رستوران های وان ترکیه؛ مقصدی جذاب در این شهر زیبا

لیست بهترین رستوران های وان ترکیه و رستوران Halil İbrahim Sofrası

وان یکی از شهرهای شرق ترکیه با رستوران‌های گوناگون در سطح شهر است. در حال حاضر این شهر به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده که یکی از علت‌های آن رستوران های وان ترکیه است. تنوع در منو، غذاهای محلی خوشمزه کردی و ترکی و همچنین حضور رستوران‌ها و کافه‌های زنجیره‌ای همچون استارباکس مواردی هستند که در  تور وان با آن روبرو خواهید شد. در این مقاله با آژانس گردشگری گشت‌ نامه همراه باشید تا شما را با معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر وان آشنا کنیم.

معرفی بهترین رستورانهای شهر وان ترکیه

بهترین رستوران های وان ترکیه

همان‌طورکه گفته شد وان یک شهر توریستی است و هر سال گردشگران زیادی به این شهر مسافرت می‌کنند. تهیه غذا از رستوران‌های خوب و سالم یکی از دغدغه مسافرین است که شهر وان با داشتن رستوران‌های متعدد این مشکل را برطرف کرده است. بهترین رستوران‌های وان عبارتند از:

· Erkoc Cag Kebap

· Halil İbrahim Sofrası 

· Kebabistan 

· Pidem

· Tepe Ocakbaşı

· Mevlana

·  Mahall City 

· Asiyan Ev Yemekleri 

· Merkez Et Lokantasi Marti

· Elit 

· Akdamar 

· Hacioglu Kebapcisi 

· Tamara Ocakbaşı

· Aişe 

· Kervansaray 

· Firavîn 

· Sütçü Fevzi

آشنایی با انواع غذاها و رستورانهای سنتی در وان ترکیه

رستوران Erkoc Cag Kebap

این رستوران محبوبیت زیادی بین گردشگران داخلی و خارجی دارد. همان‌طور که از نام رستوران مشخص است کباب‌های معروف و لذیذی داشته، فضای رستوران تمیز بوده و کارکنان آن نظافت را به خوبیرعایت می‌کنند. همچنین محیط آرام همراه با موسیقی دلنشین سرو غذا را جذاب‌تر می‌کند. سوپ، گوشت بره، برنج، کباب دونر، کباب برگ و استیک از غذاهای پرطرف‌دار این رستوران هستند.

رستوران Erkoc Cag Kebap

رستوران Halil İbrahim Sofrası 

سرو غذا در این رستوران بیشتر به دلیل دورچین‌های جذابش معروف شده که هر فردی را به خوردن غذا وسوسه می‌کند.کباب ترکی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران است و قیمت مناسب همراه با کیفیت، عالی این رستوران را به یکی از معروف‌ترین رستوران‎های وان ترکیه تبدیل کرده است.

رستوران Halil İbrahim Sofrası

کافه و رستوران Kebabistan

یکی از مزایای این رستوران آشپزخانه آن است که رو به مشتریان بوده و می‌توان محیط آشپزخانه را دید و از طبخ سالم غذاها مطمئن شد. این رستوران فرهنگ بومی شهر وان را حفظ کرده، به طوری که با ورود به این رستوران و چیدمان آن می‌توان به خوبی فرهنگ مردمان بومی منطقه را احساس کرد. غذای اصلی در این رستوران کباب بوده که به صورت سنتی سرو می‌شود.

کافه و رستوران Kebabistan

رستوران Pidem

نام این رستوران را از یک غذای سنتی‌ به نام پیده گرفته‌اند. پیده یک وعده غذایی سنتی است که طرف‌داران زیادی دارد و اخیرا آن را هم به منوی فست فودها اضافه کرده‌اند. پایه این غذا خمیر بوده که روی آن گوشت مرغ و سبزیجات ریخته و در تنور پخته می‌شود. در این رستوران علاوه بر فست‌فود، غذاهای ترکی و برگرهای بین المللی هم طبخ می‌شود.

رستوران Pidem

رستوران Tepe Ocakbaşı

برترین امتیاز این رستوران منوی آن بوده که دارای تنوع در انواع غذاها، کباب‌ها، دسرها و نوشیدنی‌ها است. رستوران Tepe Ocakbaşı بین المللی است و این را می‌توان از دکوراسیون و چیدمان آن فهمید. علاوه بر آن در منوی رستوران، غذاهای بین المللی از سایر کشورها هم دیده می‌شود. این رستوران هم جزو معروف‌ترین رستوران های وان ترکیه است.

رستوران Tepe Ocakbaşı

رستوران Mevlana

این رستوران در خیابان معروف جمهوریت، در کنار پارک آبی چاقداش قرار دارد و به مرکز خرید وان نزدیک است. همچنین این رستوران به دلیل دسترسی آسان و موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد همیشه پر از مشتری است. رتبه خوب رستوران Mevlana از دید کاربران گوگل، قیمت مناسب غذاها در کنار کیفیت و تمیز بودن محیط باعث معروفیتش شده و آن را باید جز یکی از رستوران‌های خوب وان ترکیه در نظر گرفت.

رستوران Mevlana

رستوران محل سیتی (Mahall City)

رستوران محل سیتی در نزدیکی موزه شهر وان قرار گرفته و می‌توانید بعد از بازدید موزه به این رستوران بروید و از غذاهای متنوع و لذیذ آن استفاده کنید. تنوع در منوی این رستوران که شامل غذاهای ایتالیایی، آسیای شرقی، سوپ‌های ترکی و سوشی است در کنار دورچین زیبا و وسوسه کننده، وجه تمایز این رستوران با سایر رستوران‌ها می‌باشد.

رستوران محل سیتی (Mahall City)

رستوران Asiyan Ev Yemekleri

می‌توان گفت که بیشتر منوی این رستوران شامل غذاهای محلی است. وجود چنین منویی رستوران Asiyan Ev Yemekleri را به یکی از جذاب‌ترین رستوران های وان ترکیه تبدیل کرده که توانسته است رتبه خوبی از کاربران گوگل کسب کند. غذاهای محلی perde pilavi و Keledoş در این رستوران زیاد سفارش داده می‌شوند و با خوردن این غذاها طعم آن‌ها تا مدت‌ها در یاد شما باقی می‌ماند. برخورد صمیمی کارکنان هم دلیل دیگر شهرت این رستوران است.

رستوران Asiyan Ev Yemekleri

کافه و رستوران  Merkez Et Lokantasi

یکی از خوشمزه‌ترین و بهترین رستوران های وان ترکیه ، Merkez Et Lokantasi است. در منوی این رستوران انواع کباب‌ها، سوپ‌های ترکی، دسرها و نوشیدنی دیده می‌شود. کباب ترکی، بره و کباب برگ از غذاهای پرمصرف این رستوران است. این رستوران با داشتن محیطی پاکیزه، سالم و کارکنانی خوش‌اخلاق توانسته جایگاه خوبی در بین رستوران‌های وان ترکیه کسب کند.

کافه و رستوران Merkez Et Lokantasi

کافه و رستوران Marti

این کافه رستوران در ساحل زیبای دریاچه وان قرار دارد، و با نمای بی‌نظیر از دریا و اسکله و همچنین با داشتن دکوراسیونی جذاب، منوی متنوع، غذاهای با کیفیت و قیمت مناسب لحظات فراموش نشدنی را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. منوی متفاوت این کافه رستوران با ارائه غذاهای لذیذ ایتالیایی به همراه غذاهای ترکی  و محیط خاص و جذاب آن تجربه‌ای به یاد ماندنی و فراموش نشدنی را در شهر وان ترکیه برای شما رقم می‌زند.

کافه و رستوران Marti

کافه و رستوان Elit

رستوران الیت در هتل الیت ورد واقع شده که یکی از بهترین هتل‌های شهر وان و یکی از رستوران‌های لوکس وان ترکیه است. به دلیل اینکه این رستوران در هتل قرار دارد در منوی آن علاوه بر غذاهای بومی، انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرهای بین المللی هم دیده می‌شود. صبحانه‌های خاص و انواع آب میوه‌های طبیعی که در ویتامین بار رستوران الیت سرو می‌شوند آن را در بین گردشگران پرطرف‌دار کرده است.

کافه و رستوان Elit

رستوران Akdamar 

سرو غذاهای دریایی در Akdamar  آن را از سایر رستوران‌ها متمایز می‌کند. کسانی که علاقه‌مند به خوردن غذاهای دریایی هستند بهتر است به این رستوران بروند و علاوه بر آن از غذاهای سنتی ترکی هم میل کنند. سرو غذاهای دریایی و سنتی در کنار هم رستوران Akdamar را به یکی از بهترین رستوران های وان ترکیه تبدیل کرده است. نزدیکی دو مرکز خرید و یک پارک آبی به این رستوران دسترسی راحتی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

رستوران Akdamar

رستوران Hacioglu Kebapcisi 

در بین رستوران‌های معروف کبابی حاجی اغلو شهرت زیادی دارد و تنها جایی است که می‌توان طعم اصلی کباب ترکی را چشید. قیمت مناسب در کنار سرویس‌دهی و سرو جذاب غذا، شهرت این رستوران را دو چندان کرده است. علاوه بر انواع کباب‌ها و دونرها، پیده‌ها و سوپ‌های ترکی هم در این رستوران طبخ و سرو می‌شوند. این رستوران نیز در خیابان جمهوریت شهر وان ترکیه قرار دارد.

رستوران Hacioglu Kebapcisi

رستوران Tamara Ocakbaşı جذاب‌ترین رستوران در وان ترکیه

رستوران تامارا در هتلی به همین اسم قراردارد که محیطی خاص و شرایط دلپذیری را برای گردشگران فراهم می‌کند. در این رستوران برای هر میز یک کوره مخصوص در نظر گرفته شده و گردشگران می‌توانند غذاهای خود را پخته و از همنشینی با همراهان در حین پختن غذا و بوی مطبوع کباب لذت ببرند. انواع نوشیدنی‌های متناسب با کباب‌های مختلف نیز در منوی این رستوران وجود دارد.

رستوران Tamara Ocakbaşı

رستوران Aişe

رستوران عایشه توسط گروهی از زنان محلی اداره می‌شود. هر روز چند مدل غذای مختلف ترکی و کردی در این رستوران پخته می‌شود. قیمت مناسب این غذا به همراه پخت جذاب آن دلیل معروفیت این رستوران است. سرو غذا در پاسیویی رنگانگ رستوران عاشیه را جذاب‌تر کرده است.

رستوران Aişe

کافه و رستوران Kervansaray

غذای خوب و با کیفیت، محیط جذاب و سرو غذا در ظروف مسی از ویژگی‌های رستوران Kervansaray است. منوی کامل این رستوران هر ذائقه و سلیقه‌ای را در بر می‌گیرد. Kervansaray برای افراد علاقه‌مند به رژیم گیاه‌خواری هم غذاهای مناسبی دارد. با توجه به قرا گرفتن این رستوران در مرکز شهر و دسترسی آسان نباید از شلوغ بودن آن تعجب کرد.

کافه و رستوران Kervansaray

رستوران Firavîn

استفاده درست از هارمونی رنگ‌ها برای طراحی داخلی رستوران نظر اکثر گردشگران را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل رستوران Firavîn جزو یکی از بهترین رستوران‌های وان ترکیه شده است. رستوران Firavîn به زبان کوردی به معنی وعده ناهار است. در این رستوران علاوه بر غذاهای خوشمزه کوردی غذاهای ترکی نیز سرو می‌شود.

رستوران Firavîn

رستوران Sütçü Fevzi

منوی صبحانه این رستوران بسیار متنوع بوده و دلیل شهرت رستوران Sütçü Fevzi است. این رستوران یکی از جذاب‌ترین رستوران های وان ترکیه می‌باشد که برای سرو صبحانه‌ای خاطره‌انگیز و به دور از شلوغی هتل اقامت خود می‌توانید به آن مراجعه کنید و از فضا و تنوع در سرو صبحانه لذت ببرید.

معروف‌ترین رستوران های وان ترکیه

در بین همه رستوران‌هایی که معرفی شدند تعدادی از آن‌ها بسیار معروف بوده و مشتریان زیادی دارند. به ترتیب از لحاظ معروفیت این رستوران‌ها عبارتند از: رستوران Elit ، Halil İbrahim Sofrası ، Hacioglu Kebapcisi  ، Kebabistan ، Tamara Ocakbaşı ، Akdamar و Kervansaray که توانسته‌اند بیشترین امتیاز را از کاربران گوگل و سایت Foursquare کسب کنند. سایر رستوران‌هایی که در بخش قبل معرفی شدند هم از شهرت خوبی برخوردار هستند.

رستورانهای ایرانی در وان ترکیه

برای بسیاری از مسافرین ایرانی که به شهرهای مختلف ترکیه سفر می‌کنند، پیدا کردن رستوران‌های ایرانی خیلی مهم است. طعم خاص بعضی از غذاهای ترکی را هر گردشگری نمی‌پسندد از این رو خوردن غذاهای کشور خودشان برایشان بهتر است. رستوران‌های آسمان، گلستان، شیراز، گیلان، مژگان و نایب، ایرانی هستند که تعدادی از این رستوران‌ها در شهر استانبول هم شعبه دارند.

مک دونالد در وان ترکیه

در خیابان جمهوریت وان شهر ترکیه علاوه بر رستوران‌های عالی، شعبه مک دونالد هم وجود دارد. این غذای فست‌فودی طرفداران زیادی از کل دنیا دارد. خود این شعبه بر گردشگری این شهر افزوده و فضای مناسب، قیمت خوب، و کیفیت عالی مک دونالد از دلایل شلوغی این شعبه است.

برگر کینگ در وان ترکیه

فست‌فود برگر کینگ یکی از معروف‎‌ترین فست فودی‌های دنیاست که در شهر وان ترکیه هم شعبه دارد. فضای مناسب، قیمت خوب، سرویس‌دهی عالی و کیفیت خوب از ویژگی های این فست‌فودی است. علاوه بر این‌ها برگر کینگ کافه هم دارد که برای سلایق مختلف انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را در نظر گرفته است. این شعبه در خیابان جمهوریت قرار دارد.

استارباکس در وان

استارباکس نیز مانند دیگر کافه‌های زنجیره‌ایی در شهر وان ترکیه شعبه داشته و خدمات خوبی را به مشتریان ارائه می‌دهد. انواع قهوه، نوشیدنی‌ها، شیرینی‌های مختلف، ساندویچ‌های سرد و گرم و انواع کیک‌ها  هم در این شعبه سرو می‌شود. قیمت مناسب و کیفیت خوب سرویس‌دهی از امتیازهای این شعبه است.

آشنایی با رستورانهای شهر وان

تور تفریحی شهر وان ترکیه با آژانس گردشگری گشت نامه

سالانه گردشگران زیادی شهر وان ترکیه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. یکی از دلایل جذب شدن گردشگران به ویژه گردشگران ایرانی به این شهر، رستوران های وان ترکیه است. رستوران‌های شهر وان از تنوع خوبی برخوردارند و برای هر سلیقه و ذائقه‌ای منوهای متفاوتی ارائه می‌دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شهر وان و رستوران‌هایش می‌توانید از سایت آژانس گردشگری گشت نامه دیدن کنید. ما در گشت نامه، تور وان را با قیمتی مناسب برگزار می‌کنیم و آماده ارائه خدمات به گردشگران علاقه‌مند به سفر به این شهر هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *