کاسکاد ایروان یا هزار پله ارمنستان؛ یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های این کشور

مجسمه‌های معروف در کاسکاد یا هزار پله ایروان

اولین بار معمار ارشد ارمنستان به نام الکساندر تامانیان اقدام به طراحی کاسکاد ایروان(The Cascad Yerevan) یا هزار پله ارمنستان کرد. هدف از این طرح اتصال مناطق مسکونی به مرکز شهر بود. با پایان عمر الکساندر، طراحی و ساخت کاسکاد در سال ۱۹۸۰ با طراحی توروسیان آغاز شد. شما می‌توانید با کسب اطلاع از تور ارمنستان با سفر به ایروان، هزار پله ارمنستان را از نزدیک مشاهده کنید.

فضای بیرونی کاسکاد ایروان

محوطه سبز بسیار زیادی با مساحت‌های کوچک، فضای بیرونی کاسکاد را در برگرفته است. باغچه‌های زیبا با گل‌های رنگارنگی که به شکل هنرمندانه‌ای درست شده‌اند، در این فضا دیده می‌شوند. تعداد زیادی مجسمه‌های گوناگون که به دست افراد هنرمند و معروف ساخته شده‌اند در فضای بیرونی کاسکاد به چشم می‌خورند. این مجسمه‌ها از شهرت خاصی برخوردار هستند که مورد توجه شهروندان، مهمانان و گردشگران می‌باشند. 

جهت رزرو بلیط هواپیما ارمنستان به راهمای خرید بلیط فلای آرنا مراجعه نمایید.

مجسمه‌های معروف هزار پله ایروان

در هزار پله ارمنستان مجسمه‌های معروفی همچون دو بیننده، ژست نشستن و پلکان‌ها اثر هنرمند معروف  لین چادویک  مجسمه‌ساز  انگلیسی به چشم می‌خورد. خرگوش در حال پریدن از ناقوس و آکروبات بازها اثر  بری فلاناگان  هنرمند اهل ولز در کاسکاد قرار دارد. مجسمه پنجره باز اثر  یاروسلاو بریخت‌وا و استانیسلاو لیبسکیند  زوج معروف اهل چک از جمله مجسمه‌های موجود در هزار پله ارمنستان می‌باشد.

مجسمه‌های معروف اطراف کاسکاد ایروان یا هزار پله
مجسمه‌های معروف اطراف کاسکاد ایروان یا هزار پله

مجسمه جنگجوی رومی اثر  فرناندو بوتیرو  هنرمند کلمبیایی در بالای کاسکاد قرار دارد.مجسمه گربه سیاه در جلو هزار پله به چشم می‌خورد. این مجسمه‌های ارزشمند از هنرمندان جهان در کاسکاد ایروان توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. در این مکان موزه کافسجیان قرار دارد. این موزه از شش سالن مجزا برخوردار است. در این موزه فروشگاهی شبیه به نمایشگاه قرار دارد.

موزه کافسجیان

معروف‌ترین آثار هنری معاصر ارمنستان در موزه کافسجیان قرار دارند. شما می‌توانید چند گالری هنری ارزشمند و چندین نمایشگاه که به صورت دائمی در این موزه حضور دارند را از نزدیک مشاهده کنید. فروشگاه بسیار زیبایی از صنایع دستی ارمنستان، کارهای هنری و آثار نفیس هنرمندان در این موزه به فروش می‌رسد. گردشگرانی که برای دیدن هزار پله به کاسکاد می‌روند، از این موزه خیره‌کننده نیز دیدن می‌کنند.

نمایی زیبا از هزارپله ایروان در شب

کاسکاد چند پله دارد؟

هزار پله ارمنستان راه‌پله عظیم و باشکوهی‌ست که مرکز شهر ایروان را به خیابان مانومنت و پارک هاختاناک متصل می‌کند. این مجموعه زیبا دارای ۵۷۲ پله است. ارتفاع کامل هزار پله ایروان از پایین‌ترین قسمت تا قسمت بالکن که بلندترین بخش کاسکاد است ۴۵۰متر می‌باشد. محوطه سرسبز، پله‌ها، آبشارهای کوچک، مجسمه‌ها و… کاسکاد به عنوان یکی از جاذبه‌های ارمنستان توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

ممکن است برخی افراد از لحاظ جسمی توانایی بالا رفتن از پله‌های کاسکاد را نداشته باشند. هرگز نگران نباشید. در قسمت کناری پله‌های عظیم کاسکاد، پله برقی قرار دارد و شما می‌توانید به آسانی این مسیر را طی کنید. ایستادن در بالای پلکان‌ها و تماشای منظره فوق‌العاده بی‌نظیر سبب می‌شود، گردشگران زیادی از سراسر دنیا این پله‌ها  را پیاده طی کنند و لحظات شیرین و دلچسبی را تجربه کنند.

نمایی از بالای بنای کاسکاد ایروان

ساعات بازدید هزار پله ارمنستان

بازدید از کاسکاد ایروان به صورت رایگان در تمام روزهای هفته و هر ساعت از شبانه روز امکان‌پذیر است. قسمت‌هایی از موزه و فضای داخلی هزار پله ایروان رایگان است. اما جهت بازدید برخی قسمت‌های موزه کافسجیان تهیه بلیط الزامی است. ساعات بازدید موزه ده صبح الی هشت شب در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه می‌باشد. هدف این موزه معرفی آثار هنرمندان معاصر به گردشگران است.

شما می‌توانید با تور ارمنستان سفری رویایی و هیجان انگیز را تجربه کنید. رزرو هتل با قیمت مناسب، بازدید از کاسکاد ایروان یا  هزار پله ارمنستان ،میدان جمهوری ایروان، دریاچه سوان، مراکز معروف خرید ارمنستان، مجسمه مادر، جرموک ارمنستان، پارک آبی ایروان و… از جمله خدمات گشت نامه سرزمین پارسان می‌باشد. این شرکت با امکانات ویژه شما را در سفری ایمن و شگفت انگیز همراهی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *