راهنمای سفر به وان ترکیه

راهنمای سفر به وان و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و بازارها و مراکز خرید

وان ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران، جاذبه‌های گردشگری متنوع و هزینه‌های مناسب مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی است. بسیاری از گردشگران ترکیه با خرید تور وان و استفاده از راهنمای سفر، هزینه‌های سفر خود را کاهش می‌دهند و بهترین اماکن تاریخی و طبیعی و بازارهای پرطرفدار این شهر را برای بازدید انتخاب می‌کنند. در این مطلب از گشت‌نامه، راهمای سفر به وان ترکیه را در اختیارتان می‌گذاریم.

دانستنی‌های مربوط به شهر وان ترکیه

تاریخچه شهر وان را بدانید

شهر وان ترکیه با قدمت ۳۴۰۰ ساله خود از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا به‌شمار می‌رود. قدمت این شهر به هزاره اول پیش از میلاد برمی‌گردد. این شهر ۹۰۰ سال پیش از میلاد با نام شهر توشپا، به‌عنوان پایتخت امپراتوری اورارتو و بعدها به‌عنوان مرکز ارمنی‌ها شناخته شد. وان بزرگ‌ترین شهر در شرق ترکیه است که مردم آن به زبان کردی کرمانجی صحبت می‌کنند. بیشتر ساکنین آن را بعد از کردها، ترکمن‌ها، ترک‌ها و اقلیت‌هایی از ارامنه تشکیل می‌دهند.

چه زمانی به شهر زیبای وان سفر کنیم؟

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت ارز، بسیاری از مردم برای سفر به ترکیه، شهر وان را انتخاب می‌کنند. هزینه‌های مسافرت و خرید در این شهر نسبت به سایر شهرهای دیگر این کشور کمتر است و مقصد گردشگری مناسبی برای ایرانیان به‌شمار می‌رود. برای سفر به این شهر، باید از یک راهنمای سفر به وان استفاده کرد. چرا که با توجه به آب‌وهوای کوهستانی این شهر، انتخاب زمان مناسب برای سفر به آن، اهمیت بالایی دارد.

بهترین فصل سفر به وان چه فصلی است؟

انتخاب بهترین زمان سفر به هدف مسافران بستگی دارد. وان ترکیه انواع آب‌وهوا را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند در اواخر فصل بهار تا اوایل پاییز از آب‌وهوای مساعد، در زمستان از هوای برفی و در تابستان نیز از گرمای مطلوب بهره ببرند. با توجه به هدف خود از سفر، می‌توانید با مشورت با یک راهنمای سفر به وان، فصل مناسب خود را برای سفر به این شهر توریستی زیبا انتخاب کنید.

با چی به وان ترکیه سفر کنیم؟

راه‌های متنوع سفر به وان، یکی از مزایای مهم آن برای گردشگران است. با توجه به این که فرودگاه‌های این شهر پروازهای مستقیم کمی برای ایران دارند، مسافران ترجیح‌ می‌دهند برای سفر به وان از اتوبوس و قطار استفاده کنند.

سفر به وان‌ ترکیه با اتوبوس و قطار

با توجه به هزینه بالای پروازها، سه مرز زمینی موجود (رازی، سرو و بازرگان) و مسیر ریلی تبریز، بهترین روش مسافرت به وان ترکیه هستند. مدت‌زمان سفر مرزی با اتوبوس به این شهر از ۱۰ تا ۱۵ ساعت متغیر است. مبدا قطارهای وان نیز شهر تبریز است که سفر از تبریز تا وان ۷ ساعت طول می‌کشد.

اطلاعات مربوط به سفر به وان و انتخاب مسیرهای سفر به این شهر توریستی

بهترین فصل خرید در وان‌ ترکیه

مراکز متنوع خرید در وان ترکیه، امکان خرید انواع سوغاتی‌ها را برای شما فراهم می‌کند. بهترین زمان حراج در وان ترکیه به تقویم فارسی، از اوایل دی‌ماه تا حدود ۱۵ دی است که حراج‌های زیادی برای مسافران در این بازه زمانی در دسترس هستند. انتخاب ماهرترین راهنمای سفر به وان‌ ترکیه کمک زیادی به صرفه‌جویی در هزینه‌های خرید مسافران می‌کند.

بلک فرایدی در وان‌ ترکیه

شهرت عمده شهر وان، به دلیل بازارهای خریدوفروش و تخفیف‌های بی‌نظیر آن است. بلک فرایدی در وان از یک هفته قبل از ۲۵ نوامبر (۴ آذر) شروع می‌شود و چند روز بعد نیز به اتمام می‌رسد. در این بازه تمام بازارها تخفیف‌های خوبی ارائه می‌دهند.

راهنمای سفر به وان و اشنایی با بازارها و مراکز خرید این شهر

خرید سوغات وان

برای خرید سوغات وان، باید از یک راهنمای سفر کمک گرفت؛ زیرا آن‌ها با صنایع دستی و سوغات مناسب این شهر آشنایی دارند و گزینه‌های خوبی را به ‌شما معرفی می‌کنند. مال‌های وان ترکیه، اجناس متعددی را برای انتخاب شما عرضه می‌کنند.

برخی از مهم‌ترین سوغاتی‌های وان عبارت‌اند از:

·         راحت‌الحلقوم

·         چای ترک

·         اجناس سرامیکی

·         فرش و گلیم

مراکز خرید وان ترکیه

در زمان سفر ، شما هیچ محدودیتی برای انتخاب مراکز خرید وان ندارید. بازارهای سنتی و تاریخی این شهر در کنار پاساژهای لوکس و مدرن، انواع مختلفی از قالی‌ها، ظروف، لباس، خوراکی‌ها و … را به‌فروش می‌رسانند. مهم‌ترین مراکز خرید وان عبارت‌اند از:

·         فروشگاه‌های برشکا (Bershka)

·         مرکز خرید وان ای وی ام (Van AVM)

·         تورکوزمال (Turquoise Mall)

·         آیدین پریهان (Aydın Perihan İş Merkezi)

بهترین جاهای دیدنی وان را بشناسید!

جاذبه‌های گردشگری در وان‌ ترکیه، آن‌قدر تنوع دارند که اگر بهترین راهنمای سفر به وان را در کنار خود نداشته باشید، نمی‌توانید از تمام آن‌ها بازدید کنید. این شهر قدیمی با انواع متعدد بناهای تاریخی و جاذبه‌های دیدنی یکی از بهترین مقصدهای گردشگری به‌شمار می‌رود.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری وان با مطالعه راهنمای سفر به وان

مهم‌ترین جاهای دیدنی شهر وان ترکیه عبارت‌اند از:

·         کلیسای آکدامار یا کلیسای ارمنی صلیب مقدس

·         قلعه وان

·         پارک آبی چاقداش وان

·         پارک کورتولوش

·         موزه وان

·         کتیبه خشایارشاه

·         جزیره آکدامار

·         آبشار مرادیه

·         گورستان باستانی احلات

دریاچه وان

دریاچه وان، بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی کشور ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است که نماد شهر وان به‌شمار می‌رود. دریاچه‌ای مثلثی شکل که امکان شنا، ماهیگیری و قایق‌سواری را فراهم کرده و زیبایی‌های این دریاچه، آن را به مهم‌ترین مرکز گردشگری وان ترکیه تبدیل می‌کند.

تفریحات پرطرفدار در وان ترکیه

مراکز تفریحی متعدد در وان، بهترین سرگرمی‌ها را برای شما به وجود می‌آورند. یکی از ویژگی‌های اصلی وان به‌عنوان یک شهر توریستی، تنوع بالا در ارائه امکانات تفریحی است که با استفاده از یک راهنمای مناسب برای سفر به این شهر، می‌توان از طیف متعدد این تفریحات استفاده کرد.

مراکز تفریحی وان ترکیه عبارت‌اند از:

·         خانه گربه وان

·         آکوا پارک وان

·         پارک آبی ساحل دیوان

·         اسکله وان

·         لونا پارک گولی وان

·         کارتینگ وان

·         لونا پارک دوئو وان

·         ایپک پارک

·         پارک کورتولوش

انتخاب رستوران‌های ایرانی در وان و کلوپ‌های شبانه در هتل‌ها با کمک راهنمای سفر به وان

شهر وان با برخورداری از انواع متعددی از رستوران‌ها و کلوپ‌ها، بهترین امکانات رفاهی را برای استراحت گردشگران فراهم می‌کند. با توجه به استقبال ایرانیان برای سفر به این شهر، بسیاری از رستوران‌های وان ، طبخ غذای ایرانی را در منوی خود قرار داده‌اند. کلوپ‌های شبانه در هتل‌ها نیز یک بستر مناسب برای رفع خستگی‌های سفر و تجربه‌کردن یک‌لحظه به‌یادماندنی هستند.

مهم‌ترین رستوران‌های ایرانی در وان ترکیه عبارت‌اند از:

·         رستوران  Sütçü Fevzi

·         رستوران Kervansaray

·         رستوران Kebabistan

·         رستوران Firavîn

·         رستوران Aişe

·         رستوران Halil İbrahim Sofrası

گشت ‌نامه؛ بهترین راهنمای سفر به وان ترکیه را در اختیارتان می‌گذارد

استفاده از تور وان برای سفر به این شهر توریستی، بهترین گزینه برای کاهش هزینه‌ها و استفاده حداکثری از امکانات رفاهی و گردشگری وان است. آژانس مسافرتی و گردشگری گشت نامه انواع پکیج‌های مسافرتی برای سفر به این شهر را عرضه می‌کند.

گشت‌نامه با فراهم‌ کردن بهترین شرایط و مناسب‌ترین قیمت، راهنمای خوبی برای سفر به وان ترکیه است. شما می‌توانید برای سفر به این شهر زیبای ترکیه، از خدمات مجموعه ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *