سوغات وان ترکیه

انواع سفال و سرامیک از سوغات معروف وان ترکیه می‌باشند

بیشتر افراد وقتی به سفر می‌روند، عادت به خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان یا حتی خودشان دارند. تور وان یکی از مقصدهای محبوب گردشگران ایرانی است. این شهر به دلیل نزدیک بودن به ایران و هزینه سفر ارزان‌تر سالانه میزبان بسیاری از ایرانیان است. وجود مراکز خرید متعددی مانند Van AVM که بهترین‌ برندها در آن فعالیت می‌کنند، باعث شده است هیچ گردشگری دست خالی به ایران باز نگردد. شهر وان همچنین قدمت تاریخی زیاد و سوغاتی‌های رنگارنگی دارد. در این مطلب از آژانس گردشگری گشت نامه چند مورد از بهترین سوغات وان ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم.

خرید سوغات از شهر زیبای وان ترکیه

خرید در شهر وان

وان ترکیه مراکز خرید بزرگی دارد که می‌توانید در آن‌ها پوشاک، محصولات الکترونیکی و حتی مواد غذایی و صنایع دستی بخرید. اگر به دنبال بهترین زمان حراج در وان ترکیه هستید ویا به دنبال تجربه خرید خاص‌تری هستید می‌توانید در جواهر فروشی‌ها، محصولات نقره‌کاری خاص این شهر را ببینید و خریداری کنید. همچنین می‌توانید از بازار روسی که یک بازار رو‌باز است و ایرانی‌ها و روس‌ها در آنجا کالای خود را می‌فروشند، دیدن کنید.

راهنمای خرید سوغات در  شهر وان ترکیه

خرید کردن چه برای خودمان چه به عنوان سوغات برای دوستان لذت‌بخش است. برای خرید سوغات وان ترکیه می‌توانید به بازاهای سنتی بروید یا از مراکز خرید وان خرید کنید.

راهنمای خرید سوغات در وان ترکیه

در بازارهای سنتی می‌توان سوغاتی مثل نماد چشم نظر، فرش و گلیم، آلات موسیقی ترکی و صنایع دستی دیگر تهیه کرد. با مراجعه به مراکز خرید نیز دست شما برای انتخاب پوشاک و لوازم الکترونیکی از برندهای معتبر دنیا و برندهای ترک باز است. در ادامه بهترین سوغات وان ترکیه را به شما معرفی می‌کنیم.

قهوه ترک؛ سوغات پرطرفدار

از نوشیدنی‌های پرطرفدار، نه تنها در ترکیه بلکه در همه‌جای دنیا می‌توان قهوه ترک را نام برد. در سفر به شهر وان حتما قهوه ترک را امتحان کنید تا این نوشیدنی گرم و دلچسب را در زادگاه اصلی آن تجربه کرده باشید. خیلی از ایرانی‌ها هنگام بازگشت چه برای خود و چه برای دوستان و آشنایان چند بسته قهوه ترک به عنوان سوغات وان ترکیه به همراه دارند.

چای ترک؛ سوغاتی آرامش‌بخش

یکی دیگر از نوشیدنی‌های گرم و بی‌نظیر که در سفر خود تجربه خواهید کرد چای ترک است. پس از گشت و گذار در بازار و دیدن از شهر، یک فنجان چای ترک بسیار می‌چسبد. چای ترک نسبت به قهوه ترک ارزان‌تر است و گزینه مناسبی برای سوغاتی دادن است. می‌توانید چند بسته از این چای را تهیه کنید که وقتی از سفر برمی‌گردید به عنوان سوغات وان ترکیه به دوستان خود هدیه بدهید.

باقلوا ترکی؛ سوغات شیرین وان برای دوستان

یکی از شیرینی‌های معروف ترکیه باقلوا است که طرفدار زیادی دارد. امکان ندارد که به ترکیه بروید و اسم این شیرینی را نشنوید. باقلوا فقط در ترکیه معروف نیست بلکه در بسیاری از کشورها مورد استقبال است. این شیرینی با مغز گردو و پسته را به همراه شیره و عسل سرو می‌کنند. باقلوای ترکی گزینه خوش‌مزه‌ای است که می‌توانید به عنوان سوغات با خود بیاورید.

انواع شیرینیجات و راحت الحلقوم از سوغات معروف شهر وان هستند

راحت‌الحلقوم و یک سوغات خوش‌مزه دیگر

باز هم یک خوراکی خوشمزه دیگر که می‌توانید به دوستانتان به عنوان سوغات هدیه دهید. راحت‌الحلقوم شیرینی نرم و خوشمزه‌ای است که معمولا همراه با چای سرو می‌شود. هر جای شهر وان سفر کنید راحت‌الحلقوم را در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت پیدا می‌کنید. راحت‌الحلقوم به همراه چای ترک ترکیب ایده‌آلی برای هدیه دادن و سوغات است.

نماد چشم‌نظر برای دوری از چشم بد

محال است به وان ترکیه سفر کنید و اجناس سرامیکی این شهر به چشم شما نیایند. از سوغات وان ترکیه که بسیار در این شهر معروف است می‌توان نماد چشم نظر را نام برد. مردم شهر وان بر این باورند که نماد چشم نظر می‌تواند چشم بد را دور کند به همین دلیل است هرجای شهر که قدم بگذارید، از تاکسی گرفته تا منازل و مغازه‌ها این نماد را بسیار می‌بینبید. هدیه دادن نماد چشم نطر به عنوان سوغات بسیار رایج است.

فرش و گلیم دستباف ترکی

اگر به دنبال تحت تاثیر قرار دادن کسی به وسیله سوغاتی هستید فرش و گلیم وان ترکیه انتخاب مناسبی برای شما است. درست است که در صنعت فرش دنیا ایران جایگاه ویژه‌ای دارد اما فرش و گلیم وان ترکیه هم نقش‌های زیبایی دارند و دل علاقه‌مندان به فرش را می‌برند. فرش‌های دستباف ترکیه قیمت بالایی دارند زیرا برای تهیه آن‌ها زحمت بسیاری کشیده شده است. می‌توانید یکی از این فرش‌های زیبا را در ابعاد کوچک تهیه کرده و به عنوان سوغاتی با خود بیاورید.

جهت تهیه سوغات وان می‌توانید به مراکز خرید متنوع در این شهر مراجعه نمایید

پوشاک ترک؛ سوغاتی با کیفیت

بسیاری باور دارند بهترین سوغاتی که هر شخص می‌تواند تهیه کند پوشاک ترکیه است. سال‌هاست که پوشاک ترک به دلیل جنس مرغوب و دوخت عالی بر سر زبان‌ها افتاده و همچنین بسیاری از برندهای معتبر دنیا مانند برندهای اتالیایی، آلمانی و فرانسوی در ترکیه شعبه دارند و شما می‌توانید کالای مورد نظر خود را از آن‌ها تهیه کنید. بسیاری از مسافران پوشاک را به عنوان سوغات وان ترکیه انتخاب می‌کنند.

لوازم آنتیک و عتیقه‌جات عثمانی؛ سوغات مشهور وان ترکیه

عتیقه‌جات ترکیه از آن سوغاتی‌های خاص و به یاد ماندنی است که می‌توانید برای خودتان یا آشنایانتان تهیه کنید. آنتیک فروشی‌های زیادی در سطح شهر وان ترکیه قرار دارد که به هرکدام مراجعه کنید با وسایل و عتیقه‌جات زیبایی روبرو می‌شوید. همچنین از سوغات دیگر وان ترکیه می‌توان به نقره‌کاری‌های آن اشاره کرد که بسیار معروف و زیبا هستند. انتخاب نقره و عتیقه‌جات عثمانی هم مانند فرش و گلیم این شهر به عنوان سوغات هزینه بر اما شگفت‌انگیز است.

لوسترهای رنگی و زیبای وان ترکیه

با مراجعه به فروشگاه‌های زینتی و صنایع دستی می‌توانید شاهد جلوه لوسترهای رنگینی باشید که از محبوب‌ترین سوغات وان ترکیه هستند. جنس لوسترهای وان ترکیه از شیشه، سرامیک و جنسی کاشی مانند است که با قرار دادن لامپ‌های رنگی در آن‌ها زیبایی این محصولات را به ویژه در شب چند برابر می‌کنند. لوسترهای رنگی از زیباترین سوغات وان ترکیه به حساب می‌آیند.

 از انواع سفال و سرامیک از سوغات معروف وان ترکیه نام برده می‌شود.

آلات موسیقی سنتی ترکی

اگر خودتان یا دوستانتان از طرفداران موسیقی سنتی ترکی هستید بی‌شک بهترین سوغات وان ترکیه برای شما آلات موسیقی سنتی این کشور است. تنبک و فلوت را بیشتر از سایر سازها برای سوغات انتخاب می‌کنند زیرا جا‌به‌جایی آن‌ها ساده‌تر و راحت‌تر است. آلات موسیقی کاربردی‌ترین گزینه برای انتخاب به عنوان سوغات هستند.

خرید سوغات از وان ترکیه؛ خریدی لذت بخش و هیجان‌انگیز

خرید سوغات از شهر وان ترکیه لذت بالایی دارد چرا که دست شما برای انتخاب سوغات بسیار باز است. از خوراکی‌های خوشمزه گرفته تا آلات موسیقی و حتی فرش هرچه بخواهید برای انتخاب وجود دارد. به غیر از مرکز خرید Van AVM مراکز خرید دیگری نیز در وان ترکیه فعالیت می‌کنند و اجناس باکیفیتی دارند. یکی از این مراکز خرید تورکویس مال (Torquoise Mall) نام دارد که مکان مناسبی برای خرید به شمار می‌آید. یکی دیگر از مراکز معروف شهر وان هم آیدین پریهام (Aydin Periham) با ظاهری قدیمی اما دارای اجناس متنوع از برندهای معروف اروپا و ترکیه است.

دراین مطلب از گشت نامه سعی کردیم تا شما مسافرین گرامی با سوغات وان ترکیه بیشتر آشنا شوید و برای انتخاب سوغات آگاهی بیشتری داشته باشید. ما درگشت نامه با ارائه انواع تور با قیمت مناسب و معرفی مکان‌های توریستی معروف هر شهر بهترین تجربه سفر را برای شما ایجاد خواهیم کرد.