مشاغل پردرآمد در کانادا برای ایرانیان کدام است؟ (به تفکیک حوزه فعالیت)

مشاغل پردرآمد در کانادا

همان‌طور که می‌دانید؛ رشد صنعت ارتباط مستقیمی باقدرت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در جامعه دارد. کانادا نیز، یک کشور توسعه‌یافته با اقتصاد قوی است؛ بنابراین فرصت‌های شغلی بسیار متنوعی برای افراد ایجاد شده می‌شود. سالیانه مهاجران بسیار زیادی از سراسر جهان برای تحصیل، کار یا سرمایه‌گذاری به کانادا سفر می‌کنند؛ سؤال مشترک تمام این افراد این است:

مشاغل پردرآمد در کانادا کدام است و شرایط اشتغال در این مشاغل چیست؟

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، شما را با مشاغل پردرآمد در کانادا برای مهاجران ایرانی آشنا خواهیم کرد. شما می‌توانید برای دریافت ویزای کاری کانادا، از خدمات آژانس گردشگری گشت‌نامه به‌عنوان مجری تور کانادا بهره‌مند شوید.

چگونه بهترین مشاغل در کانادا را داشته باشیم؟

بهترین مشاغل در کانادا

یکی از سؤالات رایج ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند؛ این است که چگونه می‌توان شانس یافتن بهتری شغل در کانادا را افزایش دهیم؟ کشور کانادا همواره به دنبال استفاده از ظرفیت نیروهای ماهر و متخصص است. به همین منظور، برای افزایش شانس دستیابی به بهترین مشاغل پردرآمد در کانادا، لازم است تا به نکات زیر توجه کنید:

۱. مدارک تحصیلی یا فنی خود را در زمان طی‌کردن مراحل برنامه اکسپرس اینتری بارگذاری کنید. این مدارک توسط کارشناسان بررسی شده و نمره‌ای از ۰ تا ۱۰۰ دریافت خواهند کرد. درصورتی‌که شماره نمره ۶۷ به بالا را کسب نمایید؛ وارد مراحل دیگر خواهید شد.

۲. داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس یا بالاتر و نمره آیلتس بالای ۷، شانس یافتن مشاغل بهتر را افزایش خواهد داد.

۳. هرچه روزمه‌ کاری شما در ایران، سابق فعالیت، دریافت جوایز و افتخارات بیشتر باشد؛ برای استخدام در مشاغل پردرآمد، اولویت بالاتری خواهید داشت.

نکته: درصورتی‌که بتوانید قبل از مهاجرت یک پیشنهاد شغلی از کانادا دریافت کنید؛ انجام مراحل اقامت دائمی نیز، برایتان سریع‌تر پیش خواهد رفت. در ادامه، شما را با مشاغل پردرآمد و پرطرف‌دار در کانادا آشنا خواهیم کرد.

مشاغل پرطرف‌دار در کانادا کدام است؟ (به تفکیک حوزه فعالیت)

باتوجه‌به آمار رسمی، بیشتر افرادی که توانسته‌اند ویزای کاری کانادا را دریافت کنند؛ در مشاغل پرطرف‌دار حوزه IT، مهندسی نفت، مهندسی برق، مهندسی کشاورزی و پزشکی مشغول به کار شدند. در ادامه، شما را بیشتر با این مشاغل آشنا می‌کنیم.

این مقاله را بخوانید:قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا + مدارک و محدودیت‌ها

۱. مشاغل IT در کانادا:

مشاغل IT در کانادا

یکی از صنایعی که در تمام جهان با سرعت بسیار زیادی درحال‌توسعه است؛ صنعت فناوری و اطلاعات (IT) است. درصورتی‌که دارای مهارت فنی و مدرک تحصیلی عالی در این حوزه باشید؛ می‌توانید به‌عنوان مدیران ارشد یکی از شرکت‌های کانادایی مشغول فعالیت شوید. حقوق سالیانه یک مدیر ارشد در مشاغل IT، حدود ۱۵۸.۱۰۰ دلار می‌باشد.

برای اشتغال در مشاغل IT در کانادا، لازم است تا حداقل مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس در رشته‌های علوم رایانه‌ای، ریاضی یا آمار داشته باشید.

این مقاله را بخوانید:بهترین رستوران‌های ایرانی در کانادا + آدرس و منو رستوران

۲. مشاغل فنی پردرآمد در کانادا:

مشاغل فنی در کانادا

جایگاه دومین مشاغل موردنیاز کشور کانادا، متعلق است به مشاغل فنی! برای اشتغال در این شغل‌ها، نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی نخواهید داشت؛ بلکه تنها داشتن مهارت فنی و سابقه‌کاری شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از جمله بهترین مشاغل فنی پردرآمد در کانادا عبارت است از:

  • نجار
  • لوله‌کش
  • مکانیک خودروهای سواری یا خودروهای سنگین
  • تعمیرکار لوازم‌خانگی
  • برق‌کار صنعتی

۳. مشاغل پزشکی در کانادا:

مشاغل پزشکی در کانادا

میانگین درآمد سالیانه مشاغل پزشکی در کانادا، در مقایسه با سایر مشاغل بسیار بیشتر است! به‌صورت میانگین، درآمد متخصصان پزشکی (جراح، دندان‌پزشک و…) در کشور کانادا سالیانه حدود ۲۰۵.۴۰۰ دلار می‌باشد. برای اشغال در این مشاغل الزامی است تا شما علاوه‌بر مدرک معتبر پزشکی، دوره‌های تخصصی را نیز گذرانده باشید. همچنین، دریافت مجوز پزشکی کانادا نیز، برای اشتغال شما الزامی می‌باشد.

۴. مشاغل مالی در کانادا:

مشاغل مالی در کانادا

یکی از حوزه‌های کاری جدید در کانادا که به‌تازگی موردتوجه بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفته است؛ مشاغل مرتبط به حوزه مالی است. تا کنون بیشتر از ۲۹ هزار موقعیت شغلی جدید از این حوزه در کشور کانادا ایجاد شده است؛ بنابراین درصورتی که واجد شرایط استخدام در این موقعیت‌ها باشید؛ سالیانه حدودو ۱۷۲۰۰۰ دلار درآمد خواهید داشت.

این مقاله را بخوانید:بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان در سال‌های آینده کدام است؟

مشاغل آزاد پردرآمد در کانادا را بشناسید!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ مشاغل آزاد در کشور کانادا، درآمد بسیار زیادی دارند! برای مثال شغل مشاوره املاک یکی از مشاغل آزاد پردرآمد در کانادا محسوب می‌شود؛ البته برای اشتغال در این شغل باید حتماً مدرک دانشگاهی آن را از دانشگاه‌های کانادا دریافت کنید. از جمله مشاغل آزاد در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راننده اوبر
  • معلم خصوصی
  • سگ گردانی
  • پرستار کودک یا سالمند
  • آرایشگر
  • معلم باشگاه ورزشی یا رقص
  • تعمیرکار لوازم‌خانگی

البته لازم به ذکر است که برخی از مشاغل آزاد در کانادا را می‌توان در منزل نیز انجام داد؛ در ادامه، چند نمونه از مشاغل آزاد پردرآمد در کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد.

مشاغل خانگی در کانادا:

مشاغل خانگی در کانادا

پس از همه‌گیری کرونا، انجام مشاغل خانگی به‌صورت دورکاری بسیار رایج شد. امروزه نیز، بسیاری از شرکت‌های معتبر در جهان، از نیروهای دورکار برای انجام فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. درصورتی‌که شما مهارت یا خلاقیت لازم برای راه‌اندازی یک شغل خانگی داشته باشید؛ می‌توانید سالیانه درآمد بسیار خوبی داشته باشید. برای مثال:

  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • خیاطی
  • آموزش آنلاین
  • مدیریت وب‌سایت
  • طراحی گرافیک
  • آهنگ‌سازی
  • گیمر و یوتیوبر
  • و…

راهنمای کاریابی در کانادا برای مهاجران ایرانی:

راهنمای کاریابی در کانادا

۱. مشاغل موردنیاز کشور کانادا کدام است؟

همان‌طور که می‌دانید؛ اقتصاد و صنعت کانادا با سرعت درحال‌رشد است. به همین علت، فرصت‌های شغلی بسیاری برای مهاجران ایجاد شده است. بر اساس اطلاعات سازمان کار کانادا، مشاغل موردنیاز در کانادا عبارت است از:

مشاغل مورد نیاز کشور کانادا

۲. شرایط کار در کانادا برای ایرانیان چگونه است؟

انجام فعالیت اقتصادی در هر کشوری، تابع قوانین مخصوص به آن کشور است؛ بنابراین درصورتی‌که شما قصد مهاجرت به کانادا و اشتغال در آنجا را دارید؛ باید حتماً شرایط زیر را دارا باشید:

برای اشتغال در کانادا باید ویزای کار کانادا را دریافت کرده باشید.

درصورتی‌که تحصیلات بالاتری داشته باشید؛ شانس بیشتری در یافتن مشاغل پردرآمد کانادا خواهید داشت.

حتماً باید به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید.

یک رزومه قوی از تمام مهارت‌ها، دوره‌های گذرانده و… داشته باشید.

سخن آخر:

در این مطلب از آژانس گردشگری گشت‌نامه، به معرفی مشاغل پردرآمد در کانادا پرداختیم. درصورتی‌که شما قصد مهاجرت تحصیلی یا شغلی به کشور کانادا را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا راهنمای سفر به کانادا را نیز در وبلاگ گشت‌نامه مطالعه کنید. لازم به ذکر است که دریافت ویزای کاری برای اشتغال در کانادا الزامی است!

 

درصورتی‌که برای دریافت ویزای کار کانادا سؤالی دارید؛ در بخش نظرات همین مطلب از کارشناسان گشت‌نامه بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *