تله کابین تاتو ارمنستان؛پروازی بر فراز آسمان

پروازی بر فراز آسمان ارمنستان با تله کابین تاتو ارمنستان

تله کابین ارمنستان مشهور به تله کابین بال‌های تاتو به عنوان یکی از طولانی‌ترین و جذاب‌ترین تله کابین‌های جهان شناخته شده است. سالانه گردشگران زیادی با تور ارمنستان به ایروان سفر می‌کنند تا با تله کابین تاتو، پرواز شگفت انگیزی را بر فراز آسمان ارمنستان تجربه کنند. این تله کابین به عنوان بلندترین تله کابین کابلی جهان معرفی شده است. افتتاح تله کابین تاتو در تاریخ شانزدهم اکتبر سال ۲۰۱۰ می‌باشد.

نمایی زیبا از تله کابین تاتو ارمنستان

تله کابین بال‌های تاتو ارمنستان

Wings of Tatev در دویست و پنجاه کیلومتری جنوب ایروان قرار دارد. صومعه تاتو به عنوان یکی از معروف‌ترین مراکز مذهبی مردم ارمنستان، در نزدیکی ایستگاه تله کابین دهکده تاتو قرار دارد. تله کابین ارمنستان در تاریخ بیست و سوم اکتبر سال ۲۰۱۰ در کتاب گینس به ثبت رسید. اولین مسافر این تله کابین مُهیج رئیس جمهور ارمنستان سرژ سرکیسیان بود.

ساعت کار تله کابین ارمنستان

تله کابین تاتو ارمنستان از ساعت شش صبح کار خود را آغاز می‌کند. اتمام کار تله کابین شش بعدازظهر است. در تابستان‌ها از ساعت نه صبح الی هشت شب تله کابین فعال می‌باشد. هر کابین ظرفیت حمل سی نفر را دارد. در بین مسیر علاوه بر رودخانه وروتان، چندین دهکده زیبا و سرسبز نیز وجود دارد. در نهایت تله کابین تاتو از فراز صومعه تاتو عبور می‌کند.  

صومعه تاتو

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان صومعه تاتو است. این معبد به عنوان یکی از برجسته‌ترین معابد مورد توجه مردم می‌باشد. برای رسیدن و مشاهده این بنای تاریخی باید از تله کابین تاتو استفاده کنید. زمانی که سوار بر تله کابین به سمت معبد تاتو می‌روید، از فراز رودخانه خروشان وروتان عبور می‌کنید. به طوری‌که تا ارتفاع سیصد و بیست متری زمین اوج می‌گیرید.

نمایی از صومعه تاتو در ارمنستان

رودخانه وروتان دهکده تاتو محل مناسبی جهت شنا می‌باشد. دره‌های عمیق و سرسبز پل شیطان مکان شگفت انگیزی جهت تفریح گردشگران است. وجود غارهایی با چشمه‌های آبگرم که سنگ‌های آهکی آن را تزیین کرده‌اند و طبیعت خیره‌کننده و زیبای این منطقه، نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. بدون شک در سفر به ارمنستان از مشاهده شگفتی‌های بی‌نظیر این منطقه لذت خواهید برد.

پل شیطان در ارمنستان

پل ساتانا یا پل شیطان به عنوان یکی از عجایب طبیعی ارمنستان شناخته شده است. این پل دارای شصت متر طول می‌باشد که بر روی رودخانه صد و هفتاد متری وروتان دهکده تاتو قرار دارد. دره بسیار عمیق و باریکی با عمق هفتصد متر با چشمه‌های کوهستانی به رنگ‌های زرد، صورتی و سبز جلوه بسیار زیبایی به این پل داده‌ است. پل شیطان بسیار عجیب، خاص، بی‌نظیر و چشم نواز است.

پل شیطان در ارمنستان

برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ارمنستان، گشت نامه سرزمین پارسان را دنبال کنید. شما می‌توانید در سفر با تور ارمنستان علاوه بر رفتن به بزرگترین تله کابین ارمنستان از مراکز معروف خرید ایروان و خرید سوغاتی، مشاهده مجسمه مادر، بازدید موزه، رفتن به مکان‌های تفریحی، بازدید از صومعه تاتو و…لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان بسیار متنوع هستند، به طوری‌که در سفر به ارمنستان از مشاهده این‌همه زیبایی و جاذبه‌های طبیعی شگفت زده خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *