با رنگ فواره‌ها صحنه هیجان انگیزی را ایجاد می‌کند. نمایش جذاب و سرگرم‌کننده با تغییر جریان آب فواره‌ها، نظر افراد زیادی را به خود جلب می‌کند.

ساختمان و بناهای اطراف هراپاراک

میدان جمهوری ارمنستان به وسیله هفت ساختمان مهم از جمله وزارت انرژی و منابع طبیعی، وزارت امور خارجه، اداره پست مرکزی، وزارت دارایی، خانه دولت، ساختمان موزه تاریخ و گالری ملی احاطه شده است. هتل ماریوت که به عنوان یکی از بهترین هتل‌های ایروان شناخته شده است از بناهای اطراف میدان هراپاراک است. ساخت این اماکن از سنگ توفای ارمنی به رنگ سفید و قرمز صورت گرفته است.
هنگامی‌که وارد میدان جمهوری می‌شوید، در ساختمان دولت ساعت بزرگی را مشاهده می‌کنید. این ساعت  در سال ۱۹۱۴ به ایروان انتقال داده شده است. عقربه کوچک این ساعت۱۷۳ سانتی‌متر و عقربه بزرگ آن ۱۸۸ سانتی‌متر می‌باشد. حدود چهار متر قطر صفحه ساعت است. این ساعت زیبا و بزرگ توجه مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

نماییی زیبا از میدان جمهوری ایروان ارمنستان
نمایی زیبا از میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری میدان مرکزی شهر ایروان می‌باشد که توسط خیابان‌های آبوویان، نالبندیان ، «تیگران متز»، «وازگن سارگسیان» و «آمیریان» قطع می‌شود. درابتدای خیابان نالبندیان ایستگاه مترو و بلوار یکشنبه بازار و ساختمان وزارت آموزش عالی قرار گرفته است. در خیابان آبوویان رستوران ، کافه ، فروشگاه ، سالن نمایش و کنسرت ، هتل های مجهز ، سینما و …  قراردارد و برای تفریحات و قدم زدن در تمام ساعات شبانه روز مناسب است.

خیابان تیگران متز پر است از فروشگاه های ارزان قیمت لباس و کفش، فروشگاه زنجیره ای ، صرافی ، رستوران و… که برای قدم زدن و خرید در تمام طول روز مملو از جمعیت و گردشگران است. همچنین تفریحات و قدم زدن در دیگر خیابان های منتهی به هراپاراک  را نباید از دست داد.

هتل‌های اطراف میدان جمهوری ایروان

هتل الکساندر ایروان حدود چهارصد متر با Republic Square Yerevan فاصله دارد. این هتل از طراحی مدرن و چشم‌گیری برخوردار است. امکانات هتل الکساندر مانند یک هتل پنج ستاره و بسیار مجهز و پیشرفته می‌باشد. استخر سرپوشیده زیبا، مرکز سلامت و اسپا، باشگاه ورزشی، رستوران با کیفیت و… مجموعه‌ای از بهترین‌های این هتل گرانقیمت به شمار می‌روند.

Grand Hotel Yerevan  هتل نسبتا کوچک اما بسیار لوکس و زیبا با فاصله کم از سالن اپرای ایروان و گالری ملی قرار دارد. این هتل از امکانات ویژه‌ای همچون استخر بزرگ و زیبا، اینترنت رایگان، رستوران اختصاصی، اتاق‌های بزرگ خانوادگی و… برخوردار است. به دلیل طراحی فوق‌العاده جذاب، این هتل یکی از اقامتگا‌ه‌های شیک و متفاوت محسوب می‌شود.

هتل‌های اطراف میدان جمهوری ایروان
هتل‌های اطراف میدان جمهوری ایروان

هتل Erebuni یک هتل چهار ستاره به دور از زرق و برق می‌باشد. این هتل مدرن به شکل مینیمالیستی طراحی شده است. صبحانه رایگان و اینترنت رایگان برای مسافران و گردشگران مهیا می‌باشد. این هتل به میدان جمهوری چسبیده است و در مرکز شهر قرار دارد. بنابراین با اقامت در هتل Erebuni می‌توانید به راحتی از جاذبه‌های گردشگری مختلف ایروان دیدن کنید.

تفریحات و امکانات گردشگری میدان جمهوری

به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری و ساختمان‌های زیبا در اطراف میدان جمهوری ایروان، گردشگران و مسافران پیاده‌روی و شب‌گردی را در برنامه خود قرار می‌دهند. میدان هراپاراک از امکاناتی همچون غرفه صنایع دستی، رستوران، کافه، سرویس بهداشتی، نیمکت و… برخوردار است. شما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید به تفریح بپردازید و از جاذبه‌های دیدنی عکس بگیرید.

نگارخانه ملی و موزه تاریخ ارمنستان

تاسیس نگارخانه ملی در سال ۱۹۲۱ صورت گرفته است. این نگار خانه دارای هشت طبقه می‌باشد. یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان که آیتم‌های برتر از هنرهای روسی، کلکسیون‌های اروپای غربی و ارمنی را در خود جای داده است، موزه تاریخ ارمنستان می‌باشد. نگارخانه ملی ارمنستان یکی از پربازدیدترین اماکن ایروان است. نگهداری آثار هنرمندان مشهور دنیا در این نگارخانه قابل توجه است.

نگارخانه میدان جمهوری ایروان

علاوه بر رقص فوراه‌های موزیکال، جشن‌های ارامنه، موسیقی، پایکوبی، آتش بازی و… در میدان جمهوری ایروان توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. شما می‌توانید با تور ارمنستان سفری دلچسب و هیجان انگیز را تجربه کنید.  گشت نامه سرزمین پارسان علاوه بر میدان جمهوری شما را با سایر جاذبه‌های ارمنستان مانند کاسکاد ایروان آشنا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *