قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا + مدارک و محدودیت‌ها

قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا

کانادا، کشوری وسیع و زیباست که سالیانه گردشگران بسیاری از سراسر جهان به این اقلیم سفر می‌کنند. درصورتی‌که شما نیز قصد سفر با تور کانادا را دارید؛ ابتدا باید برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنید؛ سپس لازم است تا حتماً با قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا نیز آشنا شوید.

هر کشوری، برای ورود مسافر و لوازم به کشورش دارای قوانین و محدودیت‌هایی است. کشور کانادا نیز، یکی از کشورهای سخت‌گیر و مقرراتی در این زمینه است؛ بنابراین، ما در ادامه این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، شما را با محدودیت‌های ورود به کانادا آشنا خواهیم کرد.

راهنمای قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا:

راهنمای قوانین ورود به کانادا

فرقی نمی‌کند که شما قصد سفر به کدام کشور را داشته باشید؛ درهرصورت الزامی است که پس از دریافت ویزا، تمام قوانین ورود و محدودیت‌های آن کشور را بلد باشید. شما در ابتدای ورود به فرودگاه کانادا، باید به سؤالات افسر مستقر در فرودگاه پاسخ دهید. لازم به ذکر است که این سؤالات معمولاً بسیار کوتاه و ساده بوده و درباره هویت شخصی شما است. از جمله سایر قوانین ورود به کانادا نیز می‌توان به میزان بار و پول نقد موجود همراه مسافر اشاره کرد. در ادامه، بیشتر با محدودیت‌های ورود به کانادا آشنا خواهید شد.

این مقاله را بخوانید:بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان در سال‌های آینده کدام است؟

چک‌لیست ورود به کانادا که باید بلد باشید!

چک لیست ورود به کانادا

پس از دریافت ویزا و ورود به کشور کانادا؛ لازم است تا یک‌سری اقدامات خاص را انجام دهید. برای این منظور به چک‌لیست و راهنمای قوانین ورود به کانادا در ادامه توجه کنید:

۱. پس از دریافت نامه تأیید ویزا کانادا؛ باید پاسپورت خود را به یکی از دفاتر وک که مرکز پردازش ویزا است؛ ارسال کنید. پس از درج مهر یا برچسب ویزا در پاسپورت، شما می‌توانید به کانادا سفر کنید.

۲. یکی دیگر از کارهایی که قبل از سفر باید انجام شود؛ خرید بلیت هواپیما است. برای این منظور بهتر است به استان مقصد توجه کنید. همچنین برای اقامت خود باید از طریق رزرو هتل یا اجاره ملک، مکانی را در نظر گرفته باشید.

۳. قبل از پرواز و بستن چمدان خود؛ حتماً به قوانین ورود به کانادا و محدودیت‌های ورود به کانادا توجه کنید. همراه‌داشتن برخی از لوازم یا خوراکی‌ها در کشور کانادا جرم محسوب می‌شود. در نهایت از وزن چمدان و مجاز بودن بار خود نیز، مطمئن شوید.

۴. درصورتی‌که برای درمان نیاز به مصرف دارو دارید؛ قبل از سفر یک نسخه از پزشک خود دریافت کنید. در فرودگاه این نسخه توسط افسر فرودگاه بررسی خواهد شد.

۵. پیش از حرکت به سمت فرودگاه، تمام مدارک لازم برای ورود به کانادا را بررسی کنید.

همچنین توصیه می‌شود جهت کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای سفر به کانادا در وبلاگ آژانس گردشگری گشت‌نامه مراجعه کنید.

مراحل ورود به کانادا در فرودگاه:

مراحل ورود به کانادا در فرودگاه

اکنون که با قوانین و چک‌لیست ورود به کانادا آشنا شدید؛ بهتر است قبل از سفر اطلاعات کاملی از تمام مراحلی که باید در فرودگاه کانادا طی کنید؛ داشته باشید. این مراحل عبارت است از:

۱. پس از پیاده‌شدن از هواپیما، ابتدا باید از کیوسک‌های بازرسی که معمولاً شلوغ هم هستند؛ رد شوید. در این بخش، عکس شما و پاسپورت توسط دستگاهی اسکن می‌شود؛ همچنین اثر انگشت شما توسط آفیسر فرودگاه ثبت شده و سؤالاتی نیز از شما پرسیده خواهد شد.

۲. درصورتی‌که حیوان خانگی یا پول نقد بیشتر از ۱۰ هزار دلار به همراه دارید؛ حتما باید پیش از ردشدن از کیوسک بازرسی، به افسر مرزی اطلاع دهید.

۳. پس از عبور از گیت بازرسی، نوبت به تحویل‌گرفتن چمدان‌ها است. برای این کار تنها کافی است در سفر مسافران منتظر چمدان خود باشید.

۴. بعضی از مسافران ممکن است پس از طی‌کردن این مرحله، به سمت بازرسی گمرک هدایت شوند. درصورتی‌که این اتفاق برای شما افتاد و شما تمام قوانین ورود به کانادا را رعایت کرده‌اید؛ به‎‌سادگی نیز از این مرحله عبور خواهید کرد.

۵. در آخر باید به اتاق پرمیت رفته و اطلاعات دقیق و کامل خود را در نامه پرمیت درج کنید.

این مقاله را بخوانید:مشاغل پردرآمد در کانادا برای ایرانیان کدام است؟

مدارک لازم برای ورود به کانادا کدام است؟

مدارک لازم برای ورود به کانادا

همان‌طور که گفتیم؛ قبل از پرواز به سمت کانادا باید تمام مدارک لازم برای ورود به کانادا را به همراه داشته باشید؛ این مدارک که باید در یک کیف جداگانه نگهداری شوند، عبارت است از:

۱. پاسپورت دارای حداقل ۶ ماه اعتبار

۲. دریافت لیبل ویزا بر روی پاسپورت

۳. نامه POE

۴. نامه CAQ

۵. درصورتی‌که دارای ویزای تحصیلی هستید؛ باید نامه پذیرش معتبر از دانشگاه را همراه داشته باشید.

۶. داشتن میزان کافی پول نقد جهت اقامت در کانادا

۷. داشتن ورک پرمیت معتبر یا استادی پرمیت

۸. ارائه آدرس دقیق از محل اقامت در مدت‌زمانی که در کانادا هستید.

۹. ارائه شماره همراه یا آدرس یک معرف ساکن در کانادا

محدودیت‌های ورود به کانادا چیست؟

محدودیت‌های ورود به کانادا

یکی از اولین کارها که قبل از سفر باید انجام شود؛ شناخت محدودیت‌های ورود به کانادا است. این محدودیت‌ها عبارت است از:

۱. افراد زیر ۱۸ سال بدون همراهی قیم قانونی خود نمی‌توانند به کانادا وارد شوند.

۲. افراد مبتلا به برخی از بیماری‌ها مانند بیماری روانی یا بیماری عفونی اجازه ورود به کانادا را ندارند.

۳. افراد دارای سابقه کیفری یا امنیتی، امکان ورود به کانادا را نخواهند داشت. این افراد از طریق فرودگاه دیپورت خواهند شد.

سؤالات متداول درباره قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا:

راهنمای جامع سفر به کانادا

۱. آیا امکان دیپورت شدن پس از اخذ ویزای کانادا نیز وجود دارد؟

بر اساس قوانین کشور کانادا بله! درصورتی‌که افسر فرودگاه تشخیص دهد که شما صلاحیت لازم برای ورود به کانادا را ندارید؛ شما از فرودگاه دیپورت خواهید شد. به همین علت، آشنایی با محدودیت‌های ورود به کانادا قبل از سفر، کاملاً آشنا باشید.

۲. در فرودگاه چه سؤالاتی پرسیده می‌شود؟

افسر فرودگاه باتوجه‌به نوع ویزای شما سؤالاتی درباره هویت شخصی، هدف از ورود به کانادا و… خواهد پرسید.

سخن آخر:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه با قوانین ورود به کانادا آشنا شدید. ازآنجایی‌که این قوانین ممکن است تحت‌تأثیر شرایط تغییر کند؛ بهتر است سؤالات خود درباره ویزای تحصیلی کانادا یا قوانین ورود به کانادا را در بخش نظرات همین مطلب، مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *