دریاچه وان؛ بازدید از این دریاچه سفر شما به ترکیه را کامل می‌کند

نمایی زیبا از ارتفاعات اطراف دریاچه وان

باتوجه به نزدیکی شهر وان ترکیه به مرزهای غربی ایران، این شهر طی سال‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین مقصد‌های گردشگری خارجی برای گردشگران ایرانی تبدیل شده است. از تمام جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر زیبا، دریاچه وان یکی از بهترین و زیباترین مکان‌های دیدنی شهر وان به‌شمار می‌آید. بسیاری از گردشگران به بازدید از دریاچه وان ترکیه علاقه‌مند هستند و می‌خواهند در تور وان، از این دریاچه زیبا و دیدنی نیز بازدید کنند.

بازدید از دریاچه زیبای وان

ساحل دریاچه وان مکانی ایده‌آل برای استراحت و آفتاب گرفتن است و گردشگران می‌توانند به بهترین هتل‌ها در نزدیکی این دریاچه رویایی دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید برای بازدید از شهر وان و دریاچه آن، با مطالعه راهنمای سفر به وان یک سفر خاطره‌انگیز به یکی از زیباترین شهرهای ترکیه را تجربه نمایید. در این مطلب به طور کامل با دریاچه وان آشنا می‌شویم.

مشخصات جغرافیایی دریاچه وان و آب‌وهوای آن

دریاچه وان ترکیه در غرب شهر وان واقع شده است و وسعتی در حدود ۳۷۵۵ کیلومترمربع دارد. برای درک بهتر مساحت این دریاچه باید گفت که مساحت کلان‌شهر تهران تنها ۷۵۱ کیلومتر مربع است و به‌عبارتی دریاچه وان از نظر مساحت پنج برابر بزرگ‌تر از شهر تهران می‌باشد. این دریاچه در ارتفاع۱۶۴۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و به همین خاطر آب‌وهوای اطراف آن بسیار ایده‌آل و دلپذیر است. باید اشاره داشت که در فصل زمستان دمای هوا در شهر وان به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و ساحل دریاچه وان نیز تحت تاثیر این افت دمایی قرار می‌گیرد.

نقشه دریاچه وان ترکیه

نقشه دریاچه وان ترکیه

دریاچه وان ترکیه از نمای بالا، ظاهر بسیار زیبایی دارد و می‌توان آن را با دریاچه ارومیه مقایسه کرد. شما در نقشه دریاچه وان می‌توانید تعداد زیادی جزیره بزرگ و کوچک را مشاهده کنید که به گردشگران فرصت اکتشاف و گردش بسیار خوبی می‌دهند. در عکس بالا نقشه دریاچه وان را با جزئیات کامل مشاهده می‌کنیم.

فاصله شهر وان تا دریاچه وان

همانطور که اشاره شد، دریاچه وان در غرب شهر وان است. فاصله میان شهر و دریاچه وان زیاد نیست و گردشگران می‌توانند از مرکز شهر وان تنها با ۱۵ دقیقه رانندگی به نزدیک‌ترین اسکله دسترسی داشته باشند. دریاچه وان مساحت بسیار زیادی دارد و به همین خاطر تعداد زیادی اسکله و هتل در سراسر نوار ساحلی آن قرار دارند و نزدیک‌ترین اسکله دریاچه وان ترکیه، تنها ۱۵ دقیقه با مرکز شهر وان فاصله دارد.

قایقی در دریاچه وان ترکیه

بهترین راه‌های دسترسی به دریاچه وان ترکیه

کشور ترکیه یکی از پیشرفته‌ترین کشورها از نظر سیستم حمل‌ونقل عمومی است. به همین خاطر شما می‌توانید با انواع وسایل نقلیه مانند اتوبوس و تاکسی به سمت دریاچه زیبای وان حرکت کنید. باید اشاره داشت که شما با اجاره خودرو نیز می‌توانید از این دریاچه رویایی بازدید نمایید و سپس در بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک دریاچه وان اقامت داشته باشید.

تفریحات متنوع دریاچه وان

باتوجه به مساحت بسیار زیاد دریاچه وان ترکیه، تفریحات موجود در آن تنوع بسیار زیادی دارند. به همین خاطر بسیاری از گردشگران، این دریاچه را یکی از بهترین جاهای دیدنی ترکیه می‌دانند. از جمله این تفریحات می‌توان به قایق‌سواری، شنا، گشت‌وگذار در جزیره‌های بی‌نظیر و رویایی جزیره اشاره کرد. گردشگران می‌توانند با اجاره قایق‌های تفریحی در جزیره‌های باستانی و زیبای دریاچه وان به گشت‌وگذار بپردازند. همچنین در برخی سواحل این دریاچه پلاژ‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید در سواحل آن‌ها، در دریاچه وان شنا کنید.

نمایی از کل دریاچه وان و امکانات کنار ساحل

اسکله و ساحل دریاچه وان ترکیه؛ ساحلی تمیز در کلاس اروپایی

سواحل کشور ترکیه بسیار اروپایی هستند و شما می‌توانید در آن‌ها با آرامش تمام همراه خانواده خود استراحت کنید یا در هنگام غروب از نمای زیبای دریاچه و انعکاس نور سرخ خورشید روی امواج آن لذت ببرید. اسکله‌های فراوانی در سواحل دریاچه وان ترکیه قرار دارند که شما می‌توانید همراه با اعضای خانواده خود روی آن‌ها قدم بزنید و از زیبایی این دریاچه بزرگ لذت ببرید. باید اشاره داشت که ساحل دریاچه وان بسیار تمیز است و گردشگران می‌توانند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند. همچنین هتل‌های گران‌قیمت وان دارای ساحل اختصاصی خود هستند که گردشگران با اقامت در این هتل‌ها می‌توانند سفری خاطره‌انگیز و رویایی را در زمان اقامت خود در آن‌ها تجربه کنند.

ماهیگیری در دریاچه وان

یکی دیگر از تفریحات جذاب دریاچه وان، انجام ماهیگیری در این دریاچه است. گردشگران می‌توانند با خرید یا اجاره تجهیزات ماهیگیری از مغازه‌های اطراف دریاچه، در آن ماهیگیری کنند. شایان‌ذکر است که گردشگران می‌توانند با اجاره قایق، در داخل دریاچه نیز ماهیگیری کنند.

افسانه‌های دریاچه وان و هیولایی که در دل دریاچه خفته است!

تمام مکان‌های باستانی و قدیمی دارای افسانه‌های خوفناک و مرموز مخصوص به خود هستند. دریاچه وان نیز از جمله همین مکان‌های باستانی است. ساکنین محلی اطراف این دریاچه دو افسانه مشهور و قدیمی را راجع به این دریاچه نقل می‌کنند. افسانه اصلی درباره هیولای بزرگ دریاچه وان ترکیه است که محلی‌ها معتقد هستند این هیولا روزی از زیر آب به بیرون آمده و یکی از افراد کنار دریاچه را بلعیده است. باید اشاره کرد که تا به امروز هیچ مدرک مستندی درباره حضور این هیولا در دریاچه پیدا نشده است.

نمایی زیبا از ارتفاعات اطراف دریاچه وان

بهترین زمان سفر به دریاچه وان ترکیه را می‌دانید؟

باتوجه به این که شهر وان و دریاچه آن در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، آب‌وهوای این شهر در فصل زمستان بسیار سرد است اما تابستان بسیار دلپذیر و خنکی دارد. به همین خاطر بهترین زمان سفر به دریاچه وان ترکیه، اواخر بهار و فصل تابستان است.

جزایر دریاچه وان

همان‌طور که اشاره شد، یکی از جذابیت‌های دریاچه وان جزایر بی‌نظیر، زیبا و باستانی آن هستند. تعداد این جزایر بسیار زیاد است اما برخی از آن‌ها مساحت بسیار زیادی دارند و گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و یک روز خاطره‌انگیز را در دل آن‌ها تجربه کنند.

جزیره‌های جذاب و مهم دریاچه وان ترکیه عبارت‌اند از:

· جزیره زیبای آکدامار

· جزیره جارپاناک

· کوش

· جزیره آدیر

بهترین هتل‌های اطراف دریاچه وان

شهر وان یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری کشور ترکیه بعد از آنتالیا و استانبول است. این امر به علت تعداد بسیار زیاد جاذبه‌های گردشگری وان ترکیه می‌باشد. به همین خاطر هتل‌های زیادی در این شهر و اطراف دریاچه وان واقع شده‌اند که گردشگران می‌توانند با اقامت در آن‌ها، سفری دلپذیر را تجربه کنند. بهترین هتل‌های اطراف دریاچه وان عبارت‌اند از:

· هتل الیت ورد وان (Elite World Van)

·  دبل تری بای هیلتون (Doubletree by Hilton)

· هتل ساردور (SARDUR)

· هتل دیمت پارک (Dimet park hotel)

مراکز خرید اطراف دریاچه وان

بسیاری از گردشگران ایرانی شهر وان را برای خرید اجناس باکیفیت خارجی نیز انتخاب می‌کنند. به همین خاطر گردشگران باید با مراکز خرید اطراف دریاچه وان نیز آشنایی داشته باشند. اطراف دریاچه وان نیز مانند بسیاری از مکان‌های گردشگری ترکیه میزبان بسیاری از برندهای خارجی مانند زارا و گوچی است و شما می‌توانید بهترین اجناس خارجی را از این مراکز خرید تهیه کنید.

در این تصویر نمایی دیگر از زیبایی‌های دریاچه وان را نظاره گریم

با گشت نامه؛ سفری خاطره‌انگیز به شهر وان داشته باشید

سفر به شهر وان و دریاچه آن یک انتخاب ایده‌آل برای مسافرت است. چرا که شما می‌توانید به انواع مکان‌های گردشگری از جمله آثار باستانی، موزه، کلیساهای قدیمی، مراکز خرید، جزیره‌های زیبا و ساحل دریاچه وان ترکیه دسترسی داشته باشید.علاوه بر این شما می‌توانید در سفر به وان از مراکز خرید این شهر دیدن نمایید و از بهترین فصل حراج در وان ترکیه آگاه شوید. برای تجربه این سفر زیبا کافی است در تورهای وان ترکیه آژانس گردشگری گشت نامه ثبت نام کنید. گشت نامه سابقه‌ای طولانی در برگزاری تورهای کشورهای خارجی دارد و شما با ثبت نام در تورهای این مجموعه می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و رویایی را تجربه کنید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *